Verstappen az autó egyensúlyára panaszkodott (Fotó: AFP) |
Az idén eddig veretlen, és összességében sorozatban tizenöt győzelemnél járó Red Bull tanácsadója, Helmut Marko már a Szingapúri Nagydíjat megelőzően kijelentette, a Ferrari, és különösen a helyszínen az elmúlt két évben pole pozíciót szerző Charles Leclerc rendkívül erős lehet a Marina Bay Street Circuiten. Noha a monacói versenyző igyekezett lehűteni a kedélyeket, és jelezte, csapata inkább visszaesésre számít Monzához képest, mivel az autó eddig inkább gyengélkedett a nagy leszorítóerőt igénylő pályákon, a nyitó nap inkább az osztrák kijelentését erősítette meg.
SZEPTEMBER 15., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:33.350 | ||||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.120 | ||||||
SZEPTEMBER 16., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 11.30–12.30 | ||||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||||
SZEPTEMBER 17., VASÁRNAP | ||||||
A verseny (62 kör, 306.143 km) rajtja: 14.00 | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Szeptember 24., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | |||||
Október 8., 19.00 | Katari Nagydíj, Loszaíl | |||||
Október 22., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin |
Az utcai nyomvonalakat kedvelő pilóta ugyanis az élen zárta az első szabadedzést, méghozzá az előző versenyhétvégén rajtelsőséget jegyző csapattársa, Carlos Sainz Jr. előtt, majd a másodikon mindössze 18 ezreddel maradt el a vezetést átvevő spanyoltól, vagyis mindkét tréningen a Ferrari kettőse bizonyult a leggyorsabbnak.
„Az autó az első pillanattól fogva megfelelő tartományban működött, szóval a második tréningen leginkább a finomhangolásra összpontosítottunk. Arra számítok, hogy még a pálya is nagyon sokat fog javulni, így érdekes lesz látni, mennyire tudunk mi és a riválisaink előrelépni az időmérőre" – nyilatkozta a Scuderia spanyolja.
A zsinórban tíz győzelemnél járó Max Verstappen már a monzai leintést követően jelezte, hogy nehéz hétvégére számít Szingapúrban, hiszen a fennmaradó pályák közül a Marina Bay Street Circuit fekszik legkevésbé az RB19-esnek. A holland az első gyakorláson még 126 ezredes hátránnyal zárt a harmadik helyen, ám a villanyfényben már több mint hét tized volt a lemaradása a jobbik ferraris mögött.
„Sokat küszködtem az autó egyensúlyával. Néhány dolgot kipróbáltunk a második gyakorláson, egyes változtatások működtek, mások nem, szóval nem igazán állt össze. Nem értünk bizonyos dolgokat, azaz bőven van min dolgoznunk. Igyekszünk javulni, de jelenleg elég nagy a lemaradásunk. Rosszabbak vagyunk, mint amire előzetesen számítottunk" – mondta csalódottan a címvédő.
Hozzá hasonlóan a csapattárs, Sergio Pérez sem titkolta, hogy gondjai voltak pénteken. „Úgy tűnik, eléggé szenvedünk a gép hátuljával. Erre mindenképpen megoldást kell találnunk az éjszaka folyamán, hiszen tisztában vagyunk vele, milyen fontos itt az időmérő. Csökkentenünk kell a lemaradásunkat, de ez nem lesz egyszerű feladat. A legfőbb, hogy javítsunk az autó egyensúlyán. Pillanatnyilag egyszerűen túl messze vagyunk ."
A versenyzők mellett a „vörös bikák” csapatfőnöke, Christian Horner is úgy készül, hogy nem lesz sima a folytatás, a brit kiemelte, hogy a Ferrari mellett a Mercedes is erősnek tűnik, így hibátlan teljesítményt kell nyújtaniuk, ha az élen szeretnének zárni. „Ez az egyik legrosszabb pályánk a karakterisztikát figyelembe véve, így nem hibázhatunk. A Ferrari gyors, és a Mercedes is annak tűnik, tehát elég szoros csata vár ránk."
A Mercedes már előzetesen is úgy számolt, hogy a W14-esnek jobban feküdhet a szingapúri aszfaltcsík, és versenyzői viszonylag közel is maradtak az élen záró Ferrarihoz a nap során. Lewis Hamilton az első edzésen 190 ezredes lemaradással az ötödik, míg George Russell bő három tizedes hátránnyal a hatodik helyen zárt, majd a másodikon előbbi az ötödik, míg utóbbi a harmadik pozíciót foglalta el.
„Jó napot tudhatunk magunk mögött. Fantasztikus munkát végeztek a pálya átalakításával, még sosem volt ilyen remek itt menni. A négy kanyar kivétele tökéletessé tette az aszfaltcsíkot. Hihetetlen érzés vezetni rajta. Ami a formánkat illeti, elég jó első szabadedzésünk volt: nem teljesen ott voltunk, ahol szerettünk volna, de nem volt vészes. A második eközben az idei legjobbunk volt. Nagyszerű, hogy ilyen jó érzésekkel zártuk a pénteket. Úgy vélem, jó alapunk van, amire építkezhetünk a hétvége előrehaladtával."
„Ez volt az idei év legjobb péntekje, szóval bízom benne, hogy mint általában, most is sikerül még tovább javulnunk az éjszaka" – tekintett előre bizakodóan a hétszeres világbajnok.
A szingapúri hétvégét megelőzően az volt az egyik legnagyobb kérdés, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) által hatályba léptetett új, valamint a módosított technikai direktíva milyen hatással lesz az erőviszonyokra. Az előzetes sajtóinformációk arról szóltak, hogy a padlólemezeket érintő változtatások a Red Bullt érinthetik a legrosszabbul, ami a pénteki eredményeket figyelembe véve érdekesen hat. Kérdéses, hogy valóban csak az egyensúllyal küszködtek-e Verstappenék, vagy ennél több van a háttérben.
A Szingapúrban „lopakodó üzemmódba kapcsoló” McLaren eközben jelentős fejlesztési csomaggal készült, és változtatást hajtott végre többek között az első vezetőszárnyon, a padlólemezen, az oldalszekrényeken, valamint a hátsó felfüggesztésen is. Az újítások látszólag az első pillanattól kezdve működtek, hiszen az azokat egyedüliként kipróbáló Lando Norris már az első gyakorlás elején versenyképesnek tűnt, és sokáig vezette is az időlistát. A brit a nyitó tréningen a negyedik, míg a másodikon a hatodik helyen zárt.
Folytatás szombaton 11 óra 30 perckor a harmadik szabadedzéssel.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:33.350 | átlag: 190.508 km/ó | 25 kör |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:33.428 | 0.078 mp h. | 24 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:33.476 | 0.126 | 22 |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.522 | 0.172 | 24 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33.540 | 0.190 | 21 |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:33.695 | 0.345 | 25 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:33.725 | 0.375 | 22 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:33.974 | 0.624 | 28 |
9. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:34.042 | 0.692 | 25 |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:34.066 | 0.716 | 24 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:34.568 | 1.218 | 25 |
12. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:34.639 | 1.289 | 23 |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:34.657 | 1.307 | 19 |
14. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:34.802 | 1.452 | 25 |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:34.887 | 1.537 | 23 |
16. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda | 1:34.894 | 1.544 | 27 |
17. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:34.985 | 1.635 | 22 |
18. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:35.456 | 2.106 | 25 |
19. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:35.474 | 2.124 | 22 |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:35.778 | 2.428 | 24 |
1. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:32.120 | átlag: 193.052 km/ó | 26 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:32.138 | 0.018 mp h. | 27 |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 1:32.355 | 0.235 | 25 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:32.478 | 0.358 | 25 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:32.585 | 0.465 | 23 |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:32.711 | 0.591 | 23 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:32.812 | 0.692 | 23 |
8. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:32.852 | 0.732 | 23 |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:33.017 | 0.897 | 25 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.105 | 0.985 | 24 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:33.139 | 1.019 | 22 |
12. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda | 1:33.285 | 1.165 | 27 |
13. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:33.361 | 1.241 | 25 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:33.390 | 1.270 | 25 |
15. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:33.461 | 1.341 | 23 |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:33.477 | 1.357 | 27 |
17. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.575 | 1.455 | 25 |
18. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:33.824 | 1.704 | 24 |
19. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:34.327 | 2.207 | 28 |
20. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:35.558 | 3.438 | 5 |