Hiába rajtolt csupán a harmadik helyről, az első kanyart követően már Max Verstappen vezette a mexikói versenyt, s végül idénybeli 16. győzelmét aratta. A háromszoros világbajnok elmondása szerint azonban a rajtot leszámítva nem úgy alakult a futam, ahogyan azt eltervezték.
„A rajtom nyilván megkönnyítette a dolgomat az első etapon – vallotta be Verstappen. – Úgy volt, hogy kétkiállásos versenyt teljesítek, és az a néhány másodperc, amit nyertem, jól jött volna, ha sikerül ezen a stratégián maradnunk. Ezen a pályán minden a gumikról szól, és mindig nehéz megfelelően bánni velük, de úgy érzem, jó tempóra voltunk képesek. Kissé korán álltunk ki kerékcserére, de a kemény gumikon is versenyképesek voltunk, és nyertem némi időt a kiállással.”
A Red Bull terveit a piros zászlós megszakítás húzta keresztül, amellyel kapcsolatban Verstappen már a futam során hevesen jelezte, hogy szerinte indokolatlan volt. A félbeszakításra Kevin Magnussen hatalmas balesete miatt volt szükség, amelyet követően végül közel fél órába telt, mire sikerült megjavítani a tecpro-falat.
OKTÓBER 27., PÉNTEK | |||||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:19.718 | |||||||
OKTÓBER 28., SZOMBAT | |||||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:18.686 | |||||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.887 | |||||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:17.166 | |||||||
OKTÓBER 29., VASÁRNAP | |||||||
A verseny:1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Leclerc | |||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||||
November 5., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | ||||||
November 19., 7.00 | Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas | ||||||
November 26., 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
„Érdekes lett volna megnézni, hogy milyen tempóra lettem volna képes egy új szett kemény gumin. Elég jónak tűnt a startégiánk, de aztán jött a piros zászló, és mindent, amit addig elértünk, dobhattuk a kukába” – tette hozzá a holland pilóta.
Bár Lewis Hamilton az időmérőt követően még úgy fogalmazott, hogy rémálom vezetni az autóját a mexikói hétvégén, a vasárnapi verseny után – amelyet közvetlenül Verstappen mögött zárt – már jóval nagyobb volt az öröme.
„Őszintén szólva nem számítottam erre, de mindig jó érzés, amikor lépésekben haladunk előre, és képesek vagyunk a fejlődésre – összegzett a hétszeres világbajnok. – Ez a hétvége nehéz volt az előzőhöz viszonyítva, és a dolgok mélyére kellett ásnom, hogy megtaláljuk a megfelelő beállításokat, de úgy érzem, remek munkát végeztünk. Az időmérő nem volt könnyű, és nagy lemaradásban voltunk a a ferrarisokhoz képest, pedig előttük kellett végeznünk a konstruktőri bajnokság miatt. Ez volt a célunk, és sikerült előrelépnünk. Végül harcba tudtam szállni a dobogós helyekért, ráadásul meglett a második hely, szóval nagyon elégedett vagyok a versenyemmel.”
A pole pozícióból vághatott neki a mexikóvárosi futamnak Charles Leclerc, aki azonban nem került könnyű helyzetbe a rajtnál történt incidens következtében. Bár egy ideig úgy tűnt, hogy legalább a második hely meglehet a monacói számára, végül nem volt esélye a jobb állapotú gumikon érkező Hamiltonnal szemben.
„Ez egy nehéz verseny volt – mondta a leintés után Leclerc. – A két Red Bull közé szorultam a rajtnál, és sajnos összeértünk Checóval, amitől az én autóm megsérült, számára pedig véget is ért a futam. Az újraindítást követően kissé szenvedtünk a kemény abroncsokon, amelyeken Lewis viszont nagyon jól ment, és mivel én szemcsésedéssel küzdöttem, el tudott menni mellettem. Nem ebben a pozícióban szerettünk volna végezni, de kihoztuk a legtöbbet a versenyből.”
A győzelemre készült hazai versenyén Sergio Pérez, aki végül igen hamar kénytelen volt feladni a futamot. A mexikói pilóta Leclerc-rel ért össze az egyes kanyarban, autója pedig annyira megsérült, hogy csapata nem látta értelmét a folytatásnak.
„Kétségtelenül csalódott vagyok, mert ez lett volna az én lehetőségem – árulta el Pérez. – Nagyon jól sikerült a rajtom, és csak arra tudtam gondolni, hogy megnyerhetem ezt a versenyt. Nem csak dobogóra akartam állni, azt már gyakran megtettem az elmúlt két évben. Amikor megláttam a lehetőséget, élni próbáltam vele. Utólag nézve túl nagy kockázatot vállaltam, de ha sikerül, az első helyen jöttem volna ki az egyes kanyarból. Nem számítottam arra, hogy Charles ennyire későn fékez, mivel ő volt középen. Jóval kevesebb mozgástere volt, mint Maxnak, aki a belső íven haladt. Mivel én voltam kívül, én fékezhettem volna a legkésőbb. Pályafutásom során volt már néhány igen szomorú pillanatom, de a versenyek közül ez volt a legrosszabb a végeredmény miatt. Végső soron ez csak versenyzés, és bár szomorúan megyek haza, magamra és a csapatomra büszke vagyok.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:29.33.283 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 13.875 mp h. |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 23.124 mp h. |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 27.154 mp h. |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 33.266 mp h. |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 41.020 mp h. |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda RBPT | 41.570 mp h. |
8. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 43.104 mp h. |
9. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 48.573 mp h. |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:02.879 p h. |
11. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:06.208 p h. |
12. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:18.982 p h. |
13. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:20.309 p h. |
14. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.597 p h. |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.676 p h. |
16. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
17. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 5 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 47 | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 31 | |
Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 16 | 18 | 22 | 8 | 491 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 8 | 17 | 2 | 240 |
3. | Lewis Hamilton | - | 6 | 19 | 4 | 220 |
4. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 3 | 19 | - | 183 |
5. | Fernando Alonso | - | 7 | 18 | 1 | 183 |
6. | Lando Norris | - | 6 | 16 | - | 169 |
7. | Charles Leclerc | - | 4 | 15 | - | 166 |
8. | George Russell | - | 1 | 18 | 1 | 151 |
9. | Oscar Piastri | - | 2 | 11 | - | 87 |
10. | Pierre Gasly | - | 1 | 12 | - | 56 |
11. | Lance Stroll | - | - | 10 | - | 53 |
12. | Esteban Ocon | - | 1 | 11 | - | 45 |
13. | Alexander Albon | - | - | 8 | - | 27 |
14. | Valtteri Bottas | - | - | 4 | - | 10 |
15. | Nico Hülkenberg | - | - | 2 | - | 9 |
16. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 8 |
17. | Daniel Ricciardo | - | - | 1 | - | 6 |
18. | Csou Kuan-jü | - | - | 3 | - | 6 |
19. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 3 |
20. | Liam Lawson | - | - | 1 | - | 2 |
21. | Logan Sargeant | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 731 |
2. | Mercedes | 371 |
3. | Ferrari | 349 |
4. | McLaren-Mercedes | 256 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 236 |
6. | Alpine-Renault | 101 |
7. | Williams-Mercedes | 28 |
8. | AlphaTauri-Honda RBPT | 16 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 16 |
10. | Haas-Ferrari | 12 |