Eltűnt Lewis Hamilton mögül a világbajnoki riválisa a rajtot megelőzően, ám nem kellett sok ahhoz, hogy a Mercedes versenyzőjének így is kicsit figyelnie kelljen a mögötte jövőre. Hamilton ráadásul a csapattársa segítségére sem számíthatott, ám így is magabiztos győzelmet aratott Katarban.
„A mai verseny nyilván jobban indult a büntetések miatt, amit a mögöttem lévők kaptak a tegnapi hibájukért – ismerte el a hétszeres világbajnok. – Csak az irányításom alatt kellett tartanom az előnyömet az élen, és épségben célba kellett érnem az autóval. Viszont mindenképp úgy éreztem, hogy nyomás alatt tartottak. Sikerült jól eljönnöm a rajtnál, ezután csak leszegett fejjel tartanom kellett az előnyömet. Egyszer, amikor bementem a hatos kanyarba, láttam, hogy Max már a negyedik, szóval tudtam, a csapattársamat már megelőzte, de azt még akkor nem tudtam, hogy Valtterinek rosszul sikerült a rajtja. Ezután meg kellett próbálnom a lehető legtöbb pontot szerezni. Úgy gondolom, hogy jó volt a Red Bull tempója, de én kontrollálni tudtam azt, így nem jelentett problémát.”
NOVEMBER 19., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:23.723 | ||||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:23.178 | ||||
NOVEMBER 20., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:22.310 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:20.827 | ||||
NOVEMBER 21., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Alonso | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
December 5., 18.30 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | |||
December 12, 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
Nem bírt Hamiltonnal a katari versenyen Max Verstappen, aki eleve hátrányból indult a rajtbüntetése miatt, de hamar sikerült felzárkóznia a mercedeses riválisára. A második helynél azonban nem tudott előrébb kerülni, így nyolc pontra olvadt az előnye a világbajnoki összetettben két futammal az idény vége előtt.
„Amint megtudtam, hogy a hetedik helyről kell rajtolnom, nagyon motivált lettem, hogy előre verekedjem magam, és végül így is tettem – vallotta be a holland. – Jól sikerült az első köröm, és öt kör után ismét a második helyen voltam. Próbáltam közel maradni Lewishoz, és valójában ezt kellett tennem a teljes verseny során, ami miatt ő nem is tudott kiállni még egyszer. Ennek köszönhetően enyém lett a leggyorsabb kör, aminek nagyon örülök. Viszont a futamon folyamatosan hét-nyolc másodperc között volt a lemaradásom, ami túl sok. Két verseny van még hátra, és mint eddig is láthattuk, sok minden történhet még az időmérőn is, így bármi lehetséges.”
Fernando Alonso részvételével több mint hét év és 105 verseny ment le azóta, hogy a spanyol utoljára a dobogón ünnepelhetett egy F1-es verseny végén. A kétszeres világbajnok legutóbb a 2014-es Magyar Nagydíjon végzett a top háromban, a legelső katari futamon így rekordot döntött ezen a téren, ráadásul az elmúlt 35 évben mindössze a harmadik versenyző, aki dobogóra tudott állni, miután betöltötte a 40. életévét. A statisztikusok kedvéért azonban hozzátennék, Alonso hét évvel ezelőtti dobogója óta 146 futamot rendeztek az F1-ben – a kétszeres világbajnok a 2019-es és 2020-as idényt kihagyta – így ezzel a 146 versennyel megelőzte a vonatkozó örökrangsor élén a két dobogója között 128 megrendezett F1-es futammal „büszkélkedő” Alexander Wurzot.
„A hétvége összességében az egyik legjobb volt a visszatérésem óta – mondta Alonso. – Szocsiban is jól mentek a dolgok, csupán a verseny végi eső akadályozott meg minket attól, hogy dobogóra állhassunk. Ennek a szezonnak a vége teljesen más, mint amilyen az eleje volt. Elégedett vagyok a visszatérésemmel, és a felkészülés is nagyon jól megy a következő évre. Sokat vártam az utolsó pódiumos helyezésem óta."
Az FIA beidézte a katari futamot követően Christian Hornert, amiért sértő dolgokat mondott a szövetségről, illetve az egyik pályabíróról. A Red Bull csapatfőnöke azt nehezményezte az utóbbival kapcsolatban, hogy az időmérő végén rosszkor lengette a sárga zászlót Max Verstappennek, aki emiatt kapta meg az öt rajthelyes büntetését. Miután az illetékesek meghallgatták Hornert, figyelmeztetésben részesítették, a brit szakember pedig azóta bocsánatot kért a kijelentéseiért. |
„Egy jó versenyt tudhatunk magunk mögött, bevált az egykiállásos stratégia. Az autó nagyon jól ment az egész hétvégén, a tempónk és a többiek büntetése pedig segített, hogy a mezőny elejéről rajtolhassak. Aztán meg tudtam előzni Gaslyt a kettes kanyarban, a tiszta levegőben való autózás pedig szintén hozzájárult a jó versenyünkhöz. A karrierek néha ingadoznak, de voltak remek pillanataim, például amikor győzni tudtam Le Mans-ban, és megnyertem a hosszútávú világbajnokságot is. Viszont dobogóra állni az F1-ben egy ilyen szezon végén nagyon jó" – tette hozzá Alonso.
Pont nélkül kénytelen távozni Katarból Valtteri Bottas, aki bár a rossz rajtja után sokat jött előre, végül defektet kapott, majd 20 körrel a verseny vége előtt kiállt és feladta azt. A Mercedes finn versenyzője nem számított arra, hogy ilyen fordulatot vesz a futam a számára.
„Nagyon meglepődtem, mert a felvezető körön nem tudtam a megfelelő hőmérsékletre hozni a gumikat, és a rajtnál is csúszkáltam, az első három kanyar olyan volt, mintha jégen versenyeznék, de utána egyre jobb lett a helyzet – emlékezett vissza Bottas. – A defektemnek nem volt semmilyen előjele, még csak vibrációt sem éreztem, minden a megszokottnak tűnt. A tempónk is elég meggyőző volt, aztán ez történt. Sajnos nem ez az első ilyen alkalom, ráadásul eléggé megsérült az autóm, így nem szerettük volna tovább rontani a helyzetet. A gyenge első körömet leszámítva jól mentek a dolgok, megvolt a tempóm, ezért úgy érzem, akár dobogóra állhattam volna.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:24:28.471 |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 25.743 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 59.457 mp h. |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:02.306 p h. |
5. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:20.570 p h. |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:21.274 p h. |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:21.911 p h. |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:23.126 p h. |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Cunoda Juki | japám | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
18. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 50 | |
Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 48 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 9 | 15 | 18 | 5 | 351.5 |
2. | Lewis Hamilton | 7 | 14 | 17 | 5 | 343.5 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 10 | 13 | 4 | 203 |
4. | Sergio Pérez | 1 | 5 | 15 | 1 | 190 |
5. | Lando Norris | - | 4 | 17 | 1 | 153 |
6. | Charles Leclerc | - | 1 | 15 | - | 152 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 3 | 16 | 1 | 145.5 |
8. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 12 | - | 105 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 13 | 1 | 92 |
10. | Fernando Alonso | - | 1 | 13 | - | 77 |
11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 11 | 1 | 60 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 6 | 1 | 43 |
13. | Lance Stroll | - | - | 8 | - | 34 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 6 | - | 20 |
15. | George Russell | - | 1 | 4 | 1 | 16 |
16. | Kimi Räikkönen | - | - | 4 | - | 10 |
17. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Mercedes | 546.5 |
2. | Red Bull-Honda | 541.5 |
3. | Ferrari | 297.5 |
4. | McLaren-Mercedes | 258 |
5. | Alpine-Renault | 137 |
6. | AlphaTauri-Honda | 112 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 77 |
8. | Williams-Mercedes | 23 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 11 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |