A Belga Nagydíj péntekjén a pályán kívüli események szolgáltatták a legforróbb témákat. Először az Audi jelentette be, hogy 2026-tól, vagyis az új motorszabályok bevezetésekor motorgyártóként csatlakozik a királykategóriához, majd az Alfa Romeo erősítette meg, hogy a következő lesz az utolsó éve a Sauber partnereként – mindez alátámasztja azokat a pletykákat, hogy a német márka résztulajdonosa vagy többségi tulajdonosa is lehet a hinwili csapatnak a jövőben.
AUGUSZTUS 26., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:46.538 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:45.507 | |||||
AUGUSZTUS 27., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | |||||
Időmérő: 16.00–17.00 | |||||
AUGUSZTUS 28, VASÁRNAP | |||||
A verseny (44 kör, 308.052 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Szeptember 4., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | ||||
Szeptember 11., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | ||||
Október 2., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, |
Emellett az is biztossá vált, hogy Max Verstappen, Charles Leclerc, Lando Norris, Esteban Ocon, Valtteri Bottas és Mick Schumacher, vagyis összesen hat versenyző kap hátrasorolásos büntetést motorelemcsere miatt, ami már a nyitó napon meglehetősen izgalmas versenyt vetített előre.
A hátrasorolással kapcsolatban a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner megosztotta, hogy ütemezett volt, hiszen a soron következő pályákon sokkal rosszabbul jártak volna.
„Zandvoortban nem akarsz büntetést bevállalni, Monzában sokkal nehezebb előzni, mint gondolnád, és Szingapúrban és Japánban sem könnyű a felzárkózás. Egyszerűen elfogynak az opciók.”
„Úgy tűnik, Carlos (Sainz Jr.) és a Mercedes sem kap büntetést, szóval két külön verseny fogunk látni. Ők a győzelemért fognak küzdeni, míg Max és Charles a mezőny végéről fogja felküzdeni magát, hiszen itt könnyű manőverezni.”
Ami a pályán történteket illeti, az első edzésen Carlos Sainz Jr. vezérletével a Ferrari kettőse, a másodikon Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak, míg a Mercedes egyelőre nagy lemaradásban van.
A sok büntetés részben az „ezüstnyilakat” hozhatja helyzetbe, ugyanakkor a versenyzők egyelőre nem voltak elégedettek a W13-assal. Lewis Hamilton pontosan ezért abban bízik, hogy ezúttal is sikerül előrelépniük a nehézkes kezdés után.
„Nem autóztunk magasabb üzemanyagszinttel, egyszerűen ennyivel lassabbak vagyunk. Nem tudom, hogy miért. Mi mindent beleadtunk, talán a gumik, a nyomás, vagy a szárnyállás, esetleges ezeknek az egyvelege okozhatja a nagy hátrányt. Nem érződött szörnyűnek vezetés közben, csak nagy volt a különbség. Ez már többször is előfordult velünk pénteken, aztán a dolgok nagyot változtak szombatra. Remélem, most is hasonlóan fog alakulni” – mondta a hétszeres világbajnok, aki arra is kitért, az idényben valamikor ők sem kerülhetik el a hátrasorolást.
„Mindenki veszélyben van, de mi egyelőre nem fogunk büntetést kapni. Éjszaka keményen kell dolgoznunk, és ki kell elemeznünk az adatokat, hogy lássuk, milyen területeken javulhatunk.”
Noha Verstappenre vasárnap nagy felzárkózás vár, meglehetősen elégedetten nyilatkozott a pénteki nap után, s bízik benne, hogy szombaton már teljesen száraz körülmények között folytathatja a felkészülést.
„Végig azon voltunk, hogy megtaláljuk a lehető legjobb beállításokat, de az autó már az első körben jónak érződött. Vannak kisebb dolgok, amiken még javíthatunk a jobb egyensúly érdekében, de igazság szerint már az első pillanattól fogva elégedett voltam a kocsival, ami mindenképpen pozitív. Örültem volna, ha több időt tölthetek a pályán, de szerintem ezzel mindenki hasonlóan van. Jól kezdtünk. Az időjárás szempontjából a mai volt a legrosszabb, így szombaton már teljesen száraz körülmények várhatnánk ránk.”
A holland mellett tehát Leclerc-nek is büntetéssel kell számolnia, a monacói ráadásul az idén már másodszor találhatja magát a mezőny végén motorelemcsere miatt. A ferraris Kanadában az ötödik helyre tudott felzárkózni.
„Összességében nem zártunk rossz napot, elég sok dolgot ki tudtunk próbálni. Mindenki más programon volt, szóval elég nehéz megmondani, ki hol tart a nyári szünet után, de jól éreztem magam. Kevés üzemanyaggal nem volt túl jó a tempónk, de a megtankolt autó jól viselkedett. Éjszaka még tovább dolgozunk, de alapvetően nem foglalkoztunk túlzottan az egykörös tempónkkal, hiszen teljesen szükségtelen, szóval elsődlegesen a versenyszimulációra összpontosítottunk."
1. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:46.538 | átlag: 236.670 km/ó | 16 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:46.607 | 0.069 mp h. | 16 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:46.755 | 0.217 | 10 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:47.396 | 0.858 | 13 |
5. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:47.437 | 0.899 | 13 |
6. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:47.835 | 1.297 | 15 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:48.081 | 1.543 | 14 |
8. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:48.310 | 1.772 | 16 |
9. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:48.420 | 1.882 | 10 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:48.474 | 1.936 | 13 |
11. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:48.485 | 1.947 | 13 |
12. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:48.672 | 2.134 | 15 |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:49.470 | 2.932 | 15 |
14. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:49.664 | 3.126 | 17 |
15. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:49.813 | 3.275 | 12 |
16. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:50.315 | 3.777 | 5 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:50.982 | 4.444 | 9 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:51.259 | 4.721 | 15 |
19. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda | 1:52.065 | 5.527 | 14 |
20. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | - | 2 |
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:45.507 | átlag: 238.983 km/ó | 19 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:46.369 | 0.862 mp h. | 20 |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:46.589 | 1.082 | 15 |
4. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:46.635 | 1.128 | 16 |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:46.649 | 1.142 | 19 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:46.893 | 1.386 | 17 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:46.975 | 1.468 | 18 |
8. | George Russell | brit | Mercedes | 1:47.042 | 1.535 | 21 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:47.255 | 1.748 | 17 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:47.346 | 1.839 | 14 |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:47.520 | 2.013 | 15 |
12. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:47.617 | 2.110 | 20 |
13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:47.658 | 2.151 | 15 |
14. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:47.782 | 2.275 | 18 |
15. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:47.867 | 2.360 | 18 |
16. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:47.944 | 2.437 | 20 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:48.208 | 2.701 | 18 |
18. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:48.419 | 2.912 | 20 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:48.612 | 3.105 | 14 |
20. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:49.941 | 4.434 | 22 |