Noha az előzetes várakozások és a szabadedzéseken látottak a Red Bull fölényét vetítették előre az időmérőre, a végjátékban eltűnt a „vörös bikák" előnye, s az utolsó pillanatokban történt „Cunoda Juki-incidens" nyomán Sergio Pérez és Max Verstappen sem tudott tiszta kört futni, aminek következményeként meg kellett elégednie a második sorral, méghozzá a fő rivális, a Mercedes mögött.
NOVEMBER 5., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.341 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.301 | ||||
NOVEMBER 6., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:17.024 | ||||
Időmérő: 1. Bottas 1:15.875 | ||||
NOVEMBER 7., VASÁRNAP | ||||
A verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja: 20.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
November 14., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | |||
November 21., 15.00 | Katari Nagydíj, Lusail | |||
December 5., 18.30 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda |
Az „ezüstnyilak" váratlan feltámadása még a versenyzőket is meglepte, az osztrák alakulat tanácsadója, Helmut Marko azonban úgy véli, egyszerűen blöffölt a vetélytárs. „Nagyon jól blöffölt a Mercedes. Az incidens nélkül nagyon közel kerülhettünk volna, vagy akár szét is választhattuk volna őket. A fölényünk mindenesetre eltűnt, szóval nehéz verseny vár ránk."
A csapatfőnök, Christian Horner úgy érzi, kulcsfontosságú lehet a rajt, de szeretné elkerülni, hogy megismétlődjenek a 2019-es start pillanatai, amikor Max Verstappen és Lewis Hamilton összeért egymással a nagy csatározásban, ezzel is több pozíciót bukva.
„Nagyon óvatosnak kell lenned, nem követheted túl sokáig az előtted haladót, mivel hamar meggyűlhet a bajod a túlmelegedéssel. Az első lehetőség az 1-es kanyarnál lesz, elég visszanézni a 2019-es rajtot, és láthatod, mi minden történhet. A szélárnyék nyilván az első körben a legerősebb, szóval jól kell elrugaszkodnunk mindkét autónkkal."
„Nem szeretnénk, hogy megismétlődjenek a 2019-ben látottak, amikor Max a negyedik helyről indult, Lewis pedig nagyon agresszív volt vele a 2-es kanyarnál, majd egy defekt (ezt a Valtteri Bottasszal folytatott csatában szedte össze a holland pilóta) tönkretette az egész versenyünket. Célba kell érned, és én még mindig úgy hiszem, hogy nagyszerű esélyeink lehetnek a futamon. Persze most úgy tűnik, nehezebb feladat vár ránk, mint amilyenre még szombat reggel számítottunk."
A brit szakember ezt követően kitért a stratégiára is, és elárulta, arra számítanak, hogy a közepes abroncsokon újra magabiztosak lehetnek.
„Egész hétvégén nagyon jól viselkedett a kocsi a közepes gumikon, és nem kell többször használnunk a lágyakat. Azokon Max egyébként sem érezte olyan jól magát, a kemény keverék viszont rendben volt. Minden attól függ, hol lesznek a Mercedesek az első kör után, aztán a stratégia kerül az előtérbe. Hiszünk benne, hogy jobb a versenytempónk, és noha csalódottak vagyunk a szombati eredmények miatt, optimistán tekintünk előre."
ÉV | VERSENYZŐ | RAJTHELY |
2015 | Nico Rosberg | 1. |
2016 | Lewis Hamilton | 1. |
2017 | Max Verstappen | 2. |
2018 | Max Verstappen | 2. |
2019 | Lewis Hamilton | 3. |
A Mercedest irányító Toto Wolff is tisztában van vele, sorsdöntő lehet, hogy elöl tudjanak maradni a rajtnál, és azt is elárulta, hogy le kell ülnie beszélni a versenyzőivel az esetleges csapatutasításokról.
„Fantasztikus, hogy kisajátítottuk az első sort, ugyanakkor eléggé váratlanul ért minket. A legfontosabb, hogy elöl maradjunk a rajtot követően, hiszen akkor sokkal jobban az irányításunk alatt tarthatjuk a versenyt. Egyelőre nem beszéltünk a csapatutasításokról, mivel úgy éreztünk, nem leszünk olyan helyzetben, hogy ez szükséges legyen."
„Nagyon távolinak tűnt, hogy a győzelemről beszéljünk a kvalifikáció előtt. Azóta viszont sokat változott a helyzet, és meg fogjuk beszélni, mint minden mást a stratégiai megbeszéléseken. Én is versengő vagyok, és valamilyen szinten mindig csalódásként élem meg ezeket a diskurzusokat, de van, hogy a helyzet megkívánja. Először Valtterivel és Lewisszal fogjuk ezt megbeszélni, hiszen mindkettejüket bevonjuk az efféle párbeszédbe, aztán meglátjuk, úgy alakul-e a verseny, hogy muszáj lesz ilyen döntést hoznunk."
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:15.875 | átlag: 204.209 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16.020 | 0.145 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:16.225 | 0.350 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:16.342 | 0.467 |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:16.456 | 0.581 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:16.761 | 0.886 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:16.763 | 0.888 |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:16.837 | 0.962 |
9. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:17.746 | 1.272 |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:17.958 | 1.484 |
11. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.290 | 1.816 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:18.452 | 1.725 |
13. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:18.756 | 2.029 |
14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:18.858 | 2.131 |
15. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:19.303 | 2.576 |
16. | George Russell* | brit | Williams-Mercedes | 1:18.172 | 1.698 |
17. | Cunoda Juki** | japán | AlphaTauri-Honda | 1:17.158 | 1.283 |
18. | Lando Norris** | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.830 | 20.955 |
19. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:18.405 | 1.931 |
20. | Lance Stroll* | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:20.873 | 4.146 |
*: 5 rajthelyes büntetés sebességváltó cseréje miatt **: a mezőny végéről rajtol erőforráselemek cseréje miatt |