JÚLIUS 8., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:06.362 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:04.984 | |||||
JÚLIUS 9., SZOMBAT | |||||
2. szabadedzés: 12.30–13.30 | |||||
Sprint: 16.30–17.30 | |||||
JÚLIUS 10, VASÁRNAP | |||||
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 24., 15.00 | Francia Nagydíj, Le Castellet | ||||
Július 31., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród | ||||
Augusztus 28., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps |
Max Verstappen azonnal elkapta a ritmust csapata hazai pályáján, és azután, hogy az első szabadedzésen az élen zárt, megszerezte a pole pozíciót is.
Noha ez alapján úgy tűnhet, egyértelmű volt a holland előnye, a pilóta úgy kvalifikálta magát az élre, hogy egyik szektorban sem bizonyult a leggyorsabbnak, ráadásul másodpercekkel az időmérő vége előtt mindkét Ferrari megelőzte.
A Red Bull-os 29 ezreddel előzte meg Charles Leclerc-t, a harmadik Carlos Sainz Jr. lemaradása 82 ezred volt.
„Nagyon szoros volt a kvalifikáció egy elég nagy kihívást jelentő pályán. Nincs túl sok kanyar, de az a néhány eléggé nehéz, és könnyű hibázni benne. Emellett az aszfalt hőmérséklete is csökkent, valamint a szél is változott. A Q3-ban ráadásul elég nagy volt a kihagyás a két kör között, ami sosem jó, hiszen ha elkapod a ritmust, nem akarsz kiesni belőle."
„Nagyon örülök a rajtelsőségnek, de tisztában vagyok vele, hogy a sprinten és a versenyen osztják a pontokat. Nagyon magabiztosnak érzem magam az autóban, de nem az időmérő jelenti a mi erősségünket. Remélem, jó rajtunk lesz, tiszta lesz az első kanyar, és onnantól bármi megtörténhet. Nagyszerű autónk van."
Leclerc pillanatokkal a vége előtt még az élen állt, s úgy tűnt, övé lehet a pole, azonban Verstappen 29 ezreddel megelőzte. A monacói összességében elégedett az eredménnyel, és végre problémamentes hétvégét futna.
„Hárman nagyon közel voltunk egymáshoz, szóval elég izgalmas volt. Az utolsó gyors körömön némileg küszködtem a gumikkal a hosszú piros zászlós megszakítás után, de Max összességében valamivel gyorsabb volt. Gratulálok neki, remélhetőleg szórakoztató lesz a sprint. Én csak tiszta versenyt szeretnék futni, az elmúlt öt futam kissé katasztrofálisan alakult a számomra. Csak abban reménykedem, problémamentes futamom lesz, és végre sikerül olyan eredményt elérnünk, amit megérdemlünk."
Sainz a múlt hétvégi pole pozíciója és győzelme után a harmadik helyre kvalifikálta magát Spielbergben. A spanyol örül, hogy sikerült jó kört összeraknia, de tudja, hogy vesztett némi időt, így akár az újabb elsőség is összejöhetett volna.
„Ha megnézed, milyen közel vagyunk egymáshoz, és visszatekintesz a körre, több olyan hely van, ahol századok maradtak benne, és pole pozíciót érhettek volna. De biztos vagyok benne, hogy Charles és Max is hasonlóan el tudná mondani, hol hagyott benne, vagy épp nyerhetett volna még némi időt."
„Remek, hogy össze tudtunk tenni egy jó kört a végén. Nem volt könnyű dolgunk, hiszen elég hidegek voltak a gumik a megszakítás után, és nehéz volt megbízni az autóban az egyes és a hármas kanyarba menet is. Tudom, hogy hol hagytam benne, kicsit jobban is sikerülhetett volna."
Noha a Mercedes meglepően jó tempót diktált, s úgy tűnt, esélye lehet a második sorba kvalifikálnia magát, először Lewis Hamilton, majd George Russell törte össze az autót a Q3-ban. Előbbi a 10., míg utóbbi az első mért körének köszönhetően az 5. rajthelyet sajátította ki a sprintre.
„Nagy volt az ütés, de rendben vagyok – kezdte a hétszeres világbajnok. – Hihetetlenül nagyot csalódtam magamban. Nagyon sajnálom a csapatot, mindenki nagyon keményen dolgozott az autón, és sosem szeretek kárt okozni benne. Szerintem a legjobb háromba kerülhettünk volna, és nincs magyarázatom arra, mi történt. Egyszerűen elvesztettem a kocsi hátulját a hetes kanyarban, és vége volt" – tette hozzá, majd kitért a Mercedes tempójára is.
„Hogy bizakodom-e? Igen. A teljesítményünk mindenképpen bizakodásra ad okot. Nem számítottunk rá, hogy ilyen közel leszünk, szóval ez nagy pozitívum a csapat számára. Viszont nagyon hátulról fogok indulni, és nem tudom, mire lehetünk innen képesek. Lesz sprintünk is, remélem, szombaton tudok néhány pozíciót javítani."
Hamilton csapattársának, Russellnek a rosszul alakuló időmérő után a sportfelügyelőknél is jelenése volt, miután a balesetét követően engedély nélkül sétált át keresztben a pályán. A brit megúszta figyelmeztetéssel. Sergio Pérez esetében súlyosabb büntetést szabtak ki. A mexikói a Q2-ben szélesítette ki a pályát a továbbjutást érő gyors körén, így tőle ezt az időt, és a Q3-ban autózott összes, valamint a Q2-ben futott körét elvették, aminek következményeként a 13. helyig esik vissza a rajtrácson.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:04.984 | átlag: 7.7 km/ó |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:05.013 | 0.029 mp h. |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:05.066 | 0.082 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:05.404 | 0.420 |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 1:05.431 | 0.447 |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:05.726 | 0.742 |
7. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:05.879 | 0.895 |
8. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:06.011 | 1.027 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:06.103 | 1.119 |
10. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:13.151 | 8.167 |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:06.160 | 0.873 |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:06.230 | 0.943 |
13. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:06.319 | 1.032 |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:06.851 | 1.564 |
15. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.847 | 20.560 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:06.613 | 1.194 |
17. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:06.847 | 1.428 |
18. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:06.901 | 1.482 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:07.003 | 1.584 |
20. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:07.083 | 1.664 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Leclerc | 1:05.419 | 1. | Leclerc | 1:05.287 |
2. | Sainz | 1:05.660 | 2. | Verstappen | 1:05.374 |
3. | Verstappen | 1:05.852 | 3. | Hamilton | 1:05.475 |
4. | Alonso | 1:06.016 | 4. | Sainz | 1:05.576 |
5. | Hamilton | 1:06.079 | 5. | Russell | 1:05.697 |
6. | Pérez | 1:06.143 | 6. | Pérez | 1:05.805 |
7. | Russell | 1:06.235 | 7. | Magnussen | 1:05.894 |
8. | Norris | 1:06.330 | 8. | Ocon | 1:05.993 |
9. | Magnussen | 1:06.366 | 9. | Alonso | 1:06.082 |
10. | Schumacher | 1:06.405 | 10. | Schumacher | 1:06.151 |
11. | Bottas | 1:06.442 | 11. | Gasly | 1:06.160 |
12. | Cunoda | 1:06.463 | 12. | Albon | 1:06.230 |
13. | Ocon | 1:06.468 | 13. | Bottas | 1:06.319 |
14. | Albon | 1:06.516 | 14. | Cunoda | 1:06.851 |
15. | Gasly | 1:06.589 | 15. | Norris | 1:25.847 |
16. | Ricciardo | 1:06.613 | |||
17. | Stroll | 1:06.847 | |||
18. | Csou | 1:06.901 | |||
19. | Latifi | 1:07.003 | |||
20. | Vettel | 1:07.083 |