MÁRCIUS 31., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:18.790 | |||||
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:18.887 | |||||
ÁPRILIS 1., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 3.30–4.30 | |||||
Időmérő: 7.00–8.00 | |||||
ÁPRILIS 2., VASÁRNAP | |||||
A verseny (50 kör, 308.45 km) rajtja: 7.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Április 30., 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | ||||
Május 7., 21.30 | Miami Nagydíj, Miami | ||||
Május 21., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola |
A Formula–1 ügyvezető igazgatója, Stefano Domenicali a múlt hétvégi portugáliai MotoGP-verseny vendégeként nyilatkozott arról, hogy támogatná a szabadedzések eltörlését. A szakember nyilatkozata nagy port kavart, és később a királykategória szóvivője volt kénytelen tisztázni, nincs szó arról, hogy teljesen felszámolnák a gyakorlásokat, de vizsgálják a programváltozás lehetőségeit.
A sprinthétvégék 2021-es bevezetésével már módosult a nagydíjak hagyományos menetrendje, és idén már hat helyszínen – Azerbajdzsánban, Ausztriában, Belgiumban, az Egyesült Államokban, Katarban és Brazíliában – lesz a szokásostól eltérő a program.
A mostani lebonyolítás értelmében pénteken egyetlen gyakorlás után rendezik meg az időmérőt, amely a szombati 100 kilométeres miniverseny rajtsorrendjét hivatott meghatározni, míg a sprint végeredménye a vasárnapi futam rajtfelállásáról dönt.
A Formula–1 vezetősége most a sprintes formátum továbbgondolásán dolgozik, és a legfrissebb hírek szerint akár már az április végén esedékes Azeri Nagydíjon változhat a hétvége menetrendje. A legújabb tervek szerint a szombati edzés helyére kerülő második időmérő a sprint, míg a hagyományos pénteki kvalifikáció a vasárnapi futam rajtsorrendjét határozná meg.
„Jelenleg arról folynak a tárgyalások, hogy Azerbajdzsánban lesz egy második időmérőnk is. Egyelőre még nem tudjuk, pontosan hogyan zajlana, és arról sem született döntés, egyáltalán megvalósítjuk-e" – jelentette ki a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner.
„A szombati edzés helyett lenne egy újabb időmérőnk, ami lehetőséget teremtene arra is, hogy felmérjük, egy gyakorlás elegendő lenne-e ahhoz, hogy elérjük azt, amit akarunk, és továbblépjünk onnan. Lépésről lépésre kellene haladnunk, először meg kell néznünk, milyen ha van egy második kvalifikáción a sprinthétvégén, majd utána haladhatunk tovább."
Arról, hogy pontosan milyen formátumú lenne a második időmérő, egyelőre nincs egyezményes vélemény, sajtóinformációk szerint opció, hogy lerövidítik a mostani szakaszok hosszát, vagy az előzetes tervek szerint Imolában debütáló (Q1 – kemény, Q2 – közepes, Q3 – lágy) megoldást alkalmazzák, illetve az is szóba jött, hogy visszahozzák a legutóbb 2005-ben érvényben lévő egykörös lebonyolítást.
Az eltérő formátum hátterében az állna, hogy a Pirelli nem szeretne 13 szett guminál többet a csapatok rendelkezésére bocsátani a hétvégéken, így fontos lenne, hogy a második időmérőn minimalizálják a felhasználandó abroncsok számát.