Noha az elmúlt években nemegyszer szárnyra kapott a hír, miszerint Lewis Hamilton a visszavonuláson gondolkozik, a hétszeres bajnok rendre cáfolta a spekulációkat, és többször is hangsúlyozta, meg szeretné szerezni a hőn áhított nyolcadik vb-címet mielőtt szögre akasztaná a bukósisakját. A brit a legfrissebb hírek szerint rövidesen aláírhatja a hosszabbítást is a Mercedesszel, és az új szerződése által egészen 40 éves koráig kötné le magát.
MÁJUS 5., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 20.00–21.00 | |||||
2. szabadedzés: 23.30–00.30 | |||||
MÁJUS 6., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 18.30–19.30 | |||||
Időmérő: 22.00–23.00 | |||||
MÁJUS 7., VASÁRNAP | |||||
A verseny (57 kör, 306.326 km) rajtja: 21.30 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Május 21., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | ||||
Május 28., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | ||||
Június 4., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
„Nem tervezem, hogy egyhamar abbahagyom. Nem járok még a pályafutásom végén, a karrierem nincs lejtmenetben. A fénykoromban vagyok. Minden azon múlik, mennyire akarok a folytatásban is keményen dolgozni és a csúcson tartani magam legyen szó fizikai vagy mentális képességekről. Ha megnézzük LeBron Jamest vagy Tom Bradyt, láthatjuk, megmutatták, egészen addig, amíg elég elkötelezett vagy ahhoz, hogy beletedd az időt és az energiát, jó formában maradhatsz. Nem tervezem, hogy változtatok, csak azt, hogy növelem a lendületet és a motivációt, jobb akarok lenni, és nagyon eltökélt vagyok” – jelentette ki az ESPN-nek adott interjújában, majd válaszolt arra a kérdésre is, elgondolkozott-e a csapatváltáson.
„Hazudnék, ha azt mondanám, sosem fordult meg a fejemben, hogy máshol fejezzem be. A McLarennél kezdődött minden, és szeretném azt hinni, hogy mindig is a családjuk része leszek. Tizenhárom évesen kezdtem ott, szóval elgondolkoztam azon, milyen lenne, ha megint ott lennék. Figyeltem a Ferrari versenyzőit is a pálya széli kivetítőkön is. Az ember természetesen elgondolkozik azon, milyen lehet pirosban… De aztán elmegyek a csapatomhoz, a Mercedeshez, és érzem, hogy ez az otthonom. Boldog vagyok ott, ahol vagyok. Még nem írtam alá a szerződést, de már dolgozunk rajta.”
Hamilton a jelenlegi mezőny második legidősebb versenyzője, míg a korelnök a 2007-es csapattársa, Fernando Alonso, aki júliusban tölti be a 42. életévét, és továbbra is remek formában versenyez. A brit és a spanyol többször is kifejezte, hogy még szívesen összecsapnának egymással, és a mercedesest a Miami Nagydíj előtt arról is megkérdezték, elképzelhetőnek tartja-e, hogy még az ötvenes éveikben is egymás ellen csatázzanak a Formula–1-ben.
„Soha ne mondd, hogy soha. Vannak példák, mint például Brady. Elég sok módja van annak, hogyan eddz, táplálkozz és fókuszálj. Minden csak a mentalitáson múlik, azon, hogy megvan-e még a késztetés benned arra, hogy ugyanannyit áldozz fel, mint amikor az egészet kezdted. Bennem megvan. Nem beszélhetek Fernando nevében, de bízom benne, hogy még nagyszerű csatáink lesznek.”
Hamilton négy nagydíjat követően az egyéni vb-összetett negyedik helyén áll, és már most 45 pont a hátránya az éllovas Max Verstappen mögött. A Mercedes versenyzője beszélt a Red Bull egyeduralmáról, és kifejezte azon aggályát, hogy könnyen unalomba fulladhat a sportág, ha nem változtatnak a szabályokon a mostani ciklus tervezett, 2026-os vége előtt.
„Nem az én feladatom, hogy meggyőzem az embereket arról, hogy nézzék a sorozatot. Én nem nézem, számomra nem unalmas. Én minden egyes napon azért dolgozom, hogy visszatérjek az élre, szóval az én szemszögemből határozottan nem unalmas. De egy szurkoló szempontjából, aki nézi, meg tudom érteni, ha annak tartja, mivel nincs olyan nagy versengés, mint amihez talán hozzászokott az NFL-nél vagy NBA-nél manapság. Ez nem az én ügyem.”
„Sportként jobban kellene csinálnunk. Már próbálták közelebb hozni egymáshoz a csapatokat, de nem igazán sikerült. Én csak annyit mondhatok, hogy mi olyan keményen dolgozunk a hátrány ledolgozásán, és azon, hogy több legyen az izgalom, amennyire csak tudunk. Azt jónak tartom, hogy próbálkozunk újdonságokkal. Ez fontos a jövő szempontjából. A technológia is változott. De az egyáltalán nem szerencsés, hogy továbbra is ugyanazokat a különbségeket látjuk az alakulatok között. Nem tudom, mi a megoldás a jövőre nézve, de szerintem tovább kell formálni a szabályokat, máskülönben egészen 2026-ig ugyanez marad a helyzet."
A hétszeres bajnok emellett azt is megosztotta, most már élvez a jelenlegi autókkal versenyezni, hogy nem szenved a tavaly jelentkező pattogástól „Én szeretem a pattogás nélküli kocsikat. Egy kissé nehezek, és nem mondanám, hogy jó ötlet volt nehezebbé tenni őket.”