DECEMBER 10., PÉNTEK | ||
1. szabadedzés: 1. Vertsappen 1:25.009 | ||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.691 | ||
DECEMBER 11., SZOMBAT | ||
3. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||
DECEMBER 12., VASÁRNAP | ||
A verseny (58 kör, 306.183 km) rajtja: 14.00 |
Az első szabadedzésen még úgy tűnt, némileg a Red Bullnak kedvezett jobban a Yas Marina Circuit átalakítása, a villanyfényben viszont már Mercedes-fölény rajzolódott ki egy körön. Lewis Hamilton 343 ezredet adott a kisebb meglepetésre másodikként záró Esteban Oconnak, míg a negyedik pozícióban érkező vb-rivális, Max Verstappen hátránya már több mint hat tized volt.
Hamilton tehát meglehetősen jó formában nyitott, előnye ugyanakkor némileg csalóka lehet, hiszen a közepes keveréken futott etapok alapján úgy tűnt, a Red Bullok nemcsak a németek szintjén vannak, hanem némileg meg is előzik őket versenytempóban. A címvédő pontosan ezért nagyon szoros csatára számít a folytatásban.
„Rendben volt a mai nap. Tetszenek a változtatások a pályán is, szerintem így sokkal élvezetesebb vezetni rajta. Nyilván nagyon szoros a harc közöttünk, de sikerült elvégeznünk minden tervezett programot. Kicsit a sötétben tapogatózunk még azt illetően, hogy pontosan hogyan állunk hozzájuk képest, de abban biztos vagyok, hogy szuper közel leszünk egymáshoz, mint ahogyan az elmúlt hétvégéken is."
„Nem volt túl rossz érzés vezetni az autót. Jól kezdtünk, aztán a rossz irányba mentünk el, de a második edzés előtti változtatások javítottak a helyzeten. Most beleássuk magunkat az adatokba, hogy kitaláljuk, hogyan fejlődhetnénk tovább. A cél mindig az, hogy jobbá váljunk, de összességében elégedett vagyok."
„A hosszú etapomon (Sergio) Pérez mögött voltam, és megpróbáltam követni, most sem volt túl könnyű, de mindenképpen javult a helyzet a múltban tapasztaltakhoz képest."
Ami Hamiltont illeti, több pletyka is napvilágot látott azzal kapcsolatban, hogy a Mercedes öt rajthelyes büntetés ellenében újra motort cserél a kocsijában, azonban ezt a vezető versenymérnök, Andrew Shovlin cáfolta.
„Egyáltalán nem tervezünk ilyesmit. Ha mégis ilyesmire kerülne sor, az azt jelentené, hogy valami probléma ütötte fel a fejét. Nem tűnik úgy, hogy jó ötlet lenne. Csakis abban az esetben cserélnénk, ha valami nagy gond lenne, és ha ez még be is következne, akkor sem az lenne az elsődleges terv, hogy új motort szereljünk az autóba."
A második edzésen nagy hátrányban záró Verstappen tudja, van még hová fejlődniük egy körön, a Red Bull versenytempójával ugyanakkor elégedett volt.
„Még mindig tanulunk és próbálunk megérteni bizonyos dolgokat. Az világos, hogy egy körön nem a tervezettek szerint alakultak a dolgok, hiányzott a tempó, de úgy hiszem, hogy hosszabb távon már sokkal versenyképesebbek voltunk, és igazából ez a fontos" – magyarázta a több futamgyőzelme révén az összetettet továbbra is vezető holland, majd kitért az átalakításokra is.
„Sokkal élvezetesebbé tette a vezetést. A gyorsabb kanyarok különben is mindig szórakoztatóbbak."
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is elismerte, hogy az egykörös tempójuk még nem az igazi, de bízik benne, hogy az időmérőig előrébb lépnek.
„A Mercedes nagyon versenyképesnek tűnik. Az első és a második szektorban egyértelmű a fölénye, de a harmadikban visszajövünk. A hátrányunkat tehát a pálya elején és közepén szedjük össze, de még rengeteg idő áll a rendelkezésünkre, hogy javítsunk a tempón és megtaláljuk a megfelelő beállításokat."
„Nyilván látjuk, hogy a motor milyen nagy előnyt biztosít a számukra, szóval nekünk más megközelítésből kell felépítenünk a körünket. Minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy minél előrébb kvalifikáljuk magunkat, aztán jöhet a verseny" – jelentette ki, és a várható stratégiákról is beszélt.
„Úgy hiszem, a gumikopás kulcsfontosságú lehet, főleg a kilences kanyarban vannak eléggé nagy terhelésnek kitéve az abroncsok. Ötven-ötven százalék esélyt adok jelenleg annak, hogy egy vagy két kiállás lesz a versenyen. Kíváncsian várom, melyik stratégia válik majd be."
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:25.009 | átlag: 223.642 km/ó | 23 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:25.205 | 0.196 mp h. | 27 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:25.355 | 0.346 | 25 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:25.363 | 0.354 | 24 |
5. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:25.378 | 0.369 | 23 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:25.625 | 0.616 | 26 |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:25.822 | 0.813 | 28 |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:25.846 | 0.837 | 20 |
9. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:25.886 | 0.877 | 26 |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:26.007 | 0.998 | 26 |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:26.025 | 1.016 | 25 |
12. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:26.123 | 1.114 | 26 |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:26.189 | 1.180 | 25 |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:26.409 | 1.400 | 25 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:26.608 | 1.599 | 26 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:26.676 | 1.667 | 29 |
17. | Jack Aitken | brit | Williams-Mercedes | 1:27.481 | 2.472 | 27 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:27.487 | 2.478 | 27 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:27.698 | 2.689 | 24 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:28.305 | 3.296 | 22 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:23.691 | átlag: 227.164 km/ó | 26 kör |
2. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:24.034 | 0.343 mp h. | 29 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:24.083 | 0.392 | 29 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:24.332 | 0.641 | 25 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:24.400 | 0.709 | 26 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:24.495 | 0.804 | 27 |
7. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:24.532 | 0.841 | 26 |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:24.557 | 0.866 | 29 |
9. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:24.844 | 1.153 | 29 |
10. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:24.940 | 1.249 | 27 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:24.959 | 1.268 | 26 |
12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:25.108 | 1.417 | 27 |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.153 | 1.462 | 27 |
14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:25.195 | 1.504 | 27 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:25.385 | 1.694 | 26 |
16. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:25.440 | 1.749 | 23 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:25.549 | 1.858 | 29 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:25.687 | 1.996 | 22 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:25.784 | 2.093 | 27 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:26.336 | 2.645 | 26 |