F1: „Rosszabbak vagyunk, mint amire számítottunk” – küszködik a Red Bull

Vágólapra másolva!
2023.09.15. 17:36
A Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a Formula–1-es Szingapúri Nagydíj nyitó napján: az első edzésen Charles Leclerc, míg a másodikon Carlos Sainz Jr. vezérletével zárt az első két helyen. A címvédő Red Bull eközben küszködött, Max Verstappen csalódottan jelentette ki, hogy a vártál is rosszabb formában kezdtek. Nem úgy, mint a Mercedes: Lewis Hamilton az eddigi legjobb péntekjén van túl az idén, és bizakodóan tekint előre.

Verstappen az autó egyensúlyára panaszkodott (Fotó: AFP)
Verstappen az autó egyensúlyára panaszkodott (Fotó: AFP)
Verstappen az autó egyensúlyára panaszkodott (Fotó: AFP)

 

 

Az idén eddig veretlen, és összességében sorozatban tizenöt győzelemnél járó Red Bull tanácsadója, Helmut Marko már a Szingapúri Nagydíjat megelőzően kijelentette, a Ferrari, és különösen a helyszínen az elmúlt két évben pole pozíciót szerző Charles Leclerc rendkívül erős lehet a Marina Bay Street Circuiten. Noha a monacói versenyző igyekezett lehűteni a kedélyeket, és jelezte, csapata inkább visszaesésre számít Monzához képest, mivel az autó eddig inkább gyengélkedett a nagy leszorítóerőt igénylő pályákon, a nyitó nap inkább az osztrák kijelentését erősítette meg.

14. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 15., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:33.350
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.120
SZEPTEMBER 16., SZOMBAT
3. szabadedzés: 11.30–12.30
Időmérő: 15.00–16.00
SZEPTEMBER 17., VASÁRNAP
A verseny (62 kör, 306.143 km) rajtja: 14.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 24., 7.00Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 8., 19.00Katari Nagydíj, Loszaíl
Október 22., 21.00 Amerikai Nagydíj, Austin

Az utcai nyomvonalakat kedvelő pilóta ugyanis az élen zárta az első szabadedzést, méghozzá az előző versenyhétvégén rajtelsőséget jegyző csapattársa, Carlos Sainz Jr. előtt, majd a másodikon mindössze 18 ezreddel maradt el a vezetést átvevő spanyoltól, vagyis mindkét tréningen a Ferrari kettőse bizonyult a leggyorsabbnak.

„Az autó az első pillanattól fogva megfelelő tartományban működött, szóval a második tréningen leginkább a finomhangolásra összpontosítottunk. Arra számítok, hogy még a pálya is nagyon sokat fog javulni, így érdekes lesz látni, mennyire tudunk mi és a riválisaink előrelépni az időmérőre" – nyilatkozta a Scuderia spanyolja.

A zsinórban tíz győzelemnél járó Max Verstappen már a monzai leintést követően jelezte, hogy nehéz hétvégére számít Szingapúrban, hiszen a fennmaradó pályák közül a Marina Bay Street Circuit fekszik legkevésbé az RB19-esnek. A holland az első gyakorláson még 126 ezredes hátránnyal zárt a harmadik helyen, ám a villanyfényben már több mint hét tized volt a lemaradása a jobbik ferraris mögött.

„Sokat küszködtem az autó egyensúlyával. Néhány dolgot kipróbáltunk a második gyakorláson, egyes változtatások működtek, mások nem, szóval nem igazán állt össze. Nem értünk bizonyos dolgokat, azaz bőven van min dolgoznunk. Igyekszünk javulni, de jelenleg elég nagy a lemaradásunk. Rosszabbak vagyunk, mint amire előzetesen számítottunk" – mondta csalódottan a címvédő.

Hozzá hasonlóan a csapattárs, Sergio Pérez sem titkolta, hogy gondjai voltak pénteken. „Úgy tűnik, eléggé szenvedünk a gép hátuljával. Erre mindenképpen megoldást kell találnunk az éjszaka folyamán, hiszen tisztában vagyunk vele, milyen fontos itt az időmérő. Csökkentenünk kell a lemaradásunkat, de ez nem lesz egyszerű feladat. A legfőbb, hogy javítsunk az autó egyensúlyán. Pillanatnyilag egyszerűen túl messze vagyunk ."

A versenyzők mellett a „vörös bikák” csapatfőnöke, Christian Horner is úgy készül, hogy nem lesz sima a folytatás, a brit kiemelte, hogy a Ferrari mellett a Mercedes is erősnek tűnik, így hibátlan teljesítményt kell nyújtaniuk, ha az élen szeretnének zárni. „Ez az egyik legrosszabb pályánk a karakterisztikát figyelembe véve, így nem hibázhatunk. A Ferrari gyors, és a Mercedes is annak tűnik, tehát elég szoros csata vár ránk."

A Mercedes már előzetesen is úgy számolt, hogy a W14-esnek jobban feküdhet a szingapúri aszfaltcsík, és versenyzői viszonylag közel is maradtak az élen záró Ferrarihoz a nap során. Lewis Hamilton az első edzésen 190 ezredes lemaradással az ötödik, míg George Russell bő három tizedes hátránnyal a hatodik helyen zárt, majd a másodikon előbbi az ötödik, míg utóbbi a harmadik pozíciót foglalta el.

Jó napot tudhatunk magunk mögött. Fantasztikus munkát végeztek a pálya átalakításával, még sosem volt ilyen remek itt menni. A négy kanyar kivétele tökéletessé tette az aszfaltcsíkot. Hihetetlen érzés vezetni rajta. Ami a formánkat illeti, elég jó első szabadedzésünk volt: nem teljesen ott voltunk, ahol szerettünk volna, de nem volt vészes. A második eközben az idei legjobbunk volt. Nagyszerű, hogy ilyen jó érzésekkel zártuk a pénteket. Úgy vélem, jó alapunk van, amire építkezhetünk a hétvége előrehaladtával."

„Ez volt az idei év legjobb péntekje, szóval bízom benne, hogy mint általában, most is sikerül még tovább javulnunk az éjszaka" – tekintett előre bizakodóan a hétszeres világbajnok.

A szingapúri hétvégét megelőzően az volt az egyik legnagyobb kérdés, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) által hatályba léptetett új, valamint a módosított technikai direktíva milyen hatással lesz az erőviszonyokra. Az előzetes sajtóinformációk arról szóltak, hogy a padlólemezeket érintő változtatások a Red Bullt érinthetik a legrosszabbul, ami a pénteki eredményeket figyelembe véve érdekesen hat. Kérdéses, hogy valóban csak az egyensúllyal küszködtek-e Verstappenék, vagy ennél több van a háttérben.

A Szingapúrban „lopakodó üzemmódba kapcsoló” McLaren eközben jelentős fejlesztési csomaggal készült, és változtatást hajtott végre többek között az első vezetőszárnyon, a padlólemezen, az oldalszekrényeken, valamint a hátsó felfüggesztésen is. Az újítások látszólag az első pillanattól kezdve működtek, hiszen az azokat egyedüliként kipróbáló Lando Norris már az első gyakorlás elején versenyképesnek tűnt, és sokáig vezette is az időlistát. A brit a nyitó tréningen a negyedik, míg a másodikon a hatodik helyen zárt.

Folytatás szombaton 11 óra 30 perckor a harmadik szabadedzéssel.

SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, AZ ELSŐ SZABADEDZÉSE VÉGEREDMÉNYE
1. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:33.350 átlag: 190.508 km/ó 25 kör
2. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:33.428 0.078 mp h. 24
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:33.476 0.126 22
4. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:33.522 0.172 24
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:33.540 0.190 21
6. George Russell brit Mercedes 1:33.695 0.345 25
7. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:33.725 0.375 22
8. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes 1:33.974 0.624 28
9. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:34.042 0.692 25
10. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:34.066 0.716 24
11. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:34.568 1.218 25
12. Pierre Gasly francia Alpine-Renault 1:34.639 1.289 23
13. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:34.657 1.307 19
14. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:34.802 1.452 25
15. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:34.887 1.537 23
16. Liam Lawson új-zélandi AlphaTauri-Honda 1:34.894 1.544 27
17. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari 1:34.985 1.635 22
18. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:35.456 2.106 25
19. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes 1:35.474 2.124 22
20. Logan Sargeant amerikai Williams-Mercedes 1:35.778 2.428 24
SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, A MÁSODIK SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:32.120 átlag: 193.052 km/ó 26 kör
2. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:32.138 0.018 mp h. 27
3. George Russell brit Mercedes 1:32.355 0.235 25
4. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes 1:32.478 0.358 25
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:32.585 0.465 23
6. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:32.711 0.591 23
7. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:32.812 0.692 23
8. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:32.852 0.732 23
9. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:33.017 0.897 25
10. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:33.105 0.985 24
11. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari 1:33.139 1.019 22
12. Liam Lawson új-zélandi AlphaTauri-Honda 1:33.285 1.165 27
13. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:33.361 1.241 25
14. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:33.390 1.270 25
15. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes 1:33.461 1.341 23
16. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:33.477 1.357 27
17. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:33.575 1.455 25
18. Pierre Gasly francia Alpine-Renault 1:33.824 1.704 24
19. Logan Sargeant amerikai Williams-Mercedes 1:34.327 2.207 28
20. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:35.558 3.438 5
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik