A szokásos augusztusi nyári szünet mellett idén tavasszal is hosszú pihenőre vonulhatott az F1-es mezőny, igaz, ezt a helyzetet a kényszer szülte, mert Kína a járványhelyzet miatt sorozatban a negyedik évben sem tudja fogadni a vb-sorozatot. A távol-keleti ország nagydíját eredetileg a soron következő hétvégére iktatták be, és miután kiderült, hogy törölni kell a futamot, egyetlen potenciális helyszín sem bizonyult megfelelőnek.
Bár az F1 vezetői rendre büszkén hirdetik, milyen nagy az érdeklődés világszerte a rendezést illetően, amikor a jelentkezők szembesülnek az ezért fizetendő borsos jogdíjjal, rögtön alábbhagy a lelkesedés – nem csoda, hogy Kína pótlását sem sikerült megoldani. Pedig földrajzi szempontból kézenfekvő lett volna például az 1999 és 2017 között sorozatban 19 nagydíjat lebonyolító Malajziával „betömni” a versenynaptárban kialakult lyukat, ám a helyi illetékesek épp a napokban nyilatkozták, hogy egyszerűen túl magas összeg szerepel az F1-es árcédulán.
A sorozat vezetői és szereplői tehát arra a döntésre jutottak, inkább kihagyják ezt a hétvégét, semhogy nyomott áron szerepeljenek valahol – a 23 fordulós versenynaptár így is minden idők leghosszabbika. A szurkolókat és a pilótákat ugyanakkor zavarhatja az ordító kontraszt az egyes periódusok között, mert míg áprilisban három egymást követő hétvége is szabadon maradt, utána hat hét alatt öt nagydíjat kell „ledarálniuk.” Az erőltetett menet nyilvánvalóan megviseli majd a versenyzőket, akik így jobb híján az áprilisi kényszerszünetben próbálnak minél hatékonyabban felkészülni a sűrű folytatásra.
„Szívesebben folytattam volna a versenyzést – idézte Fernando Alonsót a RacingNews365. – De így nyilván arra használjuk a pluszidőt, hogy jobban felkészüljünk a következő nagydíjra, és kielemezzük az első hármat. Ami engem illet, új csapatban kezdtem meg az évet, szóval van néhány terület, amelyet érdemes megvizsgálnom az eddigi tapasztalatok alapján. Fel tudom használni tehát az időt, de azért jobb lenne a versenypályán.”
A bajnoki éllovas Max Verstappennek azonban kifejezetten jól jött a szünet, mert a márciusi Szaúdi Nagydíj előtt megbetegedett, és a versenyhétvégék megerőltetései miatt nem tudott tökéletesen regenerálódni. Az idény előtt még neki sem tetszett a nagy áprilisi leállás terve, viszont a nem várt fejlemények miatt most hálás az extra pihenőidőért. Lewis Hamilton ugyanakkor szívesebben maradt volna lendületben:
„Nem hinném, hogy szükségem lenne erre a mentális szünetre. Egész jól érzem magam, és általában csak augusztusban jön el az idő a pihenésre. A csapatnak jól jön ez az időszak, hogy csak az autófejlesztésre koncentrálhasson, én viszont azt kívánom, bárcsak versenyeznénk! Persze így is megpróbálom a legtöbbet kihozni a helyzetből.”
A bajnokság az április 30-i Azeri Nagydíjjal folytatódik, majd május 7-én Miamiban, 21-én Imolában, 28-án Monacóban, június 4-én pedig Barcelonában versenyez a mezőny.