A mogyoródi időmérőn elért győzelmével Lewis Hamilton átírta a Formula–1 történelemkönyvét, ugyanis korábban senki sem várhatta nyolcnál több alkalommal az élről a piros lámpák kialvását egy adott nagydíjon. A hétszeres világbajnok immár kilencedik alkalommal rajtolhat az első helyről a Hungaroringen, a 104. rajtelsőségére ráadásul 2021 decembere óta várt.
„Majdnem elment a hangom, annyira üvöltöttem még az autóban ülve – mesélte öröméről Hamilton. – Hatalmas köszönet jár az itteni szurkolóknak, minden évben nagyszerű hangulatot varázsolnak ezen a pályán. Őrült másfél év áll mögöttünk, és ezúttal annyira keményen próbálkoztunk, hogy végre összejöjjön a pole. Olyan érzés, mintha ez lenne az első. Voltak hullámvölgyeink, de egyikünk sem vesztette el a hitét, és összetartottunk. Most megpróbáljuk ebben az irányban tartani az autó teljesítményét. Nehéz dolgunk volt eddig, de ezután is az lesz, hogy a jó úton maradjunk. Lando nagyszerű munkát végzett ma, jó látni, hogy a McLaren is itt csatázik köztünk. Max is jól ment, de ő mindig elöl van, hiszen mindig jól csinálja a dolgát.”
Hiába tűnik idén szinte legyőzhetetlennek Max Verstappen, Magyarországon meg kell elégednie a második rajthellyel. A kétszeres világbajnok pénteken sokat panaszkodott az új gumiszabályra, szombaton viszont azzal magyarázta kisebb vereségét, hogy nem érezte tökéletesnek a Red Bullját.
„Egész hétvégén szenvedtem azzal, hogy megtaláljam a megfelelő egyensúlyt – vallotta be Verstappen. – Minden edzés kész hullámvasút volt, és az időmérő első és második szakasza is nehezen alakult, ami a kanyarok megfelelő bevételét illeti. A Q3-as első köröm végén azt éreztem, hogy egész jól sikerült, a másodikról már kevésbé mondhatom ezt el. Amikor kicsit keményebben nyomtam, megúszott az autó eleje vagy a hátulja. Bár így is másodikak vagyunk, ezzel az autóval normál esetben előrébb lennénk, ezen a hétvégén viszont ez eddig nem jött össze.”
JÚLIUS 21., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Russell 1:38.795 | |||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:17.686 | |||||
JÚLIUS 22., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.811 | |||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:16.609 | |||||
JÚLIUS 23., VASÁRNAP | |||||
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 30., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | ||||
Augusztus 27., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | ||||
Szeptember 3. 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza |
A két héttel ezelőtti Brit Nagydíj után eddig a Hungaroringen is remekül teljesít a McLaren. Bár az első rajtsorról ezúttal lemaradt, Lando Norris közvetlenül Hamilton és Verstappen mögül várhatja a piros lámpák kialvását.
„Azt hiszem, csalódott vagyok – vallotta be a brit versenyző. – Amikor egy tizeden belül végzel a pole pozíciós időhöz képest, azt érzed, hogy meglehetett volna az első hely, ha jobban összerakod a kört. Összességében persze örülök, hiszen a csapat nagyon jó munkát végzett, aminek köszönhetően összejött a harmadik és a negyedik rajthely. Versenyzőként azonban nem vagyok elégedett, mert úgy gondolom, több hibát is vétettem be, ami sokba került számomra.”
Felemásan alakult a Ferrari időmérője, Carlos Sainz Jr. ugyanis már a Q2-ben búcsúzott, Charles Leclerc azonban a harmadik sorból rajtolhat vasárnap. A monacói versenyző továbbra sem elégedett teljesen az autójával, amit bár gyorsnak talál, megvan a maga (nem túl pozitív) sajátossága.
„A Hungaroring teljesen más karakterisztikájú pálya, mint a silverstone-i – mondta Leclerc. – Fejlődnünk kell, hiszen az autónk még mindig nagyon gyors, de elég válogatós. Ennek a pályának egyes kanyarjaiban túl nagy szerepe lehet a szélnek, és a mai napon főként emiatt szenvedtünk. Bármikor, amikor ilyen helyzetbe kerülünk, nehezebben viseljük, mint a többiek. Most is ugyanez a probléma. Hiába tettünk néhány lépést előre, a többiek autója nem annyira válogatós, mint a miénk. Nehéz megmondani, ki lesz a legnagyobb ellenfelünk holnap. Ezen a pályán nagyon fontos, hogy megfelelően bánjunk a gumikkal, de ha ezt sikerül elérnünk, jó versenyünk lehet.”
Csapattársa elhódította a pole-t, George Russell azonban már az időmérő első szakaszából sem jutott tovább, s azok után, hogy tavaly ő rajtolhatott az élről a Hungaroringen, az idei futamnak csupán a 18. helyről vághat neki. Russell a kiesését követően nem próbálta elrejteni csalódottságát.
„Csalódott vagyok, mert nem kellett volna ilyen sok kockázatot vállalnunk – vélekedik a Mercedes-pilóta. – Egyike voltam azoknak a versenyzőknek, akik végül csak egy kört teljesítettek, pedig az autónk bőven elég jó volt ahhoz, hogy ott legyünk a Q2-ben és a Q3-ban. Furcsa, hogy ilyen hibát vétettünk, de gondolom, ezt érdemli az, aki rosszul alakítja a dolgait. Nagyon jónak éreztem az autót, de az egész időmérő során nem voltunk szinkronban a többiekkel. Az utolsó kanyarban négyen is megelőztek, aztán amikor az első kanyarba értem, máris három tizedmásodperces hátrányban voltam, ráadásul a gumik egyáltalán nem működtek. Ezek után teljesen normális, hogy túl lassúak voltunk, és nem tudtunk javítani.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16.609 | 205.871 km/ó |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:16.612 | 0.003 mp h. |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:16.694 | 0.085 |
4. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:16.905 | 0.296 |
5. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.971 | 0.362 |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:16.992 | 0.383 |
7. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:17.034 | 0.425 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:17.035 | 0.426 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:17.045 | 0.436 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:17.186 | 0.577 |
11. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:17.703 | 0.375 |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:17.841 | 0.513 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda | 1:18.002 | 0.674 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:18.144 | 0.816 |
15. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:18.217 | 0.889 |
16. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:18.917 | 0.774 |
17. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:18.919 | 0.776 |
18. | George Russell | brit | Mercedes | 1:19.027 | 0.884 |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:19.206 | 1.063 |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:19.248 | 1.105 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Csou | 1:18.143 | 1. | Norris | 1:17.328 |
2. | Verstappen | 1:18.318 | 2. | Hamilton | 1:17.427 |
3. | Pérez | 1:18.360 | 3. | Verstappen | 1:17.547 |
4. | Sainz | 1:18.393 | 4. | Bottas | 1:17.563 |
5. | Leclerc | 1:18.440 | 5. | Piastri | 1:17.571 |
6. | Piastri | 1:18.464 | 6. | Leclerc | 1:17.580 |
7. | Hamilton | 1:18.577 | 7. | Hülkenberg | 1:17.652 |
8. | Alonso | 1:18.580 | 8. | Pérez | 1:17.675 |
9. | Hülkenberg | 1:18.695 | 9. | Csou | 1:17.700 |
10. | Norris | 1:18.697 | 10. | Alonso | 1:17.701 |
11. | Gasly | 1:18.743 | 11. | Sainz | 1:17.703 |
12. | Bottas | 1:18.775 | 12. | Ocon | 1:17.841 |
13. | Stroll | 1:18.782 | 13. | Ricciardo | 1:18.002 |
14. | Ocon | 1:18.854 | 14. | Stroll | 1:18.144 |
15. | Ricciardo | 1:18.906 | 15. | Gasly | 1:18.217 |
16. | Albon | 1:18.917 | |||
17. | Cunoda | 1:18.919 | |||
18. | Russell | 1:19.027 | |||
19. | Magnussen | 1:19.206 | |||
20. | Sargeant | 1:19.248 |