Noha Max Verstappen szemlátomást szenvedett a szabadedzéseken, és sokat csúszkált a Red Bull-lal, az időmérőn életre kelt alatta az autó, és mindhárom szakaszt az élen zárta. A holland pilóta pályafutása harminckettedik, míg idénybeli tizenkettedik pole pozícióját szerezte meg, előbbi révén Nigel Mansellt érte utol az örökranglistán, míg utóbbival Lewis Hamilton 2016-os teljesítményét ismételte meg, a hétszeres bajnok akkor ugyancsak tizenkét alkalommal várhatta az élről a piros lámpák kialvását.
„Elég fura ez a hétvége, végig szenvedtünk, aztán az időmérőre határozottan előreléptünk, és már az első körtől fogva jobban tudtam nyomni. Nagyon örülök neki, hogy meglett a pole pozíció. Ezen a pályán sok időt lehet veszíteni azzal, ha kicsit is csúszkál az autód, és velünk ez történt a gyakorlásokon. A kvalifikáción összeállt a kép. Fogalmam sincs, mit számítsak a futamon, de normális esetben elég erősek vagyunk versenykörülmények között. Egészen különleges idényünk van, élvezzük, és nagyon büszkék vagyunk az eddig elért eredményekre."
NOVEMBER 24., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Russell 1:26.072 | |||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:24.809 | |||||
NOVEMBER 25., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Russell 1:24.418 | |||||
Időmérő:1. Verstappen 1:23.445 | |||||
NOVEMBER 26., VASÁRNAP | |||||
A verseny (58 kör, 306.183 km) rajtja: 14.00 |
A második szabadedzésen élen záró Charles Leclerc szombatra elvesztette a tempót, amit jól mutatott, hogy a kvalifikáció utolsó szakaszának első körei után csak a kilencedik helyet foglalta el. A friss gumikon azonban hirtelen újra erőre kapott a ferraris, és végül 139 ezredes lemaradással zárt Verstappen mögött.
„Ha azt nézem, milyen hétvégénk volt eddig, nem számítottam ilyen eredményre. Tudtam, hogy az utolsó körömön mindent tökéletesen kell csinálom, aztán az utolsó kanyarban kissé megcsúsztam. De igazából azon a ponton szinte mindenki csúszkált, szóval nagyon elégedett vagyok a második helyemmel. Az első és a második szakaszban még azon aggódtam, egyáltalán továbbjutok-e, szóval az első sor csodálatos ehhez képest."
A Ferrari teljesítményére óriási hatással volt, hogy használt vagy új szett gumi került fel rá. „Valamilyen okból kifolyólag az autó nagyon válogatós. Akárhányszor használt gumikon voltam hiába mentem jó kört, az utolsó voltam, mint a Q3-ban is. Aztán amint felkerültek az új abroncsok, életre kelt a kocsi, és nagyszerű érzés volt vezetni. Emellett sikerült nagyon jó kört is futnom, szóval nagyon boldog vagyok, hogy az első sorban lehetek. De ettől függetlenül meglepődtem."
A konstruktőri második helyért vívó Mercedes és Ferrari versenyzői közül a monacói zárt a legelőkelőbb helyen, George Russell a negyedik, Lewis Hamilton a tizenegyedik, míg Carlos Sainz Jr. a tizenhatodik rajtkockából vághat neki az utolsó versenynek. Utóbbi elárulta, az első szárnnyal adódott gond közrejátszott abban, hogy már az első szakaszban kiesett.
„Nehéz nap van mögöttem. Elég nehéz helyzetben találtuk magunkat, miután csak késve tudtam elhagyni a garázst az első vezetőszárnnyal adódott gond miatt. Aztán fogalomba keveredtem a felvezető körömön, ami egyáltalán nem segített, és nem is tudtam tiszta kört futni, ami az én hibám. Eddig elég nehéz ez a hétvége, de vasárnap még ott a futam, és én keményen fogom nyomni, hogy felzárkózzak, illetve értékes pontokat tudjak szerezni a csapatnak. Még nincs vége!"
Oscar Piastri a harmadik helyen zárt, s noha feltartás gyanúja miatt jelenése volt a sportfelügyelőknél az időmérő után, végül megtarthatta a megszerzett pozícióját. Az ausztrál örül az eredménynek, és úgy érzi, jó helyzetben lesznek vasárnap.
„Nehéz időmérőnk volt. Nagyon szoros a csata ezen a hétvégén. Nem volt tiszta a kvalifikációnk, megvolt a tempónk, de sok hibát követtünk el. Az utolsó körömön is hibáztam. De nem hiszem, hogy változtatott volna az eredményen. Szóval elégedett vagyok. Elég zűrös hétvégém van, de majdnem minden összeállt, amikor igazán számított. A kocsi nagyon gyors, ami Las Vegas után remek fordulat, és örülök, hogy a top 3-ban lehetek."
Piastri nem tudja, hogy mit várjon a futamtól. „Nehéz megmondani, szinte senki sem futott igazán hosszú etapot, de szerintem magabiztosak lehetünk. Ugrás lesz az ismeretlenbe, ilyen szempontból talán ez a mostani futam jelenti a legnagyobb kérdőjelet, főleg, hogy normális hétvégéről beszélünk."
Lando Norris az első körök után a második helyen állt, és úgy tűnt, sikerül javítania a második próbálkozása alkalmával, ám végül belehibázott, és kénytelen volt megelégedni az ötödik hellyel. „Ha hibázol, amikor jó helyezésekért harcolhatsz, frusztráló. De az a helyzet, hogy mostanság egyszerűen túl sok hibát vétek az időmérőkön. Az összes többi köröm nagyon jól sikerült. A Q1-ben és a Q2-ben is a legjobb köreimet raktam össze, és az első Q3-as próbálkozásom is nagyon erősre sikerült. Aztán elkövettem egy kis hibát. Nem tudom, miért történt, egyáltalán nem hibáztam az egész hétvégén. Szóval igen, elég frusztráló, mert sz.r munkát végzek a kvalifikáción."
Red Bull: Verstappen 20–2 Pérez Mercedes: Hamilton 11–11 Russell Ferrari: Leclerc 15–7 Sainz McLaren: Norris 15–7 Piastri Aston Martin: Alonso 19–3 Stroll Alpine: Gasly 14–8 Ocon Williams: Albon 22–0 Sargeant AlphaTauri: Cunoda 4–3 Ricciardo Alfa Romeo: Bottas 16–6 Csou Haas: Magnussen 7–15 Hülkenberg |
Bár Russell az első és az utolsó edzésen is az élen zárt, a Mercedes teljesítménye visszaesett a hűvösebb időjárási körülmények között. A brit végül bő három tizeddel maradt el a legjobb időtől, és a negyedik helyről rajtolhat el.
„Vegyes érzéseim vannak, a hétvége előtt határozottan elfogadtam volna a negyedik rajtkockát, azonban ha a szombati szabadedzésen mutatott teljesítményünket nézem.. Minden egyes körben mi voltunk a leggyorsabbak, és aztán csupán hat tizedet léptünk előre a gyakorlás és az időmérő között. Figyelembe véve, hogy sokkal hűvösebb volt, és sokkal kevesebb üzemanyag volt az autóban, nem sikerült akkorát ugranunk előre, mint kellett volna, szóval emiatt kissé csalódott vagyok."
„Vasárnap természetesen ott lebeg a konstruktőri második helyért vívott csata a Ferrarival, de a mostani versenyt ugyanúgy kezeljük, mint bármelyik másikat. Harcba szeretnék szállni a dobogóért, és a lehető legjobb eredménnyel szeretném búcsúztatni az évet. Nyilván nehéz helyzetben vannak Carlos tizenhatodik pozíciója miatt, de mint mondtam, ugyanúgy állunk hozzá a vasárnapi versenyhez, mint a többihez. Úgy hiszem, jó a versenytempónk van a McLarenhez és Leclerc-hez viszonyítva, így kíváncsian várom, hol kötünk ki."
Hamilton már a nyitó nap végén arról beszélt, hogy aggódik, a Q3-ba jutás is nagy nehézséget okozhat a számára. A csapattársához képest egész hétvégén lemaradásban lévő hétszeres világbajnok nem túlzott, és félelme végül beigazolódott: a 11. helyen zárta a kvalifikációt.
„Nem volt nagyszerű. Végig szenvedtem az egyensúllyal, nem tudom, miért. Őszintén szólva, ezen a ponton egyszerűen ez van. Ugyanúgy állítottuk be a két autót, mégis másként viselkedtek. Valami nincs rendben, biztos vagyok benne, hogy majd utánanézünk, de egész hétvégén szenvedtünk a kocsival. Két tizenegyedik hely, eléggé megnehezíti a dolgom, hogy nem jutottam be a harmadik szakaszba, de vasárnap megpróbálok felzárkózni."
A Mercedes csapatfőnökének, Toto Wolffnak elege van a magyarázkodásból. „A harmadik szabadedzésen domináltunk. Norris közel lehetett volna, mint ahogyan az időmérőn is ott lehetett volna. De egyszerűen nem állt össze. Valószínűleg ennyi volt az autóban, és az elvárásaink voltak magasak. Elegem van az állandó magyarázkodásból, hogy miért nem sikerült. A meleg időben jók voltunk, a hidegben nem. Előtte ez pont ellenkezőleg volt. Örülök, hogy a mostani volt az utolsó kvalifikáció, és új autónk lesz."
Az osztrák elmondta, miért küszködött Hamilton. „Nem volt tapadása, ellentétben George-dzsal. Egész nap ez volt a helyzet."
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:23.445 | |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:23.584 | 0.139 mp h. |
3. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:23.782 | 0.337 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:23.788 | 0.343 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.816 | 0.371 |
6. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:23.968 | 0.523 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:24.084 | 0.639 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:24.108 | 0.663 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:24.171 | 0.726 |
10. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:24.548 | 1.103 |
11. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:24.359 | 0.619 |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:24.391 | 0.651 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:24.422 | 0.682 |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:24.439 | 0.699 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda | 1:24.442 | 0.702 |
16. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:24.738 | 0.578 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:24.764 | 0.604 |
18. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:24.788 | 0.628 |
19. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:25.159 | 0.999 |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | - |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:24.160 | 1. | Verstappen | 1:23.740 |
2. | Pérez | 1:24.209 | 2. | Norris | 1:23.920 |
3. | Cunoda | 1:24.286 | 3. | Leclerc | 1:23.969 |
4. | Albon | 1:24.298 | 4. | Russell | 1:24.013 |
5. | Russell | 1:24.337 | 5. | Gasly | 1:24.078 |
6. | Norris | 1:24.368 | 6. | Pérez | 1:24.116 |
7. | Stroll | 1:24.405 | 7. | Alonso | 1:24.131 |
8. | Hülkenberg | 1:24.425 | 8. | Cunoda | 1:24.207 |
9. | Hamilton | 1:24.437 | 9. | Hülkenberg | 1:24.213 |
10. | Leclerc | 1:24.459 | 10. | Piastri | 1:24.278 |
11. | Ricciardo | 1:24.461 | 11. | Hamilton | 1:24.359 |
12. | Piastri | 1:24.487 | 12. | Ocon | 1:24.391 |
13. | Alonso | 1:24.501 | 13. | Stroll | 1:24.422 |
14. | Ocon | 1:24.565 | 14. | Albon | 1:24.439 |
15. | Gasly | 1:24.600 | 15. | Ricciardo | 1:24.442 |
16. | Sainz | 1:24.738 | |||
17. | Magnussen | 1:24.764 | |||
18. | Bottas | 1:24.788 | |||
19. | Csou | 1:25.159 | |||
20. | Sargeant | - |