A HONDA VISSZAJÖN, ALONSO MEGY? Nagy bejelentés előzte meg a monacói versenyhétvégét, hiszen kiderült, hogy 2026-tól a Honda szállítja az erőforrásokat az Aston Martin számára. Kérdés, hogy Fernando Alonso akkor is brit istálló versenyzője lesz, vagy például a régi nem éppen szép emlékek miatt inkább menekülőre fogja. A HONDA VISSZAJÖN, ALONSO MEGY? Nagy bejelentés előzte meg a monacói versenyhétvégét, hiszen kiderült, hogy 2026-tól a Honda szállítja az erőforrásokat az Aston Martin számára. Kérdés, hogy Fernando Alonso akkor is brit istálló versenyzője lesz, vagy például a régi nem éppen szép emlékek miatt inkább menekülőre fogja.
AZ EGYIK LEGJOBB IDŐMÉRŐ. Hatalmas izgalmakat hozott idén az időmérő a hercegségben. Már a Q1-ben sem panaszkodhattunk, a kvalifikáció legvégén pedig a vártnál jóval többen, köztük Esteban Ocon is nagy eséllyel szállt harcba a rajtelsőségért. Persze az végül ezúttal is Max Verstappené lett, de legalább volt előtti némi tűzijáték.
AMI PÉREZNEK ROSSZUL JÖTT… A monacói időmérő legnagyobb vesztese egyértelműen Sergio Pérez volt, akinek Q1-es balesete és kiesése lehetőséget teremtett az Aston Martin számára. Ez alatt most nem azt értjük, hogy Alonso nagyobb eséllyel szállt harcba a pole-ért vagy legalább az első soros indulásért, de a 11-es számú Red Bull mentésekor sokan alaposan megnézhették a mezőny egyik leggyorsabb autójának padlólemezét.
AZ ESŐ MENTETTE MEG A FUTAMOT. A rendkívüli időmérő után abban reménykedhettünk, hogy hasonló izgalmak várnak ránk másnap is, a futamon azonban jóval nehezebben akartak beindulni az események. Nem csoda, hogy a versenyzők jó részén kívül a nézők is az eső érkezésében reménykedtek – ez az 54. körben szerencsére meg is történt.
MÉG HOGY NEM LEHET ELŐZNI MONACÓBAN. Logan Sargeant ellen egy körön belül három versenyzőnek is sikerült. Az eső érkezése előtt az jelentette az egyik legnagyobb izgalmat a futamon, amikor az amerikai újoncot először Kevin Magnussen, majd Lance Stroll és Pérez is maga mögé utasította a 28. körben.
A RED BULL FELEMÁS VERSENYE. Előzés mellett persze lekörözést is láthattunk a futamon, ráadásul Verstappen viszonylag hamar utolérte a mezőny végét. Az azonban kissé fájdalmas látvány volt, amikor többek között a csapattársának is adott egy kört.
ALONSO JELEZTE, HOL A HELYE. Az idei hat versenyből öt végén Alonso a pódiumon ünnepelhetett, ám pályafutása 33. győzelme továbbra sem jött össze. Monacóban erre talán kissé nagyobb esélye lett volna, ha úgy alakulnak a dolgok, ám a verseny utáni dobogós ceremónián „üzent”, hogy remélhetőleg nemsoká ő pezsgőzhet a legfelső fokon.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:48.51.980 |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 27.921 mp h. |
3. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 36.990 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 39.062 mp h. |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 56.284 mp h. |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:01.890 p h. |
7. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:02.362 p h. |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:03.391 p h. |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
10. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda RBPT | 1 kör h. |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 2 kör h. |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 2 kör h. |
17. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
18. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 8 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 53 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 4 | 6 | 6 | 2 | 144 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 4 | 5 | 1 | 105 |
3. | Fernando Alonso | - | 5 | 6 | - | 93 |
4. | Lewis Hamilton | - | 1 | 6 | 1 | 69 |
5. | George Russell | - | - | 5 | - | 50 |
6. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 5 | - | 48 |
7. | Charles Leclerc | - | 1 | 4 | - | 42 |
8. | Lance Stroll | - | - | 3 | - | 27 |
9. | Esteban Ocon | - | 1 | 3 | - | 21 |
10. | Pierre Gasly | - | - | 4 | - | 14 |
11. | Lando Norris | - | - | 3 | - | 12 |
12. | Nico Hülkenberg | - | - | 1 | - | 6 |
13. | Oscar Piastri | - | - | 2 | - | 5 |
14. | Valtteri Bottas | - | - | 1 | - | 4 |
15. | Csou Kuan-jü | - | - | 1 | - | 2 |
16. | Cunoda Juki | - | - | 2 | - | 2 |
17. | Kevin Magnussen | - | - | 2 | - | 2 |
18. | Alexander Albon | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 249 |
2. | Aston Martin-Mercedes | 120 |
3. | Mercedes | 119 |
4. | Ferrari | 90 |
5. | Alpine-Renault | 35 |
6. | McLaren-Mercedes | 17 |
7. | Haas-Ferrari | 8 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 6 |
9. | AlphaTauri-Honda RBPT | 2 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |