A hazai pályán versenyző Ferrari volt a leggyorsabb az olaszországi nyitó napon: Carlos Sainz Jr. 1:21.355-ös körrel zárt az élen a második edzésen, azután, hogy az elsőn a második lett, míg a csapattárs, Charles Leclerc negyedik és hatodik hellyel zárta a pénteket. A maranellóiak tehát biztató formában kezdtek, és úgy tűnik, az előző évhez hasonlóan az idén is harcba szállhatnak a rajtelsőségért a tifosi előtt.
„Összességében ez egy pozitív nap volt a csapat számára. Az autóban megint van tempó, és úgy tűnik, a pályakarakterisztika is kedvez nekünk. Még csak péntek van, nem lesz egyszerű menet, hiszen a mezőny rendkívül szoros, és többen néhány tizeden vannak egymáshoz képest. Azon leszünk, hogy még nagyobb teljesítményt találjunk, különösen a hosszú etapokat illetően. Azon a területen szerintem van még hová fejlődnünk" – összegzett a spanyol.
„Nehéz nap volt, a tempónk elég jó volt, de küszködtem a kocsi egyensúlyával. Ezen mindenképpen dolgozunk kell, főleg a rövid etapok szempontjából, mivel magasabb üzemanyagszint mellett jobbnak érződött a helyzet" – tette hozzá a monacói.
SZEPTEMBER 1., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:22.657 | ||||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:21.355 | ||||||
SZEPTEMBER 2., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 12.30–13.30 | ||||||
Időmérő: 16.00–17.00 | ||||||
SZEPTEMBER 3., VASÁRNAP | ||||||
A verseny (53 kör, 306.72 km) rajtja: 15.00 | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Szeptember 17., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | |||||
Szeptember 24., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | |||||
Október 8., 19.00 | Katari Nagydíj, Loszaíl |
Noha a fő esélyesnek számító Red Bull a várakozásoknak megfelelően erősnek tűnik Monzában, az eddigiek alapján nem kizárt, hogy az idén negyedik alkalommal marad alul egy körön. A nyitó edzésen élen záró Max Verstappen mindössze 46 ezreddel előzte meg Sainzot, míg a másodikon közel három tizeddel maradt el a leggyorsabb spanyoltól, igaz, a gyors körén nagy forgalomba keveredett.
„A garázs ezen oldalán alakulhattak volna kicsit jobban is a dolgok ma, szükség lesz még finomhangolásra a lassú és a gyors szakaszokon, de magabiztos vagyok azt illetően, hogy sikerülni fog. A második edzésen a félbeszakítások miatt kissé nehéz olvasni néhány dolgot, így lesz még munkánk. Eltérő szárnyállásokat próbálgattunk, de még meg kell vizsgálnunk, melyik irányba menjünk el. Ez Monzában néha kihívást jelent" – emelte ki a sorozatban kilenc győzelemnél járó holland, majd beszélt a gyors köréről is.
„A gyors körömön blokkoltak kicsit a második szektorban, és a hosszú etapok során sem tudtunk túl sok kört menni, így nem igazán látjuk át, mi a helyzet. De egy hajóban evezünk. Meglátjuk, mi történik, ha mindenki feltekeri a motort az időmérőre. Ami engem illet, jobb munkát is végezhettünk volna ma, de nincs vége a világnak."
Verstappen a második tréningen 4.8 km/h-val átlépte a sebességhatárt a bokszutcában, ezért 500 eurós pénzbírságban részesült.
A garázs másik oldalán Sergio Pérez eközben két harmadik pozíciót szerzett a nyitó nap során, a biztató kezdésbe azonban egy kisebb baleset rondított bele, a mexikói ugyanis a második tréning végén hibázott a Parabolicánál, majd átszántva a kavicságyon a Red Bull hátuljával a falat is eltalálta. A versenyző ezután igyekezett visszatérni a pályára, ám elásta magát, ezért a piros zászló is előkerült.
„Jól érzem magam az autóban, és úgy hiszem, nagyon jó helyzetben vagyunk a hétvége folytatását illetően. Tényleg úgy érzem, hogy erős napot zártunk, sőt, hosszú idő után a mostani volt a legjobb péntekem. Nagyon keményen dolgozunk, és szerintem sikerült előrelépni a kocsival is, amit remélhetőleg meg tudunk mutatni szombaton és vasárnap" – kezdte lelkesen az értékelést, majd kitért az incidensre is.
„Alulkormányzottá vált a kocsi a kijáratnál, de igyekeztem tartani a pozíciót. Azt hittem, irányításom alatt tartom a helyzetet, de megcsíptem a kavicságyat, és azzal vége volt. A kár nem tűnik túl nagynak, csak kicsit érintettem a falat. Nem hiszem, hogy érdemben vesztettem volna miatta bármit, maximum két kört” – magyarázta a mexikói.
A McLaren meglepően erősnek mutatkozott a délutáni edzésen, Lando Norris 19 ezredes lemaradással a második, míg Oscar Piastri 19 százados hátránnyal a negyedik pozícióban végzett. A brit pilóta azonban igyekezett lehűteni a kedélyeket, szerinte nincsenek olyan jó helyzetben, mint azt az időeredmény mutatja.
„Nem igazán kezdtünk jól. Valójában az egyetlen alkalom, amikor versenyképesek voltunk, az az utolsó etap volt, ami alapján bár elég jónak látszunk, nem mondanám, hogy olyan jó helyzetben lennénk, mint amilyennek tűnik. A közepes és a kemény keveréken is szenvedtünk, illetve hosszabb etapon is jobban küszködtünk, mint egy körön. A C5-ös keverék van itt, ez a leglágyabb, szóval elég nagy tapadást biztosít egy körre, ami mindig kedvező számunkra."
„Boldog vagyok, hogy sikerült előrelépnünk, valamint javulnunk is, de egyelőre határozottan nem vagyunk elég versenyképesek" – jelentette ki Norris.
A Mercedes teljesen eltűnt a monzai második edzésen: George Russell a nyolcadik, míg Lewis Hamilton a 17. helyen zárt, előbbi 8 tizeddel, míg utóbbi csaknem másfél másodperccel maradt el a leggyorsabb Sainztól. Hiába azonban a nagy lemaradás, egyik versenyző sem tűnt kétségbeesettnek, mind a ketten úgy számolnak, hogy szombaton előrébb léphetnek. A délután mutatott tempójukkal ugyanakkor egyik szerint sem lenne könnyű feladat bejutni a kvalifikáció utolsó szakaszába.
„Normális pénteki programot teljesítettem. Jó volt a megbízhatóságunk, sokat dolgoztunk, és elvégeztünk minden tervezett tesztet is. Sok tanulságot vonhatunk le mai napból, de dolgoznunk kell éjjel, hogy előre tudjunk lépni, mint ahogyan mindig tesszük. Nincs kétségem afelől, hogy a csapat nagyszerű munkát fog végezni annak érdekében, hogy javítson a beállításon, valamint az autó egyensúlyán, és így gyorsabbak legyünk szombaton" – kezdte az értékelést Hamilton.
„A jelenlegi tempónkkal azonban nem tudom, mennyire lenne könnyű feladat bejutni a Q3-ba. Szóval dolgoznunk kell rajta éjjel" – mutatott rá.
„A kocsi egészen jónak érződött, de fejlődnünk kell a lágy gumin. Magas üzemanyagszint mellett elég erős volt a tempónk, szóval szombaton arra összpontosítunk, hogy egy körön javuljunk az időmérőre. Mint mindig, most is szoros a csata, a McLaren, a Ferrari, az Aston Martin és a Williams is harcban van, főleg a kvalifikáción. Szóval mindennek össze kell állnia, a Q3-ba jutásért is szoros harcra van kilátás" – tette hozzá Russell.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:22.657 | átlag: 252.305 km/ó | 31 kör |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:22.703 | 0.046 mp h. | 28 |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:22.834 | 0.177 | 30 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:22.966 | 0.309 | 22 |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 1:23.189 | 0.532 | 28 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:23.214 | 0.557 | 24 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.241 | 0.584 | 22 |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:23.269 | 0.612 | 26 |
9. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:23.271 | 0.614 | 23 |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:23.444 | 0.787 | 18 |
11. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:23.446 | 0.789 | 24 |
12. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:23.661 | 1.004 | 21 |
13. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda | 1:23.833 | 1.176 | 29 |
14. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:23.931 | 1.274 | 26 |
15. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:23.952 | 1.295 | 17 |
16. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:24.067 | 1.410 | 23 |
17. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:24.090 | 1.433 | 26 |
18. | Felipe Drugovich | brazil | Aston Martin-Mercedes | 1:24.140 | 1.483 | 24 |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:24.217 | 1.560 | 24 |
20. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:24.232 | 1.575 | 17 |
1. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:21.355 | átlag: 256.343 km/ó | 23 kör |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.374 | 0.019 mp h. | 20 |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:21.540 | 0.185 | 17 |
4. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:21.545 | 0.190 | 21 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:21.631 | 0.276 | 20 |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:21.716 | 0.361 | 23 |
7. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:21.979 | 0.624 | 19 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:22.071 | 0.716 | 16 |
9. | George Russell | brit | Mercedes | 1:22.176 | 0.821 | 20 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:22.291 | 0.936 | 19 |
11. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:22.574 | 1.219 | 21 |
12. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.595 | 1.240 | 19 |
13. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:22.651 | 1.296 | 22 |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:22.696 | 1.341 | 23 |
15. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:22.716 | 1.361 | 22 |
16. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:22.755 | 1.400 | 24 |
17. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:22.783 | 1.428 | 23 |
18. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda | 1:23.167 | 1.812 | 23 |
19. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:23.346 | 1.991 | 20 |
20. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | - | 2 |