Az augusztus végi Holland Nagydíj második szabadedzésén kézsérülést szenvedő Daniel Ricciardo öt verseny kihagyása után tért vissza a mezőnybe, méghozzá az egyik kedvenc helyszínén, Texasban. Az ausztrálnak ugyanakkor egyáltalán nem volt könnyű dolga, hiszen sprinthétvégét rendeztek, vagyis mindössze egy óra állt a rendelkezésére ahhoz, hogy visszarázódjon, megtalálja a jó beállításokat, és felvegye a ritmust a hepehupás austini aszfaltcsíkon.
OKTÓBER 20., PÉNTEK | ||||||
Szabadedzés: 1. Verstappen 1:35.912 | ||||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:34.723 | ||||||
OKTÓBER 21., SZOMBAT | ||||||
Sprintidőmérő: 1. Verstappen 1:34.538 | ||||||
OKTÓBER 22., VASÁRNAP | ||||||
Sprint: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Leclerc | ||||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Sainz | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Október 29., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||||
November 5., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | |||||
November 19., 7.00 | Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas |
Ricciardo a pénteki és a szombati időmérőn sem jutott be a harmadik szakaszba, majd a George Russell rajtbüntetése után tizedik rajtkockából megkezdett sprinten tizenkettedikként látta meg a kockás zászlót. A versenyző a száz kilométeres miniversenyt követően arról beszélt, hogy kissé berozsdásodott, és rámutatott, alapvetően hiába számít tapasztaltnak, az idei évben nem töltött el túl sok időt a volán mögött, és egyelőre elég fittnek sem érezte magát.
Ezek után a vasárnap a célba érők közül utolsóként, egykörös hátrányban szelte át a célvonalat, ami a tizenhetedik helyet jelentette a számára. Noha Lewis Hamilton és Charles Leclerc utólagos diszkvalifikálásával előrelépett két pozíciót, ez az ő helyzetén semmit sem változtatott, nem úgy, mint a csapattársáén, Cunoda Jukién, aki a kizárások után a nyolcadik helyen végzett, és megfutotta a pluszpontot érő leggyorsabb kört is az Amerikai Nagydíjon.
„Valójában a szombati sprint után rosszabbul éreztem magam, szóval az jó bemelegítés volt. Vannak pozitívumok. A kezem viszont nem lehet kifogás, azzal nem voltak problémák, és a visszatérést is jól időzítettük. Fizikálisan határozottan kemény volt a futam, de nem éreztem magam rosszul. Az autóm sérülése korlátozott minket” – utalt arra, hogy törmeléken hajtott át, ami megrongálta a fékhűtőnyílását, és így aerodinamikai leszorítóerőt, valamint egyensúlyt vesztett.
„Mondtam a csapatnak, hogy sajnálom, de nem tudok ennél többet. Emiatt eléggé borzalmas versenyünk volt. A legjobb esetben az autónk elég jó ahhoz, hogy az első tízben végezzünk, azonban ha sérülést szenvedünk, akkor egyáltalán nincs esélyünk a pontszerzésre. Mondjuk úgy, hogy a nap nagy részében nem állt mellettünk a szerencse.”
Ricciardo most örül annak, hogy a következő két hétvégén is nagydíjat rendeznek, hiszen így gyorsabban vissza tud rázódni, és formába lendülhet. A nyolcszoros futamgyőztes ausztrál hisz benne, hogy a mexikói futamon már jobban tud teljesíteni versenykörülmények között is.