Pályafutása 25. rajtelsőségét szerezte Max Verstappen, s ha vasárnap sikerül nyernie, beéri Ayrton Sennát a futamgyőzelmek számát illetően. A kétszeres világbajnok természetesen nagyon elégedett az eredményével, és kicsit sem tart attól, hogy esős futam várhat rá.
„A pénteki nap nem alakult túl fényesen, ezért változtattunk néhány dolgot az autón – árulta el Verstappen. – Szombaton aztán jött az eső, ami miatt kissé más helyzetbe kerültünk, de úgy érzem, így is javult az autó. A pálya néhány része rendkívül csúszós volt, de mindig sikerült a lehető legjobbkor kimennünk, és nagyon örülök a pole-nak. Szeretek vizes pályán vezetni, hiszen Hollandiából származom, ahol hozzászoktunk ehhez.”
Felemásan alakult a montreali időmérő a Red Bull számára, hiszen Sergio Pérez már a Q2-ben kiesett. Verstappent is megkérdezték csapattársa eredményéről, amiről a holland versenyző kissé könyörtelenül vélekedik.
„Én sem lennék elégedett, ha zsinórban harmadik alkalommal maradtam volna le a Q3-ról, de én nem aggódom emiatt. Elég elfoglalt vagyok, hogy mindent jól intézzek az én felemen a garázson belül. A csapat nyilván dolgozik az ügyön, de erről a többieket kell megkérdezni. Ez nem az én problémám” – tette hozzá Verstappen.
JÚNIUS 16., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.728 | |||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:13.718 | |||||
JÚNIUS 17., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:23.106 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:25.858 | |||||
JÚNIUS 18., VASÁRNAP | |||||
A verseny (70 kör, 305.27 km) rajtja: 20.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 2., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg | ||||
Július 9., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone | ||||
Július 23., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród |
Nico Hülkenberg büntetése következtében Fernando Alonso rajtolhat Max Verstappen mellől. Az ráadásul további lehetőséget jelent a kétszeres világbajnok számára, hogy a világbajnoki összetettben mindössze 18 ponttal előtte álló Sergio Pérez újabb nehéz időmérőn van túl, s csak a 12. helyről rajtolhat.
„Rosszul jöttek ki a piros zászlós megszakítások, a Q1-ben például egy másodperccel az előtt lengették, hogy befejeztem volna a körömet – mondta Alonso. – A Q3-ban ugyanez történt négy másodperccel a köröm vége előtt. Örülök viszont az eredménynek és annak, hogy Checo jóval hátrábbról indul. Charles sincs a top tízben, ami nagy lehetőséget jelent számunkra a konstruktőri és az egyéni bajnokságot tekintve is. Ez egy nehéz időmérő volt, hiszen folyamatosan kommunikálni kellett a csapattal. Néha érzünk valamit az autóban, de a közvetítésben vagy a bokszban más ötletek merülnek fel, ezért van szükségünk a mérnökök visszajelzéseire.”
Akár az első sorból is rajtolhatott volna Nico Hülkenberg Montrealban, ám végül a sportfelügyelők háromhelyes rajtbüntetéssel sújtották, amiért nem lassított le kellően az Oscar Piastri kicsúszása miatti félbeszakításkor. A Haas német versenyzője így az ötödik helyre esett vissza a rajtrácson, ám elmondása szerint ez kicsit sem változtat a hozzáállásán.
„Jókor voltunk a jó gumikon, és még a piros zászlót is számunkra szerencsés időben lengették a Q3-ban – emlékezett vissza Hülkenberg. – Nyilván nem végződött a nap olyan jól, mint amilyennek korábban tűnt, és sajnálom, hogy végül lemaradtam az első rajtsorról. Szembe kell néznünk a következményekkel, de a versenyünket tekintve nincs nagy változás. A hozzáállásunk nem változott, ugyanolyan keményen készülünk a futamra.”
A kanadai kvalifikáció csak egy újabb alaklom volt a Ferrari számára, amikor rossz döntést hozva nehéz helyzetbe kényszerítette egyik versenyzőjét. Hiába szeretett volna Charles Leclerc ugyanis slick abroncsokra váltani a Q2-ben, a csapata ragaszkodott az interekhez, ami igencsak hozzájárult a monacói pilóta kieséséhez.
„Amikor a pálya egyre jobban szárad, mi pedig átmeneti gumikon maradunk, nem könnyítjük meg a dolgunkat – vélekedik Leclerc. – Ezt meg kell beszélnünk csapaton belül, hiszen nem ez az első ilyen alkalom. Elég gyakran hozunk rossz döntéseket nehéz körülmények között. Tisztán elmondtam a véleményem, majd teljesen az ellenkezője történt. Ezt persze elég nehéz elfogadni, ráadásul más, ugyanilyen helyzetben lévő versenyzőknek sikerült bejutniuk a Q3-ba. Mi ezzel szemben ismét megnehezítettük a saját életünket.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes |
4. | George Russell | brit | Mercedes |
5. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes |
8. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes |
9. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes |
10. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari |
11. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari |
14. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari |
15. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes |
17. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda RBPT |
18. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes |
19. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT |
20. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari |
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:25.858 | átlag: 182.855 km/ó |
2. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:27.102 | 1.244 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:27.286 | 1.428 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:27.627 | 1.769 |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 1:27.893 | 2.035 |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:27.945 | 2.087 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:28.046 | 2.188 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:29.294 | 3.436 |
9. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:31.349 | 5.491 |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | idő nélkül | – |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:20.615 | 1.890 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:20.959 | 2.234 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:21.484 | 2.759 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:21.678 | 2.953 |
15. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.821 | 3.096 |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:22.746 | 1.895 |
17. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:22.886 | 2.035 |
18. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:23.137 | 2.286 |
19. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:23.337 | 2.486 |
20. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:23.342 | 2.491 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:20.851 | 1. | Albon | 1:18.725 |
2. | Alonso | 1:21.481 | 2. | Verstappen | 1:19.092 |
3. | Hamilton | 1:21.554 | 3. | Norris | 1:19.347 |
4. | Russell | 1:21.798 | 4. | Piastri | 1:19.659 |
5. | Leclerc | 1:21.843 | 5. | Alonso | 1:19.776 |
6. | Albon | 1:21.938 | 6. | Sainz | 1:19.856 |
7. | Norris | 1:21.998 | 7. | Russell | 1:20.098 |
8. | Ocon | 1:22.114 | 8. | Hülkenberg | 1:20.305 |
9. | Pérez | 1:22.151 | 9. | Ocon | 1:20.406 |
10. | Piastri | 1:22.190 | 10. | Hamilton | 1:20.426 |
11. | Sainz | 1:22.248 | 11. | Leclerc | 1:20.615 |
12. | Bottas | 1:22.332 | 12. | Pérez | 1:20.959 |
13. | Magnussen | 1:22.351 | 13. | Stroll | 1:21.484 |
14. | Stroll | 1:22.677 | 14. | Magnussen | 1:21.678 |
15. | Hülkenberg | 1:22.730 | 15. | Bottas | 1:21.821 |
16. | Cunoda | 1:22.746 | |||
17. | Gasly | 1:22.886 | |||
18. | De Vries | 1:23.137 | |||
19. | Sargeant | 1:23.337 | |||
20. | Csou | 1:23.342 |