Noha Max Verstappen eleinte nem tudta magáról leszakítani Lewis Hamiltont, végül magabiztos előnnyel, több mint 9 másodperces különbséggel szelte át a célvonalat a Mercedes előtt. A holland remek tempója remek előjel lehet a vasárnap a hatodik rajtkockából startoló holland számára, akinek nem titkolt célja a győzelem.
OKTÓBER 20., PÉNTEK | ||||||
Szabadedzés: 1. Verstappen 1:35.912 | ||||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:34.723 | ||||||
OKTÓBER 21., SZOMBAT | ||||||
Sprintidőmérő: 1. Verstappen 1:34.538 | ||||||
OKTÓBER 22., VASÁRNAP | ||||||
Sprint: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Leclerc | ||||||
A verseny (56 kör, 308.405 km) rajtja: 21.00 | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Október 29., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||||
November 5., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | |||||
November 19., 7.00 | Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas |
„Elég szoros volt a rajt után, de szerencsére elegendő hely van az egyes kanyarnál, ami sokat segített. Ezt követően a magam versenyét futottam, és végig az irányításom alatt tudtam tartani a tempómat. A végén kicsit jobban odaléptem a gázra, amit nagyon élveztem. A DRS elég hatékony ezekkel a nagy hátsó szárnyakkal, de amint sikerült egy másodperc felé növelni az előnyömet, a magam ritmusát futhattam. Úgy érzem, elég jó a versenytempónk" – kezdte az értékelést a háromszoros világbajnok, majd kitért arra is, mire számít a vasárnapi futamon.
„Vasárnap más helyzetben leszek, hiszen a hatodik rajkockából indulok. Mindez érdekessé teszi a versenyt, és bízom benne, hogy jól fogok szórakozni. Természetesen nyerni akarok" – jelentette ki.
A harmadik pozícióból induló Hamilton az egyes kanyarból már a második helyen jött ki, amit követően hiába tudta egy ideig tartani a tempót a Red Bull-lal, egyszer sem került előzési helyzetbe, és meg kellett elégednie a második helyezéssel.
„Szórakoztató versenyem volt. Jól rugaszkodtam el, remek csatát vívtam Charlesszal, majd igyekeztem közeledni Maxra is, azonban elképesztő volt a tempójuk. Ennek ellenére elégedett vagyok azzal, hogy most valamivel közelebb voltunk, még mindig nagyon hosszú út áll előttünk, hogy képesek legyünk arra teljesítményre a verseny során, mint a Red Bull. Mindenesetre nagyon örülök, hogy a dobogó zártam" – magyarázta a hétszeres világbajnok, aki a vasárnapi versenyt a harmadik rajtkockából várhatja.
„Segíteni fog nekünk az élen, hogy Verstappen a hatodik helyről indul, de úgy gondolom, hogy a most mutatott tempóval hamar ott lesz a nyakunkon. A Charles és a Lando (Norris) elleni csatát ugyanakkor várom. Elég hasonló a versenytempónk, szóval bízom benne, hogy remek küzdelemben lesz részünk, és fantasztikus lenne, ha mindannyian magunk mögött tudnánk tartani Maxot. De akkor sincs gond, ha nem sikerül."
Leclerc egy pozíciót vesztett a rajthelyéhez képest, és harmadikként szelte át a célvonalat nem sokkal Norris előtt. Ez nem túl jó előjel a vasárnap az élről induló ferraris számára, így a versenyző fontosnak tartja, hogy rájöjjenek, hogyan lehetnének jobbak a főversenyen.
„A rajtnál nyílt egy lehetőség, és én igyekeztem megragadni. Elég szoros volt, és végül vesztettem egy helyet Lewisszal szemben is, de a Mercedes tempója egyébként is gyorsabb volt ezúttal. Dolgoznunk kell, és meg kell értenünk, mit csinálhatnánk jobban annak érdekében, hogy előrelépjünk. Elég sok adat áll a rendelkezésünkre, ráadásul a két autó különböző stratégián is volt, ami a segítségünkre lesz, hiszen tudjuk, hogyan viselkedik a lágy keverék. Remélem, hogy ebből előnyt kovácsolhatunk, és összejöhet a győzelem" – utalt arra, hogy a csapattársa, Carlos Sainz Jr. a mezőnyből egyedüliként a piros oldalfestésű Pirelliken startolt.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 19 kör | |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 9.465 mp h. | 19 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 17.987 | 19 |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 18.863 | 19 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 22.928 | 19 |
6. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 28.307 | 19 |
7. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 32.403 | 19 |
8. | George Russell | brit | Mercedes | 34.250 | 19 |
9. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 34.567 | 19 |
10. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 42.403 | 19 |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 44.986 | 19 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda | 45.509 | 19 |
13. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 49.086 | 19 |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 49.733 | 19 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 56.650 | 19 |
16. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1'04.401 | 19 |
17. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1'07.972 | 19 |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1'11.122 | 19 |
19. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1'11.449 | 19 |
KIESETT | |||||
Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | fékhiba | 16 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen* | 14 | 16 | 19 | 8 | 441 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 8 | 16 | 2 | 228 |
3. | Lewis Hamilton | - | 5 | 17 | 3 | 201 |
4. | Fernando Alonso | - | 7 | 17 | 1 | 183 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 2 | 16 | - | 156 |
6. | Charles Leclerc | - | 3 | 14 | - | 151 |
7. | Lando Norris | - | 5 | 13 | - | 141 |
8. | George Russell | - | 1 | 15 | 1 | 133 |
9. | Oscar Piastri | - | 2 | 9 | - | 83 |
10. | Pierre Gasly | - | 1 | 10 | - | 48 |
11. | Lance Stroll | - | - | 9 | - | 47 |
12. | Esteban Ocon | - | 1 | 10 | - | 44 |
13. | Alexander Albon | - | - | 5 | - | 23 |
14. | Valtteri Bottas | - | - | 4 | - | 10 |
15. | Nico Hülkenberg | - | - | 2 | - | 9 |
16. | Csou Kuan-jü | - | - | 3 | - | 6 |
17. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 3 |
18. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 3 |
19. | Liam Lawson | - | - | 1 | - | 2 |
* már világbajnok |
1. | Red Bull-Honda RBPT* | 669 |
2. | Mercedes | 333 |
3. | Ferrari | 307 |
4. | Aston Martin-Mercedes | 230 |
5. | McLaren-Mercedes | 224 |
6. | Alpine-Renault | 92 |
7. | Williams-Mercedes | 23 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 16 |
9. | Haas-Ferrari | 12 |
10. | AlphaTauri-Honda RBPT | 5 |
* már világbajnok |