A FERRARI TART A RED BULLTÓL, A MERCEDES „HEGYET MÁSZHAT”
Viszonylag simán alakult a Ferrari programja a bahreini teszten, ám Charles Leclerc úgy véli, egyáltalán nem dőlhetnek hátra, hiszen a Red Bull lépéselőnyben lehet hozzájuk képest. Bár egy tekintetben sikerült előrelépni a monacói versenyző szerint, vannak nehézségek, amiken még túl kell lendülniük az idénykezdetig.
„Akad még munkánk bőven, mert a Red Bull elég erősnek tűnt ezen a három napon – vélekedik Leclerc. – Többféle stílusban próbáltam vezetni, és az utolsó napon végre megtaláltam azt, ami a leginkább fekszik nekem. Arra számítok, hogy az egyenesekben kissé gyorsabbak lehetünk, a kanyarokban viszont nehezebb dolgunk lesz. Továbbra is keményen kell dolgoznunk azon, hogy megtaláljuk a legideálisabb beállításokat, és remélem, akad még néhány lehetőség, mert eddig egyik sem volt tökéletes.”
Sergio Pérez nevéhez fűződik a teszt leggyorsabb köre, amivel ráadásul a tavalyi pole pozíciós időt is felülmúlta. A mexikói versenyző rávilágított arra, hogy bár eddig nem ütköztek nem várt nehézségekbe, nagyon nem szeretnék, ha ennek ellenére úgy alakulna az első versenyük, mint egy évvel korábban, amikor egyik Red Bull sem tudott célba érni.
„Elég rövid volt az idei tesztelés, ezért mindent ki kellett hoznunk belőle, de jól alakultak a dolgaink – árulta el Pérez. – Sikerült megértenünk az autó működését, sok adatot gyűjtöttünk a beállításokat és a gumikat illetően is. Úgy érzem, megtettük, ami tőlünk telt, és minden nap sikerült teljesítenünk a tervezett programot, amivel elégedett vagyok. Fontos lesz az első versenyhétvége, amelyen a körülmények hasonlóak lesznek, mint a teszten voltak. Nagyszerű lesz, ha a tavalyinál jobban alakul a szezonkezdetünk.”
A tavalyi idény első fele olyan nem várt problémákról szólt a Mercedesnél, mint például a delfinezés jelensége. A korábbi éveket uraló istálló vissza is esett a Red Bull és a Ferrari mögé az erősorrendet tekintve, és bár Lewis Hamilton most sem számít arra, hogy ők vághatnak neki a legnagyobb reményekkel az új idénynek, legalább már nem különösebben kell foglalkozniuk a delfinezés okozta problémákkal.
„Volt néhány nehéz napunk, különösen a pénteki – mondta a Mercedes tesztjéről a brit pilóta. – Az első nap nem volt olyan rossz, de aztán szenvedtünk egy kicsit. A delfinezés viszont legalább eltűnt szinte teljesen, ami nagy előrelépés a számunkra. Jó végre pattogás nélkül vezetni, de még mindig akad pár dolog a háttérben, amin dolgoznunk kell. Tudjuk, hogy van előttünk egy hegy, amit meg kell másznunk, de mindenki leszegett fejjel dolgozik, és erre nagyon büszke vagyok. Nem ott tartunk, ahol szeretnénk, de nem annyira rossz innen nekivágni az új szezonnak.”
BEUGRÓ TARTALÉK PILÓTA ÉS VISSZATÉRŐ VILÁGBAJNOK?
Néhány nappal a bahreini teszt kezdete előtt jött a hír, hogy Lance Stroll kerékpárbalesetet szenvedett Spanyolországban, s bár az Aston Martinnál nem hozták nyilvánosságra, mennyire súlyosak a kanadai versenyző sérülései, annyi hamar biztossá vált, hogy Strollnak ki kell hagynia a háromnapos tesztet.
Ennek következtében Fernando Alonso mellett az istálló egyik tartalék versenyzője, Felipe Drugovich vezethette az AMR23-ast. A brazil versenyző tavaly nagy fölénnyel nyerte meg a Formula–2-es bajnoki címet, ám a tartalék versenyzői lehetőségnél nem került közelebb a királykategóriához.
Az elmúlt napokban nem kaptunk részletesebb helyzetjelentést Stroll állapotáról, és mivel a bahreini idénynyitó versenyhétvége néhány nap múlva kezdetét veszi, az Aston Martint sürgeti az idő, hogy döntést hozzon versenyzője esetleges pótlásáról.
„Egyelőre nem tudjuk, mi lesz – nyilatkozta Mike Krack csapatfőnök. – Az A-terv nyilván az, hogy Lance ül autóba, de meg kell várnunk, mit mond erről ő és az orvosai. Több lehetőségünk is akad, ha végül a B-terv mellett kell döntenünk, de az elsődleges az, hogy az A-terv valósuljon meg.”
A csapatfőnök által említett lehetőségek között természetesen szerepelnek a tartalék versenyzők. Egyrészről Drugovich – aki az elmúlt napokban megismerkedett az új autóval –, illetve Stoffel Vandoorne, aki 2016 és 2018 között 41 F1-es futamon vett részt. Ám az elmúlt napokban felmerült, hogy akár az istálló korábbi versenyzője, Sebastian Vettel helyettesíti tavalyi csapattársát az idénynyitón.
1. | AlphaTauri | 456 |
2. | Williams | 439 |
3. | Ferrari | 417 |
4. | Haas | 415 |
5. | Red Bull | 413 |
6. | Alfa Romeo | 402 |
7. | Mercedes | 398 |
8. | Aston Martin | 387 |
9. | Alpine | 353 |
10. | McLaren | 312 |
A négyszeres világbajnok a tavalyi szezon végén intett búcsút a királykategóriának, és bár Krack elismerte, hogy a közelmúltban történt néhány telefonbeszélgetés kettejük között, azt nem volt hajlandó elárulni, hogy Vettelt érdekelné-e a rövid visszatérés lehetősége. Azóta pedig arra is fény derült, hogy amennyiben Strollnak valóban ki kell hagynia a bahreini hétvégét, Drugovich vezetheti az autóját.
IDÉN SEM MENT TÖKÉLETESEN A FELKÉSZÜLÉS A McLARENNÉL
Akárcsak tavaly, idén is a McLaren teljesítette a legkevesebb kört a csapatok közül a bahreini teszten. A brit istállónál mindhárom nap előjött valamilyen technikai probléma, ami jelentős időveszteséget és némi frusztrációt eredményezett a csapaton belül. Will Buxton F1-es újságíró például arról számolt be az utolsó tesztnapon, hogy látta, amint a McLaren garázsából távozó Lando Norris dühében ököllel ütötte az egyik falat.
Bár maga a versenyző – aki idén egyértelműen vezéregyéniséggé léphet elő csapaton belül – visszafogottan nyilatkozott a nehézségeikről, és kiemelte, hogy így is jobb helyzetből várhatják az új idényt, mint egy évvel korábban. Andrea Stella, a McLaren év végén kinevezett csapatfőnöke szerint sincs minden veszve.
„Az utolsó nap kimondottan kihívásokkal teli volt – ismerte el a szakember. – Veszítettünk némi időt, amikor egy kisebb problémát kellett elhárítanunk, de nem aggódunk amiatt, hogy nem sikerül megoldanunk azt a versenyig. Az utolsó napon viszont kissé elvonta a figyelmünket a dolog, hiszen meg kellett oldanunk annak érdekében, hogy a lehető legtöbb időt tölthessük a pályán. A kisebb nehézségek ellenére sikerült értékes információkat szereznünk villanyfényes viszonyok között, és összességében tettünk néhány lépést előre a teszt során a teljesítményt illetően.”
PILÓTA | NEMZETISÉG | CSAPAT | KÖRIDŐ | GUMIKEVERÉK | TESZTNAP | |
1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:30.335 | C4 | 3. |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:30.664 | C5 | 3. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:30.827 | C5 | 3. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:31.024 | C4 | 3. |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:31.036 | C4 | 3. |
6. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:31.261 | C4 | 3. |
7. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:31.381 | C4 | 3. |
8. | George Russell | brit | Mercedes | 1:31.442 | C5 | 3. |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:31.450 | C4 | 3. |
10. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:31.610 | C5 | 2. |
11. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:31.650 | C3 | 2. |
12. | Felipe Drugovich | brazil | Aston Martin-Mercedes | 1:32.075 | C5 | 3. |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:32.160 | C3 | 3. |
14. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1:32.222 | C4 | 2. |
15. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:32.466 | C4 | 2. |
16. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:32.549 | C5 | 2. |
17. | Pierre Gasly | francia | Alpine | 1:32.762 | C3 | 3. |
18. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:32.793 | C5 | 3. |
19. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:33.175 | C3 | 2. |
20. | Esteban Ocon | francia | Alpine | 1:33.257 | C3 | 3. |