A Mercedes felemás napon van túl az idénynyitó Ausztrál Nagydíjnak otthont adó Albert Parkban: az edzések első felében rendre úgy tűnt, harcban vannak az élen, George Russell a második tréningen például sokáig nagyon előkelő helyet foglalt a kemény keveréken elért idejével, miközben a körülötte lévők az eggyel lágyabbnak számító közepes gumin futották a saját köreiket. Az időmérős szimulációk során viszont elfogyni látszott a lendület, és a német csapat eltűnt az élmezőnyből.
A brit pilóta a nyitó tréningen közel fél másodperc hátránnyal a hetedik, míg a másodikon több mint 8 tizedes lemaradással a tizedik helyen zárt, miközben újonc csapattársa, Andrea Kimi Antonelli mindkétszer kiszorult a mezőny első feléből, először a tizennegyedik, majd a tizenhatodik lett, igaz, utóbbi alkalommal közel hét helyett már csak három és féllel tizeddel maradt el a tapasztaltabb márkatársától.
A Mercedesnél a gumik okozták a nagy hullámzást, az Ezüstnyíl ugyanis nem tudott olyan mértékű javulást elérni a lágy (C5-ös) gumin, ami várható lett volna a közepesen (C4-es) és a keményen (C3-as) mutatott tempó alapján. Bár Russell a hosszú etapon is gyors volt a fehér oldalfestésű Pirellin, az időmérőn nagy hátrányba kerülhet a csapat, ha nem sikerül kihoznia a teljesítményt a lágy abroncsokból is.
„Eléggé felemás nap volt: akárhányszor a közepes vagy a kemény gumin futottunk, ott voltunk az első kettőben az időlistán, valamennyi kör jónak érződött, és magabiztos voltam a volán mögött. Aztán feltettük a lágyat, és nem igazán gyorsultunk. Egyértelmű, hogy benne van a tempó a kocsiban, csak nem tudtuk kihozni a maximumot a gumikból. Most meg kell értenünk, hogy ez miért történt így. Meglátjuk, mit sikerül elérnünk az éjszaka folyamán.”
„Ha az edzés véget ért volna a közepes és a kemény keveréken futott etap után, akkor azt mondanám, hogy határozottan ott vagyunk a közelben. De nyilvánvalóan nem a közepes vagy a kemény gumikon kvalifikáljuk magunkat, hanem a lágyon, amin nem igazán tűntünk versenyképesnek. Biztos vagyok benne, hogy sikerül előrelépnünk az éjjel.”
Az újonc Antonelli a szerényebb eredmények ellenére is elégedetten szállt ki a Mercedesből pénteken. „Egészen pozitív napon vagyunk túl. Egy körön még dolgoznunk kell azon, hogy a megfelelő működési tartományba tudjuk hozni a gumikat, de összességében egészen jónak éreztem. A végén elkövettem egy kisebb hibát, de körről körre magabiztosabbá váltam, és a hosszú etap szerintem egészen jól sikerült. Nem igazán használtam még a C5-ös keveréket, szóval még ismerkedem vele, különösen a felmelegítését, ami eléggé trükkös, de sok adat áll a rendelkezésünkre a folytatás előtt.”
A Mercedes mellett a pénteki első edzésen remeklő, és az élről csak az utolsó pillanatokban lecsúszó Williams is a lágy gumikban rejlő potenciál kiaknázását tartja az egyik legfontosabb feladatának. A grove-iak új szerzeménye, Carlos Sainz Jr. a nyitányon 149 ezredre követte az élen záró Lando Norrist, míg a másodikon a tizenegyedik helyre csúszott hátra, hátránya akkor már több mint 8 tizedmásodperc volt.
„Pozitív pénteket zártunk, különösen az első gyakorlás sikerült jól, a másodikon ugyanakkor nem sikerült kihoznunk a kocsiból a teljesítményt a lágy abroncsokon. Ennek mindenképpen utána kell néznünk, hiszen a kvalifikáción a lágy gumikat kell használnunk. Ha sikerül azon a keveréken is kihoznunk az autóban rejlő potenciált, akkor versenyképesek lehetünk, de a mezőny rendkívül szoros, láttam, hogy a Racing Bulls is futott néhány nagyon gyors kört a semmiből, szóval úgy tűnik, ha valaki össze tud tenni egy erős kört, akkor bárki odaérhet a harmadik szakaszba.”
„A kulcsot az jelenti, ki tudod-e hozni a lehetőséget a lágy keverékből, de egyelőre még nem tudom, ezt hogyan tudom véghez vinni. A mai nap is ezt bizonyítja: nagyon gyors voltam az első edzésen, aztán a másodikon, ahogyan mindenki rákapcsolt, nem tudtam megtalálni a tempót a lágy gumin. Szombaton öt vagy hat szettünk lesz abból a keverékből, szóval több esélyünk lesz rá, hogy kiaknázzuk a benne rejlő tempót.”
„Magas üzemanyagszint mellett is egyértelműen kirajzolódik, hogy a szintkülönbség van közöttünk, illetve a Ferrari, a McLaren, a Mercedes és a Red Bull között, de remélhetőleg nem vagyunk túl messze, és harcban leszünk a középmezőnyben.”
Az első nap után kijelenthető, nem egyetlen csapat küzd a lágy keveréken, amely változott az előző évben használt verzióhoz képest. A Pirelli bahreini tesztet megelőző jelentésében a módosítás fő okaként azt jelölte meg, hogy csökkentse a korábban tapasztalt szemcsésedést, de úgy tűnik, ez a változtatás a gumik alapvető kezelésére is hatással volt, amire még nem minden résztvevő érzett rá.
39. AUSZTRÁL NAGYDÍJ | |
MÁRCIUS 14., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:17.252 |
2. szabadedzés | 1. Leclerc 1:16.439 |
MÁRCIUS 15., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 2.30–3.30 |
Időmérő | 6.00–7.00 |
MÁRCIUS 16., VASÁRNAP | |
A verseny (58 kör, 306.124 km) rajtja | 5.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Kínai Nagydíj, Sanghaj | március 23., 8.00 |
Japán Nagydíj, Szuzuka | április 6., 7.00 |
Bahreini Nagydíj, Szahír | április 13., 17.00 |