Sergio Pérez pályafutása harmadik győzelmét aratta az esőben kezdődő, majd száraz pályán záruló monacói káoszfutamon, aminek révén 15 pontra megközelítette az egyéni összetettet vezető csapattársát, Max Verstappent.
MÁJUS 27., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:14.531 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:12.656 | ||||
MÁJUS 28., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:12.476 | ||||
Időmérő 1. Leclerc 1:11.376 | ||||
MÁJUS 29., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Pérez, 2. Sainz, 3. Verstappen | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Június 12. 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 19., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal | |||
Július 3., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone |
„Valóra vált álom! Minden versenyző álmodozik róla, hogy egy nap Monacóban nyer, és a hazai versenyedet leszámítva nincs is ennél különlegesebb hely. Kicsit megnehezítettük a dolgunkat a szemcsésedéssel, hiszen egyáltalán nem volt könnyű hiba nélkül menni és magam mögött tartani Carlost (Sainz Jr.), de a végére tisztult a helyzet, és találtam kis tempót. Nagy nap ez nekem és a hazámnak is.”
Másodikként Sainz látta meg a kockás zászlót, aki noha az utolsó tíz percben végig DRS-távolságon belül haladt a közepeseken már küszködő Pérez mögött, végül nem igazán tudott előzési pozícióba sem kerülni.
„Mindent megtettünk, és mindent úgy tettünk, ahogyan kellett.Türelmesek voltunk az esős gumikon, és a megfelelő pillanatban váltottunk száraz pályára alkalmas abroncsokra, de beragadtam egy lekörözött mögé, ami megfosztott a győzelemtől. Érthető a frusztráltságom. Ha tiszta lett volna a bokszból kivezető köröm, akkor én nyertem volna. De néha ilyen a versenyzés” – kezdte a spanyol, aki azt is elárulta, hamar biztossá vált számára, hogy az a jó stratégia, ha kihagyják a köztes esőgumikat.
„Láttam a felszáradó íveket, és tudtam, hogy rögtön száraz pályás gumikra akarok váltani. Jó döntést hoztunk. Kiálltunk, és a keményeken tértem vissza. Sosem könnyű a kivezető kör, beragadtam, ami miatt nemcsak időt, hanem a győzelmet is elvesztettem. De nem akarok túl sokat panaszkodni, egyszerűen ilyen a versenyzés. Checo Dzsiddában volt balszerencsés, most én, de láthatjuk, hogy egy futam alatt is fordulhat a kocka.”
A dobogó alsó fokára Verstappen állhatott fel, aki kilenc pontra növelte az előnyét az egyéni összetettben.
„A lehető legjobbamat nyújtottam, és csapatként jól taktikáztunk, aminek köszönhetően a Ferrarik elé tudtunk kerülni. Összességében nagyon elégedettek lehetünk a mai eredménnyel. Eléggé hektikus volt az esővel, a megszakításokkal, de jól dolgoztunk, és végül sikerült növelnem az előnyömet a bajnokságban is, amire egyáltalán nem számítottam az időmérő után. Ez mindenképpen pozitívum. Checo csodálatos napot tudhat maga mögött, és nagyon örülök neki.”
Bár Leclerc indulhatott az élről, és sokáig vezetett is, a Ferrari némileg eltaktikázta magát, amikor a duplacsere mellett döntött, hiszen a monacói nemcsak a csapattárssal, hanem a két Red Bull-ossal szemben is pozíciót vesztett, s egészen a negyedik helyig csúszott hátra, ahonnan már nem tudott visszakapaszkodni.
„Nem az a helyes kifejezés, hogy cserben hagyott a csapat, hiszen a hibák benne vannak, ugyanakkor ezúttal túl sok volt a rossz döntés. Ilyen körülmények között jobban hagyatkozol a csapatra, hiszen te nem láthatod, hogy a többiek milyen köröket futnak például az intereken.”
„Többször is megkérdeztek, és akárhányszor szóba került, hogy a teljes esős gumikról száraz pályára alkalmasakra váltsunk-e, helyeseltem, de azt mondtam, később. Szóval nem egészen értem, végül miért váltottunk köztes esőgumikra. Ezután elénk vágtak, majd ott álltam Carlos mögött a bokszban. Túl sok hibát követtünk el, és ezt egyszerűen nem engedhetjük meg magunknak. Az elmúlt években már némileg hozzászoktam, hogy csalódottan távozok a hazai versenyemről, de ezt nem engedhetjük meg magunknak, különösen ebben a helyzetben.”
„Erősek vagyunk, nagyon jó a tempónk, szóval meg kell ragadnunk ezeket a lehetőségeket, és nem veszthetünk annyi pontot, mint most is tettük. Nem egy pozíciót vesztettünk, hanem a győzelmet cseréltük a negyedik helyre. Az első kisebb hibák után újat követtünk el.”
„Az első egyértelmű volt, és határozottan rossz döntést hoztunk, onnantól pedig elindultunk lefelé a lejtőn. Nem tudom, hogy bepánikoltak-e. Nem hallottam, hogy mi folyik a háttérben, és nem is nekem kell megítélnem. A rádión nem kaptam egyértelmű tájékoztatást. Először azt mondták, hogy menjek ki, majd nem sokkal később azt, maradjak, de addigra már behajtottam a bokszutcába. Ebben a pillanatban kiabáltam bele a rádióba, mert tudtam, hogy nem tudok mit tenni, nekem végem van.”
Noha a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto elismerte, hogy hibáztak, megjegyezte, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) bizonyos döntései is megkérdőjelezhetőek voltak, és a maranellóiak a leintést követően be is nyújtották az óvást Verstappen, valamint Pérez ellen.
A holland ugyanis úgy tudott Leclerc elé visszatérni a bokszkiállását követően, hogy megcsúszott, és a bal első kerekével látszólag érintette a záróvonalat, és a vád szerint hozzá hasonlóan a csapattársnak sem sikerült a vonal jobb oldalán maradnia, ami bár szabályszegésnek számít, a két versenyző nagy eséllyel elkerüli a büntetést a pályaviszonyokra hivatkozva – Lando Norrist sem szankcionálták, amikor a tavalyi Orosz Nagydíjon csak a vonal átlépésével tudott befordulni a bokszutcába.
FRISSÍTÉS (21:36) Az FIA hivatalosan is elutasította a Ferrari óvásait, aminek értemében Pérez megtarthatja az első, míg Verstappen a harmadik helyét.
1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | ||
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1.154 mp h. | |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1.491 mp h. | |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 2.922 mp h. | |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 11.968 mp h. | |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 12.231 mp h. | |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 46.358 mp h. | |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 50.388 mp h. | |
9. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 52.525 mp h. | |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 53.536 mp h. | |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 54.289 mp h. | |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 55.644 mp h. | |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 57.635 mp h. | |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:00.802 p h. | |
15. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
17. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 48 | feladta | |
Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 24 | feladta | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 19 | feladta |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 4 | 5 | 5 | 2 | 125 |
2. | Charles Leclerc | 2 | 4 | 6 | 3 | 116 |
3. | Sergio Pérez | 1 | 4 | 6 | 1 | 110 |
4. | George Russell | – | 2 | 7 | – | 84 |
5. | Carlos Sainz | – | 4 | 6 | – | 83 |
6. | Lewis Hamilton | – | 1 | 6 | – | 50 |
7. | Lando Norris | – | 1 | 5 | 1 | 48 |
8. | Valtteri Bottas | – | – | 6 | – | 40 |
9. | Esteban Ocon | – | – | 5 | – | 30 |
10. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | – | 15 |
11. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | – | 11 |
12. | Cunoda Juki | – | – | 3 | – | 11 |
13. | Fernando Alonso | – | – | 3 | – | 10 |
14. | Pierre Gasly | – | – | 2 | – | 6 |
15. | Sebastian Vettel | – | – | 2 | – | 5 |
16. | Alexander Albon | – | – | 2 | – | 3 |
17. | Lance Stroll | – | – | 2 | – | 2 |
18. | Csou Kuan-jü | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 235 |
2. | Ferrari | 199 |
3. | Mercedes | 134 |
4. | McLaren-Mercedes | 59 |
5. | Alfa Romeo-Ferrari | 41 |
6. | Alpine-Renault | 40 |
7. | AlphaTauri-Honda | 17 |
8. | Haas-Ferrari | 15 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 7 |
10. | Williams-Mercedes | 3 |