OKTÓBER 21., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:36.857 | |||||
OKTÓBER 22., SZOMBAT | |||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:36.810 | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:35.825 | |||||
OKTÓBER 23., VASÁRNAP | |||||
Időmérő: 1. Sainz 1:34.356 | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Leclerc | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Október 30., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | ||||
November 13., 19.00 | Brazil Nagydíj, Sao Paulo | ||||
November 20., 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
Carlos Sainz Jr. pályafutása harmadik pole pozícióját szerezte meg Austinban, ahol először várhatta az élről a piros lámpák kialvását. Mellőle Max Verstappen rugaszkodhatott el, míg a második sorban a Mercedes párosa, Lewis Hamilton és George Russell foglalhatott helyet Charles Leclerc és Sergio Pérez büntetését követően.
A monacói a 12., míg a mexikói a kilencedik helyről vághatott neki az 56 körös versenynek, melynek legnagyobb kérdése az volt, hogy a Red Bull 2013 után újra felér-e a konstruktőrök között a csúcsra.
Sainz számára drámaian alakult a rajt: Verstappen azonnal elment mellette, és átvette a vezetést, majd Russell hátulról eltalálta az 1-es kanyarba menet, aminek következtében a Ferrari kiforgott, és a spanyol már nem is tudta folytatni a versenyt. Az esetet a sportfelügyelők is vizsgálták, és 5 másodperces időbüntetéssel sújtották a Mercedes pilótáját.
Verstappen mögé Hamilton zárkózott fel, majd Stroll, Russell és Pérez sorrendben érkezett az első ötös, miközben Leclerc egészen a hetedik helyig kapaszkodott fel az első körökben. Míg a monacói kissé megrekedt, előtte több helycsere is történt: először Russell, majd Pérez is maga mögé utasította Strollt.
A kerékcserék sorát a Valtteri Bottas, Cunoda Juki, Daniel Ricciardo alkotta hármas kezdte meg a 11. körben, az első hullámot pedig biztonsági autós szakasz zárta a 18. körben, amikor Bottas elásta az Alfa Romeót a kavicságyban. Az első kiállások után Verstappen visszaállt az élre, mögötte Hamilton, Pérez, Leclerc, Russell, valamint az Aston Martin kettőse érkezett a top 7-ben.
Alighogy véget ért a biztonsági autós szakasz, a safety car jöhetett is vissza a pályára: Alonso épp előzni készült Strollt, a kanadai azonban bemozdult az Alpine előtt, és a spanyol már nem tudta elkerülni az ütközést. Stroll számára ez a verseny végét jelentette, míg Alonso egy bokszutcai látogatás után folytatni tudta a futamot az utolsó helyen. Hatalmas szerencséje volt!
Az újraindítást követően Verstappen megtartotta az első helyet, s viszonylag hamar egy másodperc fölé emelte előnyét Hamiltonnalszemben, mögöttük Leclerc tapadt Pérezre, és próbált előzési pozícióba kerülni. A monacói a 30. körben merész manőverrel ugrotta át a Red Bullt, és fellépett a harmadik helyre.
Míg Leclerc és Pérez egymással harcolt, Hamilton apránként közeledni kezdett a panaszkodó Verstappenre, majd amikor már csak 1.5 másodpercre követte a Red Bullt, a Mercedes úgy határozott, megkísérel egy elévágást. Az „ezüstnyilakra” a következő körben az osztrákok is reagáltak, a bokszban rendre gyors rivális viszont ezúttal rontott, aminek következtében Verstappen csak Hamilton és Leclerc mögé tudott visszatérni a pályára.
Verstappen azonban nem mondott le a győzelemről: a csere után gyorsan megérkezett Leclerc-re, majd többszöri próbálkozást, valamint kettős helycserét követően a 40. körben elment a ferraris vetélytárs mellett. A holland, monacói duó megkezdte a felzárkózást a vezető Hamiltonra, ám míg Verstappen folyamatosan közeledett, Leclerc egy idő után leszakadt a Red Bullról.
A hétszeres világbajnok előnye a 49. körre elfogyott, s Verstappen egy körrel később el is tudott menni mellette, így a Red Bull-os visszaállt az élre. Noha Hamilton próbálta tartani magát, és többször is nyithatta a hátsó szárnyát, nem igazán került előzési pozícióba, így meg kellett elégednie a második hellyel.
Verstappen idénybeli 13. sikerét aratta, ezzel nemcsak beállította Michael Schumacher és Vettel egy adott idényben megszerzett legtöbb győzelmi rekordját, hanem biztossá tette a Red Bull története ötödik konstruktőri vb-címét is.
Harmadikként Leclerc szelte át a célvonalat, utána következett Pérez, a leggyorsabb körért a pluszpontot begyűjtő Russell, majd Lando Norris, Alonso, az utolsó körben nagyot csatázó Vettel és Kevin Magnussen, valamint Cunoda Juki – ők tették teljessé a pontszerzők sorát.
A leintést követően a Haas két óvást is benyújtott, Sergio Pérez és Fernando Alonso ellen, hiszen a meglátásta szerint az autó sérülése után egyikük versenygépe sem volt biztonságos. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) ugyan a Red Bull ügyét ejtette, az Alpine már nem ilyen jól, hiszen utólagosan a stop&go büntetésnek megfelelő 30 másodperces időhozzáírással sújtották, aminek következményeként visszaesett a 15. helyre.
A kétszeres bajnok mellett Alexander Albon és Gasly is időbüntetésben részesült, előbbi pályaelhagyásokért 5, míg utóbbi a rosszul letöltött időhozzáírás okán további 10 másodpercet kapott. Emellett Stroll sem úszta meg az Alonso elleni esetet, a kanadai 3 rajthelyes büntetést kapott Mexikóra, illetve kiosztottak neki 2 büntetőponot is.
Az eredmény ugyanakkor egyelőre nem tekinthető véglegesnek, hiszen az Alpine fellebbezett Alonso ügyében.
Folytatás jövő hétvégén a Mexikói Nagydíjjal.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 5.023 mp h. |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 7.501 mp h. |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 8.293 mp h. |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 44.815 mp h. |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 53.785 mp h. |
7. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:05.354 p h. |
8. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:05.834 p h. |
9. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:10.919 p h. |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:12.875 p h. |
11. | Csou Kuan-jü | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:16.164 p h. |
12. | Alexander Albon | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.057 p h. |
13. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:21.763 p h. |
14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:24.490 p h. |
15. | Fernando Alonso* | spanyol | Alpine-Renault | 1:25.078 p h. |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:30.487 p h. |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:43.588 p h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 21 | |
Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 16 | |
Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1 | |
*: Utólag 30 másodperces időbüntetést kapott. |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen* | 13 | 15 | 17 | 5 | 391 |
2. | Charles Leclerc | 3 | 10 | 16 | 3 | 267 |
3. | Sergio Pérez | 2 | 9 | 17 | 3 | 265 |
4. | George Russell | – | 7 | 17 | 1 | 218 |
5. | Carlos Sainz | 1 | 8 | 15 | 2 | 202 |
6. | Lewis Hamilton | – | 7 | 17 | 2 | 198 |
7. | Lando Norris | – | 1 | 15 | 1 | 109 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 14 | – | 79 |
9. | Fernando Alonso | – | – | 12 | – | 65 |
10. | Valtteri Bottas | – | – | 7 | – | 46 |
11. | Sebastian Vettel | – | – | 9 | – | 38 |
12. | Daniel Ricciardo | – | – | 6 | – | 29 |
13. | Kevin Magnussen | – | – | 6 | – | 26 |
14. | Pierre Gasly | – | – | 6 | – | 23 |
15. | Lance Stroll | – | – | 6 | – | 13 |
16. | Cunoda Juki | – | – | 4 | – | 13 |
17. | Mick Schumacher | – | – | 4 | – | 12 |
18. | Csou Kuan-jü | – | – | 3 | – | 6 |
19. | Alexander Albon | – | – | 3 | – | 4 |
20. | Nicholas Latifi | – | – | 1 | – | 2 |
21. | Nyck de Vries | – | – | 1 | – | 2 |
22. | Nico Hülkenberg | – | – | – | – | 0 |
*: A Japán Nagydíjon bebiztosította az egyéni címet. |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda* | 656 |
2. | Ferrari | 469 |
3. | Mercedes | 416 |
4. | Alpine-Renault | 144 |
5. | McLaren-Mercedes | 138 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 52 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 51 |
8. | Haas-Ferrari | 38 |
9. | AlphaTauri-Honda | 36 |
10. | Williams-Mercedes | 8 |
*: Az Amerikai Nagydíjon bebiztosította a konstruktőri címet. |