Amikor elkezdett esni a Monacói Nagydíj tervezett rajtidőpontjában, már sejtettük, hogy hosszú, kaotikus délután vár ránk, és pontosan ilyen forgatókönyv szerint zajlott a hercegségbeli futam. Az indulás több mint egy órát csúszott az egyre erősödő eső, valamint egy helyi áramkimaradás miatt, így igazi megváltást hozott, amikor a biztonsági autó végre elhagyta a pályát, és elindult az érdemi akció.
MÁJUS 27., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:14.531 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:12.656 | ||||
MÁJUS 28., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:12.476 | ||||
Időmérő 1. Leclerc 1:11.376 | ||||
MÁJUS 29., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Pérez, 2. Sainz, 3. Verstappen | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Június 12. 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 19., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal | |||
Július 3., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone |
Hosszú várakozás ide, nedves pálya oda, eleinte úgy tűnt, az élen száguldó Ferrari érvényesítheti a papírformát, ám amikor az aszfaltcsík kezdett felszáradni, egyre kényelmetlenebb kérdésekkel és dilemmákkal szembesült a csapat. Mivel Monacóban gyakorlatilag lehetetlen előzni, a stratégia minden másnál fontosabb, a verseny ezen szakaszában viszont legfeljebb csak találgatni lehetett, mi lenne a leghatékonyabb döntés.
A Red Bull annyiból könnyebb helyzetben volt, hogy a harmadik és negyedik helyen haladva tulajdonképpen nem volt vesztenivalója, így bátrabban vállalhatott kockázatot. A Milton Keynes-i istálló agresszív stratégiáját Sergio Pérezre szabta, aki az élmezőnyből elsőként állt ki intermediate gumikért, és ezzel nem csupán megalapozta a győzelmét, de némi fejetlenséget is okozott a Ferrarinál. A maranellóiak nyilván ódzkodtak feladni Charles Leclerc vezető pozícióját, de abban sem voltak biztosak, hogy megéri kivárni, amíg esőgumikról közvetlenül slickekre lehet váltani.
A hezitálás végül a legrosszabb döntéshez vezetett: a monacóit is kihívták intermediate gumikért, de a tétovázás miatt csak két körrel Pérez után, így az első helynek máris lőttek. Mivel eközben Carlos Sainz kötötte az ebet a karóhoz, és megvárta, amíg felszárad a pálya, ő is Leclerc elé került, akinek a versenyét az tette végleg tönkre, hogy másodszor is rossz ütemben hívták ki kereket cserélni. A helyi kedvenc másodperceket veszített csapattársa mögött a boxutcában, így Max Verstappennel szemben még a harmadik helyet is elbukta, vagyis elsőből negyedik lett.
Ezek után a Ferrarit irányító Mattia Binotto sem keresett kibúvót.
„Be kell ismernünk, hogy ha egy versenyzőnk az élen áll, aztán a negyedik helyen találja magát, akkor valamit elrontottunk. Nyilvánvalóan hibásan mértük fel a helyzetünket, és hibás döntéseket hoztunk. A kérdés, milyen folyamatok vezettek el eddig. Az első hiba az volt, hogy alábecsültük a tempót az intermediate gumikon és a különbséget a pályán elfoglalt pozíciók között. Charles-t vagy egy körrel hamarabb kellett volna behívni a boxba, vagy kint hagyni a pályán és megvárni, amíg közvetlenül slick gumikra cserélhet. Az elkövetett hibák után egyértelmű a feladatunk: felfejteni azt a folyamatot, ami elvezetett idáig. Kicsit több időre lesz szükségünk, hogy megvizsgáljuk, és világos magyarázatot találjunk” – mondta Binotto.
A Ferrari egyébként Sainzcal még megmenthette volna a vasárnap délutánját, mert a spanyol stratégiája hasonlóan hatékony volt, mint Pérezé, ehhez viszont elengedhetetlen lett volna a nagyon gyors boxból kivezető kör. Egy előtte tétovázó lekörözött azonban keresztülhúzta Sainz számításait, ezért amikor mexikói ellenfele is slickekre váltott, a második helyen maradt mögötte. Ez tehát nüanszokon múlt, amit aligha lehet felróni a Ferrarinak, a Leclerc-re szabott stratégia azonban védhetetlen, és az emiatt elbukott pontok még sokat számíthatnak a végelszámolásban.
A maranellóiak legutóbb négy évvel ezelőtt vettek részt szoros bajnoki harcban – akkor is teljesen más csapatstruktúrában –, így mintha még nem lennének annyira élesek és hatékonyak, mint a Red Bull. Az évad egyharmadán túl viszont most már mindenképpen fel kellene pörögniük, mert látszik, a nagy ellenfél minden hibájukat könyörtelenül kihasználja.