F1: Olyan érzés, mintha ez lenne az első – Hamilton a 104. pole-járól

B. Ö. B.B. Ö. B.
Vágólapra másolva!
2023.07.22. 21:29
null
Lewis Hamilton több mint másfél év után nyert időmérőt (Fotó: Földi Imre)
Kisebb meglepetésre Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót a Formula–1-es Magyar Nagydíj időmérőjén. A hétszeres világbajnok több mint másfél év után indulhat ismét az első rajtkockából, ám elmondása szerint 104. pole-jának ugyanannyira örül, mint anno az elsőnek. Max Verstappen és Lando Norris kevésbé elégedett a kvalifikáción elért eredményével. Előbbi közel sem érzi tökéletesnek a Red Bullját, míg Norris azt bánja, hogy lemaradt a rajtelsőségről. Charles Leclerc kifejtette, mi az idei Ferrari legnagyobb gyengesége, a Q1-ben búcsúzó George Russell pedig érthetetlenül áll a Mercedes időmérős döntései előtt.

 

A mogyoródi időmérőn elért győzelmével Lewis Hamilton átírta a Formula–1 történelemkönyvét, ugyanis korábban senki sem várhatta nyolcnál több alkalommal az élről a piros lámpák kialvását egy adott nagydíjon. A hétszeres világbajnok immár kilencedik alkalommal rajtolhat az első helyről a Hungaroringen, a 104. rajtelsőségére ráadásul 2021 decembere óta várt.

„Majdnem elment a hangom, annyira üvöltöttem még az autóban ülve – mesélte öröméről Hamilton. – Hatalmas köszönet jár az itteni szurkolóknak, minden évben nagyszerű hangulatot varázsolnak ezen a pályán. Őrült másfél év áll mögöttünk, és ezúttal annyira keményen próbálkoztunk, hogy végre összejöjjön a pole. Olyan érzés, mintha ez lenne az első. Voltak hullámvölgyeink, de egyikünk sem vesztette el a hitét, és összetartottunk. Most megpróbáljuk ebben az irányban tartani az autó teljesítményét. Nehéz dolgunk volt eddig, de ezután is az lesz, hogy a jó úton maradjunk. Lando nagyszerű munkát végzett ma, jó látni, hogy a McLaren is itt csatázik köztünk. Max is jól ment, de ő mindig elöl van, hiszen mindig jól csinálja a dolgát.”

Hiába tűnik idén szinte legyőzhetetlennek Max Verstappen, Magyarországon meg kell elégednie a második rajthellyel. A kétszeres világbajnok pénteken sokat panaszkodott az új gumiszabályra, szombaton viszont azzal magyarázta kisebb vereségét, hogy nem érezte tökéletesnek a Red Bullját.

„Egész hétvégén szenvedtem azzal, hogy megtaláljam a megfelelő egyensúlyt – vallotta be Verstappen. – Minden edzés kész hullámvasút volt, és az időmérő első és második szakasza is nehezen alakult, ami a kanyarok megfelelő bevételét illeti. A Q3-as első köröm végén azt éreztem, hogy egész jól sikerült, a másodikról már kevésbé mondhatom ezt el. Amikor kicsit keményebben nyomtam, megúszott az autó eleje vagy a hátulja. Bár így is másodikak vagyunk, ezzel az autóval normál esetben előrébb lennénk, ezen a hétvégén viszont ez eddig nem jött össze.”

38. MAGYAR NAGYDÍJ
JÚLIUS 21., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Russell 1:38.795
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:17.686
JÚLIUS 22., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.811
Időmérő: 1. Hamilton 1:16.609
JÚLIUS 23., VASÁRNAP
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 30., 15.00
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Augusztus 27., 15.00
Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 3. 15.00Olasz Nagydíj, Monza

A két héttel ezelőtti Brit Nagydíj után eddig a Hungaroringen is remekül teljesít a McLaren. Bár az első rajtsorról ezúttal lemaradt, Lando Norris közvetlenül Hamilton és Verstappen mögül várhatja a piros lámpák kialvását.

„Azt hiszem, csalódott vagyok – vallotta be a brit versenyző. – Amikor egy tizeden belül végzel a pole pozíciós időhöz képest, azt érzed, hogy meglehetett volna az első hely, ha jobban összerakod a kört. Összességében persze örülök, hiszen a csapat nagyon jó munkát végzett, aminek köszönhetően összejött a harmadik és a negyedik rajthely. Versenyzőként azonban nem vagyok elégedett, mert úgy gondolom, több hibát is vétettem be, ami sokba került számomra.”

Felemásan alakult a Ferrari időmérője, Carlos Sainz Jr. ugyanis már a Q2-ben búcsúzott, Charles Leclerc azonban a harmadik sorból rajtolhat vasárnap. A monacói versenyző továbbra sem elégedett teljesen az autójával, amit bár gyorsnak talál, megvan a maga (nem túl pozitív) sajátossága.

„A Hungaroring teljesen más karakterisztikájú pálya, mint a silverstone-i – mondta Leclerc. – Fejlődnünk kell, hiszen az autónk még mindig nagyon gyors, de elég válogatós. Ennek a pályának egyes kanyarjaiban túl nagy szerepe lehet a szélnek, és a mai napon főként emiatt szenvedtünk. Bármikor, amikor ilyen helyzetbe kerülünk, nehezebben viseljük, mint a többiek. Most is ugyanez a probléma. Hiába tettünk néhány lépést előre, a többiek autója nem annyira válogatós, mint a miénk. Nehéz megmondani, ki lesz a legnagyobb ellenfelünk holnap. Ezen a pályán nagyon fontos, hogy megfelelően bánjunk a gumikkal, de ha ezt sikerül elérnünk, jó versenyünk lehet.”

Csapattársa elhódította a pole-t, George Russell azonban már az időmérő első szakaszából sem jutott tovább, s azok után, hogy tavaly ő rajtolhatott az élről a Hungaroringen, az idei futamnak csupán a 18. helyről vághat neki. Russell a kiesését követően nem próbálta elrejteni csalódottságát.

„Csalódott vagyok, mert nem kellett volna ilyen sok kockázatot vállalnunk – vélekedik a Mercedes-pilóta. – Egyike voltam azoknak a versenyzőknek, akik végül csak egy kört teljesítettek, pedig az autónk bőven elég jó volt ahhoz, hogy ott legyünk a Q2-ben és a Q3-ban. Furcsa, hogy ilyen hibát vétettünk, de gondolom, ezt érdemli az, aki rosszul alakítja a dolgait. Nagyon jónak éreztem az autót, de az egész időmérő során nem voltunk szinkronban a többiekkel. Az utolsó kanyarban négyen is megelőztek, aztán amikor az első kanyarba értem, máris három tizedmásodperces hátrányban voltam, ráadásul a gumik egyáltalán nem működtek. Ezek után teljesen normális, hogy túl lassúak voltunk, és nem tudtunk javítani.”

MAGYAR NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:16.609 205.871 km/ó
2. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:16.612 0.003 mp h.
3. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:16.694 0.085
4. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes 1:16.905 0.296
5. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:16.971 0.362
6. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:16.992 0.383
7. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:17.034 0.425
8. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes 1:17.035 0.426
9. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:17.045 0.436
10. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari 1:17.186 0.577
11. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:17.703 0.375
12. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:17.841 0.513
13. Daniel Ricciardo ausztrál AlphaTauri-Honda 1:18.002 0.674
14. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:18.144 0.816
15. Pierre Gasly francia Alpine-Renault 1:18.217 0.889
16. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:18.917 0.774
17. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:18.919 0.776
18. George Russell brit Mercedes 1:19.027 0.884
19. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:19.206 1.063
20. Logan Sargeant amerikai Williams-Mercedes 1:19.248 1.105
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Csou 1:18.143 1. Norris 1:17.328
2. Verstappen 1:18.318 2. Hamilton 1:17.427
3. Pérez 1:18.360 3. Verstappen 1:17.547
4. Sainz 1:18.393 4. Bottas 1:17.563
5. Leclerc 1:18.440 5. Piastri 1:17.571
6. Piastri 1:18.464 6. Leclerc 1:17.580
7. Hamilton 1:18.577 7. Hülkenberg 1:17.652
8. Alonso 1:18.580 8. Pérez 1:17.675
9. Hülkenberg 1:18.695 9. Csou 1:17.700
10. Norris 1:18.697 10. Alonso 1:17.701
11. Gasly 1:18.743 11. Sainz 1:17.703
12. Bottas 1:18.775 12. Ocon 1:17.841
13. Stroll 1:18.782 13. Ricciardo 1:18.002
14. Ocon 1:18.854 14. Stroll 1:18.144
15. Ricciardo 1:18.906 15. Gasly 1:18.217
16. Albon 1:18.917
17. Cunoda 1:18.919
18. Russell 1:19.027
19. Magnussen 1:19.206
20. Sargeant 1:19.248
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik