A Holland Nagydíj péntekjén a pályán kívül történt események jelentették a legforróbb témát, hiszen a hétfői tárgyalást követően hivatalosan is bejelentették, hogy Oscar Piastri a McLaren színeiben mutatkozik be a Formula–1-ben. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) által megosztott közleményből kiderült, az ausztrál versenyző már július 4-én, vagyis közel egy hónappal Fernando Alonso bejelentése előtt aláírta a kontraktust a wokingiakkal, továbbá az is biztossá vált, hogy 2024 végéig él a szerződése.
SZEPTEMBER 2., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Russell 1:12.455 | |||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:12.345 | |||||
SZEPTEMBER 3., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||||
SZEPTEMBER 4., VASÁRNAP | |||||
A verseny (72 kör, 306.587 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Szeptember 11., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | ||||
Október 2., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | ||||
Október 7., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka |
Az Alpine rövid bejegyzésben reagált az eseményekre, s jelezte, hamarosan megnevezi, ki foglalhatja el Esteban Ocon mellett a másik ülést. A legfrissebb hírek szerint Pierre Gasly lehet a befutó, míg az Ocon által favorizált Mick Schumacherrel kapcsolatban olyan pletykák kaptak szárnyra, hogy a német túraautó-bajnokságban (DTM) folytathatja a pályafutását.
Az események kapcsán a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko is megszólalt, s az osztrák kijelentette, adott esetben nem állnának Gasly útjába.
„Érvényes szerződésünk van vele 2023-ra, ennek ellenére a háttérben folynak a tárgyalások. Ha a feltételeink teljesülnek, nem állunk Gasly útjába. Számára valóra vált álom lenne a francia gyári csapatnál versenyezni, azonban egyelőre nem teljesült minden feltételünk."
Ami a pályán történteketilleti, az első edzésen a Mercedes, a másodikon a Ferrari kettőse bizonyult a leggyorsabbnak, miközben az első tréningen technikai problémával szenvedő Max Verstappen a nyolcadik pozícióban zárta a pénteket.
A holland számára tehát meglehetősen döcögősen indult a hazai nagydíj, és a kieső idő miatt hosszú éjszaka vár a csapatára, hiszen egyelőre nem találta a megfelelő egyensúlyt.
„Az első gyakorláson nem volt lehetőségünk a lágy gumin tesztelni, a keményen pedig a kis tapadás miatt nehéz volt meghatározni, milyen az egyensúly, aminek következményeként rossz beállításokkal vágtunk neki a második edzésnek. Ezen már nem igazán tudtunk változtatni a folytatásban, így igyekeztünk azzal boldogulni, ami a rendelkezésünkre állt. Nem alakult jól a napunk, de az éjszaka folyamán változtathatunk a dolgokon. Egy biztos, ennél jobbak is tudunk lenni."
„Egyáltalán nem lepődtem meg a különbséget látva, sok területen kell még javulnunk. Ott áll előttünk az egész éjszaka, és még a harmadik tréning is, hogy versenyképesebbé váljunk."
George Russell az első edzésen az élen, míg a másodikon az ötödik pozícióban zárt, ami a csapattárs, Lewis Hamilton tempóját is látva mindenképpen bizakodásra adhat okot a Mercedes számára. A fiatal brit pozitívan értékelt a nap végén, és elmondása szerint rég nem voltak ilyen közel a riválisokhoz, mint most.
„Az autó kétségtelenül jobban viselkedik, mint Spában. Szoros időmérő vár ránk, a McLaren és az Aston Martin is gyorsnak tűnik. A kvalifikáció továbbra is a gyenge pontunk, a futamon viszont erősek lehetünk, elég jónak tűnik a versenytempónk. Persze fontos a jó rajtpozíció, hiszen ha csak a harmadik sorba kvalifikáljuk magunkat, akkor onnan nehéz lesz az első két helyért küzdeni" – mutatott rá, majd felelt arra a kérdésre is, okozhatnak-e a magyarországihoz hasonló meglepetést. Russell akkor váratlanul pole-t szerzett.
„A Hungaroring kivételes volt, és sokkolna, ha sikerülne megismételni az akkori eredményt. De határozottan úgy érzem, sok ideje nem voltunk olyan közel, mint most, szóval kíváncsian várom, mit tartogat számunkra a szombat."
Noha Charles Leclerc érte el a legjobb időt a zandvoorti pénteken, a monacói úgy érzi, sok a megoldandó feladat a folytatás előtt.
„.A második edzésre sikerült javulnunk, ám még nem találtam meg a megfelelő egyensúlyt. Sok munka vár még ránk, azonban magabiztos vagyok azt illetően, hogy szombatra előrelépünk. Ma nagyon szoros volt, csak Max és Checo (Sergio Pérez) volt hátrányban, számukra nem alakult jól a nap."
1. | George Russell | brit | Mercedes | 1:12.455 | átlag: 211.612 km/ó | 29 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.695 | 0.240 mp h. | 28 |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:12.845 | 0.390 | 30 |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:12.929 | 0.474 | 32 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:13.077 | 0.622 | 31 |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:13.127 | 0.672 | 30 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:13.416 | 0.961 | 30 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:13.633 | 1.178 | 31 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:13.963 | 1.508 | 33 |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:14.063 | 1.608 | 29 |
11. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:14.163 | 1.708 | 29 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:14.257 | 1.802 | 30 |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:14.405 | 1.950 | 31 |
14. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:14.474 | 2.019 | 28 |
15. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:14.500 | 2.045 | 28 |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:14.534 | 2.079 | 18 |
17. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:14.630 | 2.175 | 31 |
18. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:14.695 | 2.240 | 22 |
19. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:14.714 | 2.259 | 7 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:15.122 | 2.667 | 33 |
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:12.345 | átlag: 211.934 km/ó | 27 kör |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:12.349 | 0.004 mp h. | 30 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.417 | 0.072 | 21 |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:12.448 | 0.103 | 24 |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 1:12.655 | 0.310 | 27 |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:12.746 | 0.401 | 28 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:12.848 | 0.503 | 25 |
8. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:13.042 | 0.697 | 22 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:13.305 | 0.960 | 27 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:13.362 | 1.017 | 10 |
11. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:13.419 | 1.074 | 19 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:13.493 | 1.148 | 23 |
13. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:13.604 | 1.259 | 27 |
14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:13.611 | 1.266 | 27 |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:13.624 | 1.279 | 25 |
16. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:13.666 | 1.321 | 16 |
17. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:13.837 | 1.492 | 26 |
18. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:14.167 | 1.822 | 27 |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:14.282 | 1.937 | 25 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:14.797 | 2.452 | 24 |