A német autógyár október végén jelentette be, hogy 2026-tól beszáll az autósport elitkategóriájába, a motorokat a Volkswagen gyártja majd, míg a versenygépek összeszerelése és versenykész állapotba hozása a Sauber csapat feladata lesz.
„A 2026-tól 2030-ig tartó négyéves időszakra írtunk alá, és szeretnénk három év elteltével abban a helyzetben lenni, hogy futamgyőzelmekért harcolhassunk – nyilatkozta Adam Baker, az Audi Formula–1-es programért felelős igazgatója. – Realistának kell maradnunk, az első és a második év is nagyon kemény lehet, ezt nehéz megjósolni” – tette hozzá.
A motorokra vonatkozó új szabályozás 2026-tól lép életbe, és Baker szerint ez lehetőséget teremt arra, hogy az F1-be frissen belépő istállók hamarabb váljanak versenyképessé.
„Elsősorban a költségvetési korlát szabályozza a sikerhez vezető utat. Minden csapatnak ugyanakkora esélye lesz, és mindenkinek ugyanazokkal a kihívásokkal kell majd szembenézni, ezek pedig ugyanolyan hatalmasak lesznek, mint voltak mindig is a Formula–1-ben” – jelentette ki Baker, aki szerint ha jó munkát végeznek, akár már 2026-ban az élmezőnyhöz tartozhatnak majd.
Az Audi F1-es csapatának székhelyén, Neuburgban már 220 alkalmazott dolgozik, s a tervek szerint jövő év közepére ez a létszám 300 főre duzzad.
(MTI)