Noha eleinte biztosnak tűnt Nyck de Vries érkezése, a Formula E bajnoka egy idő után lekerült a listáról, amelyre Oscar Piastri, Théo Pourchaire valamint Csou Kuan-jü neve került fel. Közülük már kezdetekben is az ausztrál tűnt a legkevésbé esélyesnek, s kedden biztossá is vált, hogy egyhamar nem kerül az Alfa Romeo kötelékébe, hiszen az Alpine tesztversenyzője lett.
A fiatal francia esetében eközben a tapasztalatlansága bizonyult perdöntőnek, hiszen a csapatfőnök, Frédéric Vasseur többször is kijelentette, időt szeretne biztosítani még a számára, mielőtt bedobná a mély vízbe.
Az elmúlt időszakban így az jelentette a fő kérdést, hogy az olasz-svájci istálló ad-e esetleg újabb esélyt Antonio Giovinazzinak, vagy Csou személyében 2022-ben bemutatkozhat az első kínai versenyző a „száguldó cirkuszban".
Kettejük közül ugyanakkor egyértelműen a nagy anyagi támogatottsággal is bíró Csou tűnt a befutónak, és az Alfa Romeo kedden először hivatalosan is megerősítette, hogy Giovinazzi az idény végén távozik a csapattól, majd nem sokkal később bejelentette a kínai leszerződtetését, amivel teljessé vált a 2022-es mezőny.
Érdekesség, hogy az alakulatok közül egyedüliként az Alfa Romeo fog teljesen megújult felállással nekivágni a nagy szabályváltoztatásokat hozó 2022-es idénynek, hiszen már jó ideje ismert, hogy az év végén visszavonuló Kimi Räikkönen helyére Vallteri Bottas érkezik.
Az olasz versenyző a 2017-es Ausztrál Nagydíjon mutatkozott be a Formula–1-ben a sérült Pascal Wehrlein helyetteseként, majd első teljes idényét 2019-ben teljesítette az Alfa Romeo kötelékében. Giovinazzi összesen 59 nagydíjon indult el az olasz-svájci csapat színeiben, s legjobb eredményét a 2019-es Brazil Nagydíjon érte el, amikor ötödikként szelte át a célvonalat. Az, hogy az olasz mely kategóriában folytathatja a pályafutását, egyelőre biztonytalan, de több hír is felröppent azzal kapcsolatban, hogy a Formula E lehet a következő állomás a számára. |
„Egy versenyzőnek sosem könnyű búcsút inteni, különösen Antonio esetében, aki ilyen régóta tagja a csapatunknak. Noha most elválnak az útjaink, szép emlékeket őrzünk az együtt megélt jó pillanatokról, valamint a rosszak után megtanult leckékről is, tudva, hogy ezek a momentumok mindenkit jobbá tettek a csapatnál. Csakis a legjobbakat kívánjuk Antoniónak, de addig is van még hátra három versenyünk, hogy jó eredményeket érjünk el, s szép legyen a lezárás" – állt a csapatfőnök közleményében, aki az új versenyzőt is üdvözölte.
„Örömmel üdvözöljük a csapatnál Csou Kuan-jüt! Nagyon tehetséges versenyző, amit a Formula–2-es eredményei is megmutatnak, és már nagyon várjuk, hogy segítsük a tehetsége kibontakoztatásában a Formula–1-ben. Büszkék vagyunk a 2022-es pilótafelállásunkra, és hisszük, hogy Csou együttműködése nagyon sikeres lesz Valtterivel. Emellett nagyon várjuk már, hogy új kínai szurkolók csatlakozzanak a csapatunkhoz. Az Alfa Romeo egy nagy múltú márka, amely megtestesíti az F1 szellemiségét, és mindent meg fogunk tenni, hogy a sportágunk nagyszerű élményt nyújtson a kínai rajongóknak."
„Gyermekkorom óta álmodoztam arról, hogy a lehető legmagasabbra jutok egy sportágban, ami a szenvedélyem, és ez az álom most valóra vált. Kiváltság számomra, hogy ikonikus csapatban kezdhetem meg az F1-es pályafutásomat, egy olyan alakulattal, amely számos fiatal versenyzőnek adott lehetőséget a királykategóriában. Az álmom most valóság. Felkészültnek érzem magam a Formula–1 rendkívüli kihívásaira. Ez a motorsport csúcsa, a csapattársam pedig már egy bizonyított, világklasszis tehetség, Valtteri Bottas lesz" – kezdte a „száguldó cirkusz" első kínai pilótája, aki azt is elárulta, mi lesz jövőre a célja.
„Szeretnék köszönetet mondani az Alfa Romeónak ezért a lehetőségért! Jövőre az lesz a célom, hogy annyit tanuljak, amennyit csak lehet, és olyan gyorsan, amennyire csak lehetséges. A Formula–1 történetének első kínai versenyzőjének lenni igazi áttörést jelent a kínai motorsport történetében. Tudom, hogy sokat várnak tőlem, és mint mindig, ez motiválni fog arra, hogy még jobb legyek, és még többet érjek el."
rajtszám | név (nemzetiség) | csapat | motor |
44 | Lewis HAMILTON (brit) | Mercedes | Mercedes |
63 | George RUSSELL (brit) | Mercedes | Mercedes |
55 | Carlos SAINZ Jr. (spanyol) | Ferrari | Ferrari |
16 | Charles LECLERC (monacói) | Ferrari | Ferrari |
33 | Max VERSTAPPEN (holland) | Red Bull | Honda |
11 | Sergio PÉREZ (mexikói) | Red Bull | Honda |
5 | Sebastian VETTEL (német) | Aston Martin | Mercedes |
18 | Lance STROLL (kanadai) | Aston Martin | Mercedes |
23 | Alexander ALBON (thaiföldi) | Williams | Mercedes |
6 | Nicholas LATIFI (kanadai) | Williams | Mercedes |
14 | Fernando ALONSO (spanyol) | Alpine | Renault |
31 | Esteban OCON (francia) | Alpine | Renault |
22 | CUNODAJuki(japán) | AlphaTauri | Honda |
10 | Pierre GASLY (francia) | AlphaTauri | Honda |
9 | Nyikita MAZEPIN (orosz) | Haas | Ferrari |
47 | Mick SCHUMACHER (német) | Haas | Ferrari |
3 | Daniel RICCIARDO (ausztrál) | McLaren | Mercedes |
4 | Lando NORRIS (brit) | McLaren | Mercedes |
77 | Valtteri BOTTAS (finn) | Alfa Romeo | Ferrari |
? | CSOU Kuan-jü (kínai) | Alfa Romeo | Ferrari |