A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) lefolytatta a tavalyi költséghatár betartásával kapcsolatos első vizsgálatokat, és sajtóértesülések szerint hamarosan megerősíti, hogy két csapat túllépte a 147.4 millió dolláros limitet. Az Auto Motor und Sport, illetve a La Gazzetta dello Sport információi szerint a Red Bull és az Aston Martin követett el szabálysértést, ráadásul a feltételezések alapján előbbi jelentős mértékben túlköltekezett.
SZEPTEMBER 30., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:43.033 | |||||
2. szabadedzés: 15.00–16.00 | |||||
OKTÓBER 1., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||||
OKTÓBER 2., VASÁRNAP | |||||
A verseny (61 kör, 308.706 km) rajtja: 14.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Október 7., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | ||||
Október 23., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | ||||
Október 30., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros |
A „vörös bikák" az előző évben végig szoros harcban álltak a Mercedesszel, és Max Verstappen, valamint Lewis Hamilton pontazonossággal érkezett meg az abu-dzabi idényzáróra. A holland végül ellentmondásos körülmények között megszerezte pályafutása első világbajnoki címét, és a Red Bull az elhúzódó csata ellenére is erős formában vágott neki a nagy szabályváltoztatásokat hozó 2022-es kiírásnak.
A kezdeti megbízhatósági problémák kiküszöbölése után hamar favorittá lépett elő, és Verstappen matematikailag akár már most hétvégén megvédheti a címét úgy, hogy még öt nagydíj hátra lesz a bajnokságból.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto már a mostani idényben is többször kifejezte az aggályát azzal kapcsolatban, hogy a rivális nem tartja magát a költséghatárhoz, és a szakember kiemelte, nem elég hatékony az FIA felügyelete, és szigorítania kellene rajta.
A szabályok szerint a túlköltekezés mértékétől függően többfajta szankciót is kiszabhatnak a gárdákra. Ha adott istálló legfeljebb 5 százalékkal (tavaly ez nagyjából 7 millió dollárt jelentett) lépi át a költséghatárt, akkor kis szabálysértésről van szó, ami nagy valószínűséggel pénzbüntetést von maga után, míg abban az esetben, ha valamely alakulat meghaladja az 5 százalékot is, akkor utólagos pontlevonás vagy a kérdéses összeg következő évi levonása sem zárható ki.
Az érintett felek közül a Red Bull spekulációnak nevezte a megjelent híreket, míg az Aston Martin kijelentette, hogy jelenleg is tárgyal az FIA-val, és várja a további fejleményeket. A várakozások szerint a szövetség a jövő hétvégi Japán Nagydíj előtt teheti közzé a költséghatárral kapcsolatos vizsgálati eredményeket.