A vb-éllovas Max Verstappen számára nem is alakulhatott volna tökéletesebben a montreali nyitány: mindkét pénteki szabadedzésen ő bizonyult a leggyorsabbnak, és biztossá vált, hogy fő riválisa, Charles Leclerc legjobb esetben is csak a 11. helyről vághat neki a versenynek. A holland ziccerhelyzetbe került.
„Pozitív napot zártunk. Persze mindig vannak dolgok, amiken lehet még javítani, és az egyensúlyon is finomítani kell, de összességében jól indult a hétvége. A lágy keveréken mindig nehezebb boldogulni, szóval mindenképpen tudunk időt találni, még akkor is, ha alapvetően versenyképes az autó, ami határozottan jó."
JÚNIUS 17., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:15.158 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:14.127 | ||||
JÚNIUS 18., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 19.00–20.00 | ||||
Időmérő 22.00–23.00 | ||||
JÚNIUS 19, VASÁRNAP | ||||
A verseny (70 kör, 305.27 km) rajtja: 20.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Július 3., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone | |||
Július 10., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg | |||
Július 24., 15.00 | Francia Nagydíj, Le Castellet |
„A hosszú etapjaim is rendben voltak, igaz, a pálya eléggé keményen bánik a gumikkal. Noha van még min javítani, így is elégedett vagyok – jelentette ki, majd kitért arra is, mit gondol a szombatra ígért esőről. – Ha az időmérőn esik, mindenkinek esik, csak boldogulnunk kell vele. Mindenesetre jó látni, hogy vasárnapra versenyképes lesz az autónk, bármi is történik szombaton."
A holland helyzetét tovább könnyíti, hogy az előző futamon előle induló Sergio Pérez egyelőre nem találta meg a tempót Kanadában, amit jól jelzett, hogy a második gyakorláson több mint egy másodperces hátránnyal a 11. helyen zárt.
„Sajnos a második edzés nem volt túl mérvadó. Ahhoz, hogy ki tudd hozni a maximumot a kocsiból, először jó tempót kell találnod, majd arra kell építened, de nekem ez most nem ment. Gondunk volt a beállításokkal kevés üzemanyag mellett, de szerencsére rájöttünk, mi a baj, és a hosszú etapok már sokkal reprezentatívabbak voltak, igaz, még akkor is adódtak problémáim."
„Kicsit hátrányban vagyok, de megtalálhatjuk a megoldásokat ahhoz, hogy versenyképesek legyünk. Meglátjuk, hogyan alakul az időjárás, hiszen az időmérőn eléggé megkeverheti a kártyákat. Max erősnek tűnik, és ez reményt ad a számomra, hogy versenyképessé tehetjük az autómat, amikor számít."
Péreznél is több problémával találta magát szemben az új padlólemezt tesztelő Lewis Hamilton, aki katasztrofálisnak nevezte a Mercedest.
„Bármit is csinálunk, semmit sem lehet kezdeni ezzel az autóval, hogy működjön. Különböző beállításokat próbáltunk ki, hogy kiderítsük, melyik a jó irány. Nem tudom, hogy George (Russell) esetében mi volt a helyzet, de nálam katasztrófa volt. A kocsi egyre rosszabb lesz, és egyre elégedetlenebb, minél több dologgal próbálkozunk. Továbbra is dolgozunk rajta, de ez van, ez az autónk az idei évre, ezzel kell boldogulnunk. Tanulnunk kell belőle, és keményen kell dolgoznunk, hogy jövőre jobb gépet építsünk."
„Ez nem az a Montreal, amit én ismerek, teljesen más, mint amit az eddigi pályafutásom alatt megszoktam. Ez a legrosszabb, amit valaha bármilyen autóval tapasztaltam. Remélem, hogy az éjjel tudunk javulni, de ezek a kocsi alapjai, amiken nem igazán tudsz változtatni. Szenvedés lesz."
A hétszeres világbajnok számára rossz hír lehet, hogy a teljesen más beállításokkal futó Russell sem volt túlságosan elégedett.
„Nem ott tartunk, ahol lenni szeretnénk. Eléggé nagy a lemaradásunk a két élcsapathoz mérten, ráadásul van még néhány srác, Fernando (Alonso) és Sebastian (Vettel), aki ugyancsak eléggé erősnek tűnik. Sok munka vár ránk."
Noha Leclerc esetében a jó versenygép adott, a monacóinak már az idény kilencedik állomásán büntetéssel kell szembenéznie. A ferraris autójában ugyanis több motorelemet, köztük a központi elektronikát is cserélni kellett, aminek következményeként tízhelyes rajtbüntetéssel sújtották, és az sem kizárt, hogy egészen a rajtrács végére csúszik vissza.
„Nos, kicsit hátrébbról foguk indulni, de szerintem ez volt a legjobb döntés. Meglátjuk, hogyan alakul. Pénteken valamivel nehezebb volt az előzés, mint amire számítottam, a tempónk viszont adott, így remélhetőleg fel tudok zárkózni a kívánt helyre."
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:15.158 | átlag: 208.887 km/ó | 27 kör |
2. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:15.404 | 0.246 mp h. | 34 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:15.531 | 0.373 | 31 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:15.619 | 0.461 | 32 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:15.666 | 0.508 | 30 |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:15.822 | 0.664 | 29 |
7. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:15.877 | 0.719 | 32 |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.877 | 0.719 | 27 |
9. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:16.041 | 0.883 | 33 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:16.083 | 0.925 | 29 |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:16.165 | 1.007 | 29 |
12. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:16.211 | 1.053 | 17 |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:16.308 | 1.150 | 29 |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:16.322 | 1.164 | 33 |
15. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:16.421 | 1.263 | 26 |
16. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.426 | 1.268 | 27 |
17. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:17.152 | 1.994 | 30 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:17.223 | 2.065 | 25 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:17.241 | 2.083 | 33 |
20. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:17.555 | 2.397 | 31 |
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:14.127 | átlag: 211.793 km/ó | 33 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:14.208 | 0.081 mp h. | 32 |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:14.352 | 0.225 | 32 |
4. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:14.442 | 0.315 | 35 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:14.543 | 0.416 | 24 |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:14.879 | 0.752 | 34 |
7. | George Russell | brit | Mercedes | 1:14.971 | 0.844 | 31 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:14.987 | 0.860 | 30 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:15.033 | 0.906 | 31 |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:15.119 | 0.992 | 32 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:15.167 | 1.040 | 29 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:15.396 | 1.269 | 34 |
13. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.421 | 1.294 | 25 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:15.499 | 1.372 | 34 |
15. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:15.516 | 1.389 | 35 |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:15.526 | 1.399 | 31 |
17. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:15.567 | 1.440 | 37 |
18. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:16.171 | 2.044 | 30 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:16.509 | 2.382 | 27 |
20. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | – | 3 |