A szaúdi szervezők csütörtökön jelentették be, hogy a munkálatok minimálisak, azonban jelentős mértékben növelik majd a beláthatóságot az érintett kanyarokban.
„Egy-két enyhe változtatásról van szó, és ezek mind a versenyzők látási körülményeinek javítását szolgálják” – mondta Martin Whitaker, a Szaúdi Motorsport Vállalat elnök-vezérigazgatója.
A 6.1 kilométer hosszú dzsiddai aszfaltcsík – amely tavaly decemberben mutatkozott be az F1-ben – az olaszországi Monza után a második leggyorsabbnak számít az autósport elitkategóriájának naptárában szereplők között.
A városi pályán több padlógázas szakasz is van, az egymásba fűződő, nagy sebességgel bevehető, de fallal körülvett kanyarok miatt viszont a versenyzőknek sok esetben nehéz időben észrevenniük a következő kanyarban lassabban haladó autókat. Mindez a tavaly decemberi hétvége szabadedzésein és időmérőjén is okozott gondokat, míg a versenyt kétszer is félbe kellett szakítani ütközések miatt.
Az F1-es pilóták pozitív véleményt fogalmaztak meg a szaúdi pályáról, ugyanakkor aggodalmuknak adtak hangot az egyes kanyarok beláthatatlansága miatt.
„Volt időnk megvizsgálni, hogy mi az, ami működik, és mi az, ami nem, így most arra törekszünk, hogy a második Szaúdi Nagydíjra javítsunk néhány dolgon” – jelentette ki Whitaker.
A rekordhosszúságú, 23 futamos F1-es világbajnoki idény március 18-20-án kezdődik Bahreinben, majd egy héttel később Dzsiddában vendégeskedik a mezőny.