Sergio Pérez a várakozásokkal ellentétben végig hátrányban volt a csapattársával, Max Verstappennel szemben az újabb utcai pályán, az időmérő végén azonban így is ő örülhetett, méghozzá nem is érdemtelenül, hiszen a hollanddal ellentétben nem hibázott a harmadik szakasz elején, és remek kört tett össze.
MÁJUS 5., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Russell 1:30.125 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:27.930 | |||||
MÁJUS 6., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:27.535 | |||||
Időmérő: 1. Pérez 1:26.841 | |||||
MÁJUS 7., VASÁRNAP | |||||
A verseny (57 kör, 306.326 km) rajtja: 21.30 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Május 21., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | ||||
Május 28., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | ||||
Június 4., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
A mexikói idei második, míg pályafutása harmadik pole pozícióját szerezte meg, és vasárnap remek esélye lehet rá, hogy pályafutása során először az élre álljon az egyéni összetettben, hiszen az őt mindössze hat ponttal megelőző csapattársa a 9. helyről lesz kénytelen visszakapaszkodni a versenyen.
„Ez volt az eddigi legrosszabb hétvégém egészen a kvalifikációig. Végig küszködtem az egyensúllyal, nem bíztam az autóban, és egyszerűen nem tudtam rájönni, hol találhatom meg azt a néhány tizedet, ami hiányzott Maxhoz és a Ferrarikhoz képest. Többször is a nulláról kezdtem, de nem állt össze. Végül több kisebb módosítást is végrehajtottunk az időmérő előtt, aminek köszönhetően az autó életre kelt, és minden egyre jobban működött. Összetettem egy igazán jó kört, amikor igazán számított. Élvezem a Maxszel vívott csatát, de csak versenyről versenyre haladok. Vasárnap újabb remek lehetőségem lesz a pole-ból indulva a győzelemre, ám sok veszítenivalóm lesz."
Felemás időmérőt zárt az Aston Martin, hiszen Lance Stroll már az első szakaszban búcsúzott, míg Fernando Alonso folyamatosan javult, és a második rajtkockát sajátította ki. A spanyolnak így jó sansza lesz rá, hogy megszerezze az idei negyedik dobogóját, és ha valóban leszakad az ég, talán még a győzelemre is esélye nyílik.
„Ez jó időmérő volt. Az elmúlt időszakban voltunk fent és lent is, Azerbajdzsán nagyon nehéz volt. A harmadik edzésünk kissé zavarosan alakult, hiszen több beállítást is kipróbáltunk, amelyek egyáltalán nem működtek, de a csapat jól dolgozott, és a kocsi életre kelt a kvalifikáción. Az autó nagyszerű volt, élveztem minden egyes kört, remek volt vezetni, főleg a lassú kanyarokban. Nagyon szűk az ideális ív, és azon kívül nagyon csúszós a pálya."
„Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült megszerezni a második helyet. Az első sorból rajtolunk, várjuk ki, innen mire lehetünk képesek. Mindig is nagyon motivált voltam, és keményen dolgoztam, de feltehetően eddig nem volt olyan csapat mögöttem, amelyik hitt bennem, és a képességeimben, illetve nem is volt olyan gyors kocsim, mint most. Én nem változtam, ám az Aston Martin megváltoztatott mindent."
A harmadik rajthelyről Carlos Sainz Jr. vághat neki a vasárnapi futamnak. A spanyol az idén másodszor kvalifikálta magát a csapattársa elé, igaz, először úgy, hogy nem a csapattársa büntetése révén rajtolhat előkelőbb pozícióból. Leclerc ugyanis Szaúd-Arábiában a második legjobb időt érte el, de a motorbüntetése okán a 12. rajtkockából vághatott neki a futamnak.
„Nehéz időmérő volt, nem volt könnyű ráérezni a gumikra. Folyamatos küzdelem volt, és nagyon könnyű volt hibát elkövetni. Emellett a szél is egyre erősödött, ami szintén hatással volt a vezetésre. Összességében ez a harmadik pozíció megfelel az előzetes elvárásainknak, még ha lehetett volna jobb is."
Verstappen az első Q3-as próbálkozása alkalmával hibázott, ami megpecsételte a sorsát, hiszen a Leclerc által előidézett piros zászló miatt nem volt második esélye. A holland leginkább magát hibáztatja a történtek miatt, és tudja, nehéz helyzetbe hozta magát.
A dán meglepetésre a negyedik helyen végzett a hazai pályán versenyző Haasszal, és noha az időmérő után feltartás gyanúja miatt meg kellett jelennie a sportfelügyelők előtt, végül nem találták hibásnak, így megtarthatta csapata fennállásának eddigi legjobb rajthelyét a versenyre. |
„Szerencsétlenül alakult, de nem tettem össze a kört, ami az én hibám volt. Elég nehéz volt, kissé lecsúsztam az ívről a 7-es kanyarba menet, alulkormányzott volt az autó, és nem tudtam visszahozni, szóval elvettem a körömet. Ezután nyilván szükséged van némi szerencsére is, és csak reménykedsz benne, hogy ne legyen piros zászló. De az utcai pályán ez mindig benne van. Kicsit bosszantó" – kezdte az értékelést a kétszeres bajnok, majd elismerte, dühös magára a hiba miatt.
„Az egész hétvégén gyors voltam, a Q2-ben elért köröm elég lett volna a pole pozícióra. Ez nyilván megmutatja, milyen erős autónk van, ám össze is kell tenni a kört, és amikor igazán számított volna, nekem nem sikerült. Ez frusztráló. Dühös vagyok magamra. Nem lesz könnyű, de saját magamat hoztam nehéz helyzetbe, szóval el kell fogadnom"– tette hozzá,majd arra a kérdésre, hogy mi lehet vasárnap a célja, egyértelmű választ adott.
„Minimum a második hely, ám nyerni akarok. Nem lehetetlen, de nem lesz egyszerű. Úgy hiszem, figyelembe véve a tempónkat, jó esélyem lesz rá, hogy gyorsan előreverekedjem magam. Ám azért bízom benne, hogy nem fog DRS-vonat kialakulni, mert akkor valamivel nehezebb dolgom lesz. Nem volt nagyszerű napom, de tudom, hogy nem most vasárnap dől el a bajnoki cím sorsa. Voltam már hasonló helyzetben, vannak nehézségek, ám ez nem jelenti azt, hogy így is lesz egészen a bajnokság végéig. Nem lehet minden tökéletes, még ha reménykedsz is benne."
Leclerc Verstappenhez hasonlóan rontott az első Q3-as próbálkozása alkalmával, igaz, ő az utolsó szektorban hibázott, így befejezte a körét. A monacói egy másodperces hátránnyal a hetedik helyet foglalta el, s innen már nem is tudott előrelépni, hiszen a második körén is hibázott. A pilóta falba állt a Ferrarival, és az eset miatt lendült a piros zászló is, ami egyben a kvalifikáció végét jelentette.
„Ez elfogadhatatlan. Ugyanabban a kanyarban hibáztam, mint péntekem, szóval nagyot csalódtam magamban. Mindig találhatsz kifogásokat ezeket a helyzetekben: nagy volt a szélerősség, nehezek voltak a körülmények, és az autó beállításai sem voltak jók, de az utóbbi az én felelősségem volt. Saját magamat sodortam ebbe a helyzetbe. Én akartam ezt az agresszív beállítást annak ellenére is, hogy tisztában voltam vele, nem lesz egyszerű, hiszen tudtam, hogy így tudom a legtöbbet kihozni az autóból. Remélem, végül a versenyen az előnyünkre válik, még ha az időmérőn túl sok is volt."
„Tudom, hogy a kvalifikáció az erősségem, és pontosan ezért több kockázatot vállalok a Q3-ban. Ez tízből kilencszer kifizetődik, ám ezen a hétvégén kétszer is falba tettem az autót. Nem ezen a szinten akarok lenni. Nagyszerű köröm volt, de értelmetlen erről beszélni, amikor az első próbálkozás alkalmával rontasz az utolsó kanyarban, majd a másodiknál a falba állsz. Nagyon dühös vagyok magamra. Tisztában vagyunk vele, hogy a kocsink szélérzékeny, ilyen körülmények között jobban szenvedünk, mint a többiek."
Folytatás vasárnap 21 óra 30 perckor a versennyel.
1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:26.841 | átlag: 0.0 km/ó |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:27.202 | 0.361 mp h. |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:27.349 | 0.508 |
4. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:27.767 | 0.926 |
5. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:27.786 | 0.945 |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:27.804 | 0.963 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:27.861 | 1.020 |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:27.935 | 1.094 |
9. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | - | |
10. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | - | |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:27.795 | 0.981 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:27.903 | 1.089 |
13. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:27.975 | 1.161 |
14. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:28.091 | 1.277 |
15. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1:28.395 | 1.581 |
16. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:28.394 | 1.031 |
17. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:28.429 | 1.066 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:28.476 | 1.113 |
19. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:28.484 | 1.121 |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:28.577 | 1.214 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:27.363 | 1. | Verstappen | 1:26.814 |
2. | Sainz | 1:27.686 | 2. | Leclerc | 1:26.964 |
3. | Pérez | 1:27.713 | 3. | Alonso | 1:27.097 |
4. | Leclerc | 1:27.713 | 4. | Sainz | 1:27.148 |
5. | Magnussen | 1:27.809 | 5. | Pérez | 1:27.328 |
6. | Hamilton | 1:27.846 | 6. | Ocon | 1:27.444 |
7. | Bottas | 1:27.864 | 7. | Bottas | 1:27.564 |
8. | Ocon | 1:27.872 | 8. | Gasly | 1:27.612 |
9. | Hülkenberg | 1:27.945 | 9. | Magnussen | 1:27.673 |
10. | Gasly | 1:28.061 | 10. | Russell | 1:27.743 |
11. | Russell | 1:28.086 | 11. | Albon | 1:27.795 |
12. | Alonso | 1:28.179 | 12. | Hülkenberg | 1:27.903 |
13. | Csou | 1:28.180 | 13. | Hamilton | 1:27.975 |
14. | Albon | 1:28.234 | 14. | Csou | 1:28.091 |
15. | De Vries | 1:28.325 | 15. | De Vries | 1:28.395 |
16. | Norris | 1:28.394 | |||
17. | Cunoda | 1:28.429 | |||
18. | Stroll | 1:28.476 | |||
19. | Piastri | 1:28.484 | |||
20. | Sargeant | 1:28.577 |