Noha Max Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak az első két szabadedzésen az Autódromo Hermanos Rodríguezen, előnye nem volt számottevő. A nyitányon 95 ezreddel előzte meg a második Alexander Albont, míg a második egy órában 119 ezredet adott az első számú kihívójává előrelépő Lando Norrisnak.
OKTÓBER 27., PÉNTEK | |||||||
1, szabadedzés: 1. Verstappen 1:19.718 | |||||||
OKTÓBER 28., SZOMBAT | |||||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:18.686 | |||||||
3. szabadedzés: 19.30–20.30 | |||||||
Időmérő: 23.00–00.00 | |||||||
OKTÓBER 29., VASÁRNAP | |||||||
A verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja: 21.00 | |||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||||
November 5., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | ||||||
November 19., 7.00 | Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas | ||||||
November 26. 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
Az idén eddig tizenötödik alkalommal diadalmaskodó, és vasárnap a rekordot jelentő tizenhatodik sikerre készülő holland egyelőre nem túl nyugodt, és a mexikói pénteken látottak alapján nagyon szoros időmérőre számít, így bízik benne, hogy szombatra sikerül javulniuk.
„Természetesen versenyképesnek tűnünk, ami jó, azonban mindig vannak dolgok, amiken lehet javítani. Összességében ugyanakkor pozitívan kezdtük a hétvégét, talán valamivel jobban is, mint arra előzetesen számítottam – kezdte az értékelést a háromszoros világbajnok, majd megosztotta, a gumikopás komoly fejtörést okozhat a hétvégén. – A pálya nagyon csúszós, mint mindig, és elég nehéz menedzselni a gumikat a hosszú etapokon. Vannak tehát dolgok, amiken dolgoznunk kell."
Verstappent nem lepte meg, hogy Norris volt a legközelebbi riválisa, és szoros kvalifikációt vár. „Már jó néhány verseny óta közel vannak, szóval nincsen ebben semmi meglepő. Nagyon nagy lesz a versengés egy körön. A versenytempó azonban már más történet."
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko elárulta, milyen problémákkal szembesültek a nyitányon, majd kitért a McLaren teljesítményére is. Az osztrák szerint nem a wokingi csapat lesz a fő riválisuk. „Az első edzésen túl nagy volt a gumikopás, az első abroncsok nagyon gyorsan megadták magukat. De sikerült orvosolnunk a problémát, és a rövid, valamint a hosszú etapjaink jónak tűntek."
„Nem úgy gondolom, hogy a McLaren lesz a legnagyobb riválisunk. Meglátjuk, hogyan alakul, ha közel azonosak lesznek az üzemanyagszintek. Mindenesetre tettek egy lépést, és erősnek tűnnek már a lassú kanyarokban is. De nem hiszem, hogy Norris képes lenne tartani a tempót versenykörülmények között. Jobb volt, mint (Oscar) Piastri, de a McLaren gyorsabban koptatja a gumikat, mint mi."
Sergio Pérez az első gyakorláson a harmadik, míg a másodikon az ötödik helyen zárt, lemaradása mindkét alkalommal három tized körül mozgott a csapattársa, mögött, ami a tanácsadó szerint bizakodásra ad okot. „Úgy tűnik, jó esélyünk van rá, hogy Maxszal és Checóval az első két sorba kvalifikáljuk magunkat. A tény, hogy csak három tized volt a lemaradása, nagyon-nagyon jó előjel. A hazai verseny mindig pluszmotivációt jelent."
A mexikói versenyző számára nem alakult zökkenőmentesen a nyitó nap, de úgy érzi, ennél gyorsabb is tud lenni, és jelezte, szombaton harcba szállna a pole pozícióért is. „Nem volt sima a nap, a lágy keveréken nem találtuk a ritmust egy körön. Az első körömet sárga zászló miatt meg kellett szakítanom, így újra kellett próbálkoznom, de a második köröm sem volt a legsimább. Elég sok dolgot kell még megértenünk, eltérő keveréken is mentünk, hogy minél jobban feltérképezzük a helyzetet vasárnapra. Összességében jó helyzetben vagyunk, és tudjuk, milyen irányba kell tartanunk."
„Határozottan – jelentette ki arra a kérdésre, hogy esélyesnek gondolja-e magát a rajtelsőségre. – A köröm nem volt túl tiszta. Az utolsó kanyarban majdnem kicsúsztam, szóval sok potenciál van benne, és jónak tűnik a helyzet. De eléggé szoros lesz az időmérőn."
Bár Norris a mexikóvárosi pénteken is közel került a Red Bullhoz, a brit versenyző egyelőre szkeptikus, és úgy érzi, túl korán futott túl jó kört. „Nagyon sok versenyző van három tizeden belül, de jól alakult a nyit nap, és jól indult a hétvégénk. A dolgok ugyanakkor gyorsan változhatnak. Nagyon jó kört futottam, talán túl jót is a hétvége kezdetén. De azon leszünk, hogy tovább javuljunk. Általában mindig jól kezdünk, és mindig remek elképzelésünk van arról, hogyan állítsuk be az autót, és többnyire nincs is messze attól, ahogyan befejezzük a hétvégét."
„Persze mindig vannak apróságok, és igyekszem javítani a vezetésemen is. Ezek a dolgok összeadódnak, de úgy érzem, itt nehéz a Red Bull kihívójának lenni."
A Mercedes az austini verseny után arról beszélt, hogy Mexikóban és Brazíliában lehet a legjobb esélye legyőzni a Red Bullt. A mexikóvárosi péntek ugyanakkor nem úgy alakult, ahogyan azt az „ezüstnyilak" előzetesen várták. Lewis Hamilton az első edzésen a top 10-ből is kiszorult, míg a másodikon hetedikként zárt, miközben utóbbi alkalommal többek között Valtteri Bottas és Daniel Ricciardo is befért elé.
„Nem volt túl nagyszerű kezdés. Nem volt a legjobb, kissé szenvedtünk az autóval. Ég és föld a különbség a mostani és a múlt hétvégi kocsi között. Nem igazán tudom, hogy mit mondhatnék. Sosem tudod, hogy mit kapsz ettől a géptől. Egyes napokon nagyszerű, máskor nem. Nehéz kihozni belőle a maximumot. Úgy vélem, egyértelműen megvan benne a teljesítmény, de nehéz kihozni belőle, és ezen a hétvégén különösen érzékeny. Talán csak az aerodinamikai hangolás miatt. Szóval sok munka vár ránk."
„Határozottan nem volt olyan élvezetes a nap, mint az austini első szabadedzés. Kissé le vagyunk maradva, de remélhetőleg találunk valamit, és szombaton jobb érzés lesz vezetni az autót. Nem tudom, hogy mennyi lehet még benne. Mint ahogy mondtam, ennél a kocsinál sosem tudhatod, mire számíts. Talán változtatunk, és felgyorsulunk. Kétségkívül megvan benne a potenciál, hogy közelebb kerüljünk, és az első hármasban legyünk. De rá kell jönnünk, hogyan tehetnénk könnyebbé ennek a teljesítménynek a kiaknázását. Ezen fogunk dolgozni."
Hamiltonhoz hasonlóan George Russell is úgy érzi, van még tempó a W14-esben. „Van potenciál, de sok munka vár ránk. Nagyon szoros, és van néhány nem várt ellenfél is az első tízesben. Úgy érezzük, van tér a javulásra, és a lehetőségünk és megvan rá. Minden a gumikról szól. A hosszú etapon óvod a motort, a fékeket, és ennek van hatása az abroncsokra is. Nagyon nehéz verseny lesz, és pontosan ezért úgy vélem, az időmérő kulcsfontosságú lesz."
„Feltehetően rossz tartományban voltunk. Lewis és én más beállításokat használtunk, és talán egyikünk sem volt a megfelelő tartományban, így a megoldás valahol félúton lehet. Frusztráló, hogy ilyen negatív az autónk, és hogy nem ez volt a legjobb napunk, de az ilyen nehéz pillanatokból többet tanulsz, mint amikor az autó jó állapotban van."
A Mercedes párosa tavaly meglehetősen közel került a Red Bullhoz Mexikóban, Russell a második, Hamilton a harmadik rajtkockát szerezte meg.
Noha Charles Leclerc múlt hétvégén pole pozíciót szerzett, és viszonylag jó formában kezdett Mexikóban is, úgy érzi, óriási meglepetés lenne, ha a Ferrarié lenne a rajtelsőség. „Óriási meglepetés lenne, ha pole pozíciót szereznénk, de soha ne mondd, hogy soha! Elég nehezek a körülmények, nem könnyű összerakni a kört. de úgy érzem, ezen a hétvégén meglehetősen messze vagyunk. Sok munka vár még ránk. A McLaren nagyon erősnek tűnik, és természetesen Max és a Red Bull is rendkívül erős. A Mercedest viszont egyelőre nehéz megítélni. Ami minket illet, tudjuk, mely területeken kell dolgoznunk, és remélhetőleg ez segít minket abban, hogy előrelépjünk."
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:19.718 | átlag: 194.365 km/ó | 29 kör |
2. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:19.813 | 0.095 mp h. | 31 |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:20.015 | 0.297 | 28 |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:20.237 | 0.519 | 30 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:20.297 | 0.579 | 30 |
6. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:20.463 | 0.745 | 32 |
7. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:20.479 | 0.761 | 23 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda | 1:20.568 | 0.850 | 30 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:20.677 | 0.959 | 26 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:20.687 | 0.969 | 26 |
11. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:20.724 | 1.006 | 25 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:20.968 | 1.250 | 29 |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.129 | 1.411 | 27 |
14. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:21.157 | 1.439 | 30 |
15. | Ollie Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:21.313 | 1.595 | 31 |
16. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:21.347 | 1.629 | 17 |
17. | Isack Hadjar | francia | AlphaTauri-Honda | 1:21.941 | 2.223 | 25 |
18. | Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault | 1:22.109 | 2.391 | 25 |
19. | Frederik Vesti | dán | Mercedes | 1:22.937 | 3.219 | 26 |
20. | Théo Pourchaire | francia | Alfa Romeo-Ferrari | - | 4 |
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:18.686 | átlag: 196.914 km/ó | 26 kör |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.805 | 0.119 mp h. | 31 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:18.952 | 0.266 | 33 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.955 | 0.269 | 33 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:18.988 | 0.302 | 29 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda | 1:19.002 | 0.316 | 31 |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19.024 | 0.338 | 30 |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:19.077 | 0.391 | 29 |
9. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:19.163 | 0.477 | 31 |
10. | George Russell | brit | Mercedes | 1:19.227 | 0.541 | 31 |
11. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:19.257 | 0.571 | 34 |
12. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:19.290 | 0.604 | 34 |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:19.415 | 0.729 | 27 |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:19.446 | 0.760 | 23 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:19.535 | 0.849 | 29 |
16. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:19.642 | 0.956 | 29 |
17. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:19.900 | 1.214 | 26 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:20.075 | 1.389 | 17 |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:20.112 | 1.426 | 30 |
20. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:20.426 | 1.740 | 30 |