A monzai időmérő után eddig Szingapúrban sem talált legyőzőre Carlos Sainz Jr., akit kissé meg is lepett a Ferrari erős teljesítménye. A múltbéli eredmények – és persze a Red Bull szenvedése – az olasz istálló mellett szólnak, s Sainz is magabiztos a vasárnapi esélyeiket illetően.
„Kellemesen csalódtam, hiszen a legutóbb, amikor nagy leszorítóerős pályán mentünk, sokat szenvedtünk – árulta el a spanyol. – Csak a negyedik vagy ötödik leggyorsabb autó volt a miénk, viszont amióta itt vagyunk Szingapúrban, az egyik, ha nem a leggyorsabbak vagyunk. Sokat dolgoztunk azon, hogy megértsük az újításokat, amiket az ilyen típusú pályákhoz alakítottunk ki, és a csapat nagyon jó munkát végzett azzal, hogy mindent sikerült ennyire összerakni Szingapúrra. Ha a múltat nézzük, ez egy erős pálya a Ferrari számára, és én is szeretek itt versenyezni.”
A nyári szünetet megelőzően kisebb hullámvölgyben volt George Russell, aki azonban az utóbbi hetekben visszatért meggyőző formájához, és Szingapúrban az első sorból rajtolhat. A Mercedes versenyzője ráadásul a riválisoknál kicsivel előnyösebb helyzetből várhatja a versenyt.
„Az autóban ülve olyan érzésünk van, mintha szaunában ülnénk, hiszen rettentően izzadunk – mondta a körülményekről Russell. – Higgadtnak kell maradnunk, és csupán el kell fogadnunk, hogy ez egy ilyen időmérő. A csapat nagyon jó munkát végzett a stratégiát illetően, ugyanis eltérő taktikát választottunk a többiekhez képest. Ennek köszönhetően maradt egy plusz szett közepes gumink holnapra, ami a körülöttünk rajtolókról nem mondható el. Az, hogy bejutottunk a Q3-ba, az első sorból rajtolhatunk, és stratégiai előnybe kerültünk, nagyon izgalmas. Most még nehéz megítélni, hogy egy- vagy kétkiállásos lesz-e a futam, de a plusz közepes abroncsainkkal nehéz helyzetbe hozhatjuk a Ferrarit. Megpróbáljuk hibára kényszeríteni, és ezzel előnyhöz jutni.”
SZEPTEMBER 15., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:33.350 | ||||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.120 | ||||||
SZEPTEMBER 16., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.065 | ||||||
Időmérő: 1. Sainz 1:30.984 | ||||||
SZEPTEMBER 17., VASÁRNAP | ||||||
A verseny (62 kör, 306.143 km) rajtja: 14.00 | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Szeptember 24., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | |||||
Október 8., 19.00 | Katari Nagydíj, Loszaíl | |||||
Október 22., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin |
Ezúttal is kissé kikapott csapattársától Charles Leclerc, ám a Ferrarinál így sem lehet ok a panaszra a szingapúri kvalifikációt követően. Sainzhoz hasonlóan Leclerc-t is meglepte az autójuk tempója, de tisztában van azzal, hogy több szempontból is nehéz futam vár rájuk.
„Mindenhol nehéz dolgunk van, de ezen a pályán eddig kimondottan így van a gumik túlmelegedését illetően – mondta Leclerc. – Meg kell találnunk az egyensúlyt az egyes és a hármas szektor között, ráadásul közel van egymáshoz a mezőny. A Mercedes ma nagyon erős volt, és izgalmasan alakult az időmérő. Sajnos lemaradtam arról, hogy a végén javítsak néhány helyet, de Carlos ma ismét remek munkát végzett. Meghatározó lesz holnap, hogy fizikailag mennyire visel meg minket a verseny, hiszen nagyon meleg van, és magas a páratartalom. Őszintén szólva nem számítottunk arra, hogy ennyire versenyképesek leszünk egy ilyen pályán, de ez jó jel a jövőre nézve.”
A második sorból vághat neki a szingapúri futamnak Lando Norris, aki bár a köridőket nézve nem maradt el túlságosan Sainz rajtelsőséget érő körétől, úgy rézi, ennél többre aligha lett volna képes.
„Az, hogy csak két tizedmásodperccel maradtunk le a pole-ról, elég jó eredmény a számunkra – vélekedik a McLaren versenyzője. – Nem hangzik soknak a különbség, de ez volt messze a legjobb köridő, amire képes voltam a Q3-ban. Nagyon örülök, mert ez egy kemény időmérő volt. Ezen a pályán nem könnyű elmenni a határokig és folyamatosan plusz időhöz jutni. A mai egy jó nap volt, de az a legfontosabb, hogy pontokra váltsuk ezt a jó eredményt.”
Április óta nem csupán Max Verstappen tudott futamot nyerni, ám az újabb diadalra nincs túl nagy esélye Szingapúrban. A kétszeres világbajnok – aki legalább a rajtbüntetést megúszta – ugyanis csupán a 11. helyről vághat neki a versenynek egy olyan pályán, ahol a rajtpozíció igen meghatározó. Verstappen nem túl bizakodó, ám egyelőre nem teljesen érti, mi siklott ki a Red Bullnál.
„Kétlem, hogy sokra leszünk képesek innen – vallotta be a címvédő. – Valószínűleg egykiállásos versenyünk lesz, amennyiben nem történik valami rendkívüli. Az előzéshez sokkal gyorsabbnak kellene lennünk a riválisoknál ezen a pályán, de nem vagyunk azok. Ez sokkoló élmény volt. Tudtam, hogy nehéz lesz pole-ba kerülni, de erre én sem számítottam. Egész hétvégén szenvedtünk, és bár a harmadik edzés nem sikerült annyira rosszul, kipróbáltunk néhány dolgot az időmérőre, ami mindent felborított, és az autó ismét vezethetetlenné vált. Túlságosan leért az autó alja a féktávokon, és minden alkalommal, amikor későn vagy keményen akartam fékezni, az első gumik kezelhetetlenné váltak.”
1. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:30.984 | átlag: 195.462 km/ó |
2. | George Russell | brit | Mercedes | 1:31.056 | 0.072 mp h. |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:31.063 | 0.079 |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:31.270 | 0.286 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.485 | 0.501 |
6. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:31.575 | 0.591 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:31.615 | 0.631 |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:31.673 | 0.689 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:31.808 | 0.824 |
10. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:32.268 | 1.284 |
11. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:32.173 | 0.734 |
12. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:32.274 | 0.835 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:32.310 | 0.871 |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:33.719 | 2.280 |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | – | – |
16. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:32.809 | 0.818 |
17. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:32.902 | 0.911 |
18. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:33.252 | 1.261 |
19. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.258 | 1.267 |
20. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:33.397 | 1.406 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Cunoda | 1:31.991 | 1. | Sainz | 1:31.439 |
2. | Pérez | 1:32.099 | 2. | Russell | 1:31.743 |
3. | Hülkenberg | 1:32.100 | 3. | Alonso | 1:31.835 |
4. | Lawson | 1:32.215 | 4. | Magnussen | 1:31.892 |
5. | Magnussen | 1:32.242 | 5. | Norris | 1:31.951 |
6. | Russell | 1:32.331 | 6. | Hülkenberg | 1:31.994 |
7. | Sainz | 1:32.339 | 7. | Leclerc | 1:32.012 |
8. | Ocon | 1:32.369 | 8. | Hamilton | 1:32.019 |
9. | Verstappen | 1:32.398 | 9. | Ocon | 1:32.089 |
10. | Leclerc | 1:32.406 | 10. | Lawson | 1:32.166 |
11. | Gasly | 1:32.452 | 11. | Verstappen | 1:32.173 |
12. | Norris | 1:32.483 | 12. | Gasly | 1:32.274 |
13. | Alonso | 1:32.584 | 13. | Pérez | 1:32.310 |
14. | Hamilton | 1:32.651 | 14. | Albon | 1:33.719 |
15. | Albon | 1:32.668 | 15. | Cunoda | – |
16. | Bottas | 1:32.809 | |||
17. | Piastri | 1:32.902 | |||
18. | Sargeant | 1:33.252 | |||
19. | Csou | 1:33.258 | |||
20. | Stroll | 1:33.397 |