A McLaren a vártnál jóval gyengébben kezdte a 2023-as bajnokságot, és két verseny után továbbra is pont nélkül áll. Az előző évet az ötödik helyen záró wokingiak a csalódáskeltő nyitány után arra jutottak, hogy tovább folytatják az átszervezéseket csapaton belül, aminek részeként átalakították a technikai részlegük struktúráját, és azonnali hatállyal megváltak az alakulathoz 2019-ben csatlakozó James Keytől, aki a technikai igazgató posztját töltötte be.
Az elküldött szakember feladatkörét három specialista vette át, ugyanis a változtatás részeként mostantól nem egyetlen ember fog felelni a technikai részlegért. A házon belül előléptetett Neil Houldey (mérnöki és tervezési osztály) és Peter Prodromou (aerodinamika) mellett a Ferrari távozó vezető tervezője, David Sanchez (autókoncepció és teljesítmény) fogja alkotni a triót, amely közvetlenül a csapatfőnöknek, Andrea Stellának fog jelenteni. Sanchez a korábbi szerződése értelmében 2024. január 1-jén csatlakozhat a wokingiakhoz.
„Először is szeretnék köszönetet mondani Jamesnek a kemény munkájáért és az elhivatottságáért a McLarennél eltöltött ideje alatt, és minden jót kívánok neki a jövőre nézve. Ami a folytatást illeti, eltökélt vagyok, és arra összpontosítok, hogy visszavezessem a csapatot az élmezőnybe. Amióta átvettem a csapatvezetői szerepet, azt a feladatot kaptam, hogy stratégiai megközelítést alkalmazzak, és lefektessem az alapokat, amikre a következő években építhetünk” – jelentette ki a gárda élére a télen kinevezett csapatfőnök, aki kiemelte, hogy az új struktúra átláthatóságot és hatékonyságot biztosít a technikai részlegen belül.
A wokingi alakulat emellett további átszervezéseket is bejelentett, melynek keretein belül többek között Giuseppe Pesce Prodromou jobbkeze lesz az aerodinamikai részlegen, míg Piers Thynne operatív igazgatóként tevékenykedhet tovább.