Charles Leclerc egyelőre meglehetősen magabiztos hazai pályán: a monacói a harmadik szabadedzés kivételével valamennyi tréningen, illetve az időmérő mindhárom szakaszában az élen zárt, s az idén ötödik alkalommal szerezte meg a pole pozíciót.
Noha Monte-Carlóban meglehetősen meghatározó a rajtpozíció, és a versenyzőt segítheti az is, hogy a csapattárs, Carlos Sainz Jr. rugaszkodhat el mellőle, Leclerc korántsem lehet nyugodt, hiszen példátlan pechszériája van a hercegségben. A versenyző még egyszer sem látta meg a kockás zászlót hazai közönség előtt, ráadásul tavaly hiába bizonyult a leggyorsabbnak a kvalifikáción, végül nem tudott elindulni a másnapi futamon. Most viszont megtörné a monacói átkot.
MÁJUS 27., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:14.531 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:12.656 | ||||
MÁJUS 28., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:12.476 | ||||
Időmérő 1. Leclerc 1:11.376 | ||||
MÁJUS 29., VASÁRNAP | ||||
A verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Június 12. 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 19., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal | |||
Július 3., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone |
„Nagyon különleges érzés, hihetetlenül boldog vagyok! Eddig nagyon sima a hétvégénk, tudtam, hogy az autóban megvan a tempó, nekem csak el kellett végeznem a munkát. Tökéletesen alakult, és a piros zászló előtti utolsó gyors köröm is nagyon jól sikerült. A kocsi csodálatos, és nagyszerű, hogy Carlos itt van velem az első sorban" – jelentette ki Leclerc, akit arról is kérdeztek, mire számít a várhatóan esős versenyen.
„Száraz körülmények között minden kiszámíthatóbb, de bármi is legyen, versenyképesek leszünk" – tette hozzá magabiztosan.
A második rajtkockát tehát Sainz sajátította ki, igaz, az ő időmérője már nem alakult olyan simán, mint a csapattársé. Ő ugyanis gyors körön volt, amikor nem sokkal előtte Sergio Pérez eltalálta a falat, és már nem tudta elkerülni a Red Bullt. A balesetben mindkét autó sérült, és piros zászlóval véget vetettek a kvalifikációnak. A spanyol úgy érezte, akár a pole-ra is esélye nyílhatott volna, ha nincs az incidens.
„Pérez előttem szállt a falba, amikor a gyors körömet teljesítettem. A nyolcas kanyarban villant előttem a sárga zászló, és én azonnal beletapostam a fékbe, mindent megtettem, hogy elkerüljem az ütközést, de megcsúsztam. Nagy kár, hogy megint egy piros zászló vetett véget az időmérőnek, ami megfosztott a lehetőségtől, hogy harcba szálljak az elsőségért. Tipikus Monaco."
„Úgy éreztem, nagyon jó a tempóm, és folyamatosan javultunk a kvalifikációig. Sosem tudjuk már meg, mire lehettünk volna képesek, de az biztos, hogy nagyon jól éreztem magam az autóban. A munkát vasárnap kell befejezni. Úgy hiszem, nagyon jó pozícióban vagyunk ahhoz, hogy remek eredményt szállítsunk a csapatnak. A kocsi egész hétvégén csodásan mozgott."
Harmadikként az utolsó gyors körén hibázó és a falat is eltaláló Pérez zárt, aki idén már másodszor kvalifikálta magát a csapattárs, Max Verstappen elé.
„Nagy káosz volt, egyesek nem tartották magukat a deltaidőhöz, és én végül nem is tudtam a megfelelő működési tartományba hozni a gumijaimat. Már az egyes kanyarban is majdnem elvesztettem az irányítást. Azt hittem, a kör előrehaladtával felmelegednek, de nem így történt. Ennek ellenére közel voltam az időmhöz, és azon voltam, hogy javítsak."
„A nyolcas kanyar végig nehézséget okozott számomra, szóval megpróbáltam elébe menni a kanyarnak, korán gázra léptem, ám nem működött, és azonnal éreztem, hogy a hátsó gumik nem tapadnak be. Megpróbáltam korrigálni, azonban végül elvesztettem a kontrollt. Eléggé meglepett, hogy Sainz nekem jött. Nagy kár, hogy így alakult. Sajnálom Sainzot és a többi srácot is, de Monaco ilyen."
„Úgy gondolom, lett volna még bennünk, de nem igazán tudtunk harcba szállni a gumistratégiánk okán. Ahhoz, hogy pole-t szerezz, maximalizálnod kell mindent, és én úgy érzem, jobban is végezhettük volna a munkát, főleg a kivezető köreinken."
„Összességében a Ferrari előttünk jár Monacóban, ám meglátjuk, hogyan alakul a verseny. Hosszú futam vár ránk, és bár a rajpozíció nagyon meghatározó, a hétvége kezdetétől fogva versenyképesek vagyunk."
Verstappen az egész hétvégén nem igazán találta a ritmust Monaco utcáin, a holland mindhárom edzésen és az időmérőn is a negyedik helyen zárt, s valamennyi alkalommal alulmaradt a házon belüli csatában. Noha a pilóta tudja, hogy a pole-ra nem lett volna esélye, meglátása szerint a második pozíciót elcsíphette volna, ha nincs a piros zászló.
„Kissé nehézkes hétvégém van, de jó úton jártunk, és a Q3-ban jobbnak érződött a helyzet. Az utolsó menetnél kicsit más taktikát választottunk, mint a többi autó körülöttünk, és szerintem ez bevált. Jó körön voltam, aztán jött a piros zászló. Szerencsétlenül jött ki, jobb eredményt is elérhettünk volna a negyedik helynél. Nem a pole-t, mert Charles túl erős volt ma, viszonta második helyrejó lettem volna."
George Russell hatodik helyen zárt az időmérőn, és nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint a győzelmet. A brit a vasárnapra ígért esőben bízik, ami könnyen megkavarhatja az esélyeket Monacóban.
„Nagy kockázat, nagy nyereség, erre a stratégiára van most szükségünk. Meg kell kockáztatnunk. Ha elvesztünk egy ötödik vagy hatodik helyet, egyáltalán nem ideális, de nem is jelenti a világ végét. Mindent felteszünk, és a győzelem a cél. Nem gyakran jelentesz ki ilyesmit a hatodik rajthelyről, ám nagyon úgy néz ki, hogy esni fog a versenyen."
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:11.376 | átlag: 6.6 km/ó |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:11.601 | 0.225 mp h. |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:11.629 | 0.253 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:11.666 | 0.290 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:11.849 | 0.473 |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:12.112 | 0.736 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:12.247 | 0.871 |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.560 | 1.184 |
9. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:12.732 | 1.356 |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:13.047 | 1.671 |
11. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:12.797 | 0.933 |
12. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:12.909 | 1.045 |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:12.921 | 1.057 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:12.964 | 1.100 |
15. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:13.081 | 1.217 |
16. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:13.611 | 1.042 |
17. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:13.660 | 1.091 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:13.678 | 1.109 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:14.403 | 1.834 |
20. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:15.606 | 3.037 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Leclerc | 1:12.569 | 1. | Leclerc | 1:11.864 |
2. | Sainz | 1:12.616 | 2. | Pérez | 1:11.954 |
3. | Russell | 1:12.787 | 3. | Sainz | 1:12.074 |
4. | Ocon | 1:12.848 | 4. | Verstappen | 1:12.117 |
5. | Norris | 1:12.927 | 5. | Norris | 1:12.266 |
6. | Verstappen | 1:12.993 | 6. | Ocon | 1:12.528 |
7. | Pérez | 1:13.004 | 7. | Hamilton | 1:12.595 |
8. | Magnussen | 1:13.069 | 8. | Vettel | 1:12.613 |
9. | Cunoda | 1:13.110 | 9. | Russell | 1:12.617 |
10. | Vettel | 1:13.313 | 10. | Alonso | 1:12.688 |
11. | Ricciardo | 1:13.338 | 11. | Cunoda | 1:12.797 |
12. | Alonso | 1:13.394 | 12. | Bottas | 1:12.909 |
13. | Hamilton | 1:13.444 | 13. | Magnussen | 1:12.921 |
14. | Schumacher | 1:13.469 | 14. | Ricciardo | 1:12.964 |
15. | Bottas | 1:13.541 | 15. | Schumacher | 1:13.081 |
16. | Albon | 1:13.611 | |||
17. | Gasly | 1:13.660 | |||
18. | Stroll | 1:13.678 | |||
19. | Latifi | 1:14.403 | |||
20. | Csou | 1:15.606 |