A Ferrari, az Aston Martin és a jócskán átalakított Mercedes egy-egy versenyzője zárt az első hármasban a hercegségbeli nyitányon, míg az egyéni vb-összetettet vezető Max Verstappen közel 9 tizedes hátránnyal a hatodik helyen érkezett, miután egyáltalán nem volt elégedett a Red Bull viselkedésével. A második edzés legnagyobb kérdése így az volt, hogy a „vörös bikáknak” sikerül-e visszavágniuk.
MÁJUS 26., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:13.372 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:12.462 | |||||
MÁJUS 27., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 12.30–13.30 | |||||
Időmérő: 16.00–17.00 | |||||
MÁJUS 28., VASÁRNAP | |||||
A verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Június 4., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | ||||
Június 18., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal | ||||
Július 2., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg |
Nem kellett sokat várni a válaszra, hiszen az első próbálkozásokat követően Verstappen vezérletével az osztrák alakulat kettőse állt az élen. Harmadikként az első szabadedzésen leggyorsabb Carlos Sainz Jr. következett, majd Charles Leclerc és Fernando Alonso tette teljessé az első ötöst, míg a Mercedes kettőse a hatodik és a hetedik pozícióban érkezett.
Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy a Ferrari kettőse a kemény keveréken kezdte meg a körözést, míg a többiek a közepesen futották az első köreiket, így meglehetősen kedvezőnek tűnt a lemaradás mértéke.
Félidőhöz közeledve előkerültek a lágy gumik is, eleinte Sainz nevével kezdődött az időlista, de húsz perccel a vége előtt már Verstappen állt az élen, és az addig konstansan elmaradó márkatársa, Leclerc is megelőzte. A spanyol ráadásul nem sokkal később a falba tette a Ferrarit az uszodánál, ami miatt lendült a piros zászló.
A rövid megszakítás után Alexander Albon is megkezdhette a körözést, a thaiföldi még az első gyakorlás végén törte össze a Williamst. A versenyző végül 10 körig jutott, és a márkatársa előtt az utolsó előtti helyen zárt.
Az utolsó negyedórában már nem változott a sorrend az élen: Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak a péntek délutáni tréningen, míg mögötte Leclerc vezérletével a Ferrari duója következett. Negyedikként Alonso végzett 220 ezredes hátránnyal, majd meglepetésre Lando Norris, Hamilton, Pérez, Bottas, valamint a két Alpine egészítette ki az első tízest.
Lance Stroll a tizenegyedik, George Russell a tizenkettedik pozícióban foglalt helyet, hátrányuk bő hét tized volt.
Folytatás szombaton 12 óra 30 perckor a harmadik szabadedzéssel.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:12.462 | átlag: 165.786 km/ó | 30 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:12.527 | 0.065 mp h. | 33 |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:12.569 | 0.107 | 22 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:12.682 | 0.220 | 32 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:12.906 | 0.444 | 18 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.960 | 0.498 | 29 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:12.991 | 0.529 | 30 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:13.050 | 0.588 | 33 |
9. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:13.089 | 0.627 | 28 |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:13.162 | 0.700 | 30 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:13.185 | 0.723 | 31 |
12. | George Russell | brit | Mercedes | 1:13.191 | 0.729 | 32 |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:13.354 | 0.892 | 32 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:13.457 | 0.995 | 28 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:13.520 | 1.058 | 33 |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:13.641 | 1.179 | 22 |
17. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1:13.663 | 1.201 | 34 |
18. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:13.673 | 1.211 | 30 |
19. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:14.217 | 1.755 | 10 |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:14.238 | 1.776 | 33 |