A Ferrari maradt az élen a bahreini teszt utolsó napján

B. Ö. B.B. Ö. B.
Vágólapra másolva!
2024.02.23. 07:42
Charles Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak a bahreini teszt utolsó napján (Fotó: AFP)
Carlos Sainz Jr. volt a leggyorsabb a Formula–1 2024-es idényét megelőző kollektív teszt utolsó napjának első felében, ám ennek a tesztnapnak a programját is átírta egy feltépett csatornafedél. Az időveszteség következtében törölték az ebédszünetet, így a mezőny megállás nélkül körözhetett a tervezett leintésig. Az utolsó tesztnapot Charles Leclerc zárta az élen George Russell és Csou Kuan-jü előtt. A legszorgalmasabb csapatnak a Haas bizonyult.

 

DÉLELŐTTI ÖSSZEFOGLALÓ

A Red Bull szerdai meggyőző kezdése után csütörtökön a Ferrari vette át a vezetést a kollektív téli teszten Bahreinben. A leggyorsabbnak Carlos Sainz Jr. bizonyult a második tesztnapon, a csapatok közül pedig senki sem tudott több kört megtenni a Ferrarinál.

Pénteken az utolsó tesztnappal folytatódott a program. Ami a pilótafelállást illeti, csupán a Williamsnél döntöttek úgy, hogy nem osztják meg a délelőtti és délutáni etapot a versenyzőik között, hanem egész nap Alexander Albon róhatja a köröket. A többieknél a tesztnap első felében Sainz (Ferrari), Sergio Pérez (Red Bull), Lewis Hamilton (Mercedes), Lance Stroll (Aston Martin), Lando Norris (McLaren), Esteban Ocon (Alpine), Daniel Ricciardo (RB), Valtteri Bottas (Sauber) és Kevin Magnussen (Haas) ülhetett autóba.

A versenyzők nem is vesztegették az időt, amikor zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén. Tíz perc elteltével már szinte mindenki járt a pályán legalább egy bemelegítő kör erejéig. Az első negyedórában végén Sainz ott folytatta, ahol előző nap abbahagyta, ugyanis továbbra is ő volt a leggyorsabb versenyző Bahreinben.

Fél óra elteltével aztán előkerült a piros zászló, ráadásul ugyanazért, mint egy nappal korábban. A 11-es kanyarban található csatornafedél ugyanis ismét felszakadt, ezért félbe kellett szakítani a körözést. Sajnos ahogyan csütörtökön, ezúttal is hosszabb várakozás várt a mezőnyre, hiszen ismét átvizsgálták a teljes vonalvezetést, hátha cserére szorulnak hasonló elemek a pálya más részein is.

A csúszás miatt ismét módosítani kellett a tesztnap menetrendjét. Mivel nem akarták, hogy este tovább tartson a tervezettnél, úgy döntöttek, nem lesz ebédszünet, vagyis az arra szánt egy órában is körözhetnek a versenyzők. A körözés végül több mint egy óráig állt, a folytatásban azonban nem meglepő módon hamar visszatértek a versenyzők a pályára.

A második óra végén továbbra is Sainz volt a leggyorsabb, ahogyan a legtöbb megtett kör is a spanyol versenyző nevéhez fűződött. Kicsivel később Ricciardo vette át a vezetést az utóbbi tekintetben, s végül az ausztrál lett az első, aki átlépte az 50 körös határt. A folytatásban Magnussen követte az RB versenyzőjét ezen a téren.

Norris azonban a másik végleten mozgott a megtett körök tekintetében, ugyanis az előző naphoz hasonlóan a McLaren ismét sok időt veszített technikai nehézségek következtében. Ezúttal a kuplunggal akadt probléma az MCL38-asnál, így Norris csupán 20 körig jutott, mielőtt át kellett adnia az autót a csapattársának.

Csakhogy Piastri sem állhatott munkába egyhamar, ugyanis nagyobb munkálatok folytak az autón. A McLarenhez hasonlóan a Saubert is viszonylag keveset láthattuk pályán a délelőtt – vélhetően Bottasék is nem várt problémával találták szemben magukat.

A nap első felének vége előtt még Sainz és Ocon jutott 50-körig, ám Hamilton, Pérez és Stroll is igen közel került ehhez. A legtöbb kör Magnussen nevéhez fűződött, aki 80-szor ért körbe Bahreinben, az időeredményeket rangsoroló lista élén Sainz zárta a délelőtti etapot Pérez és Hamilton előtt.

DÉLUTÁNI ÖSSZEFOGLALÓ

Bár hivatalos ebédszünet nem volt, a csapatok nagy része egy ideig nem nézett ki a pályára a tesztnap felénél. Carlos Sainz Jr. és Alexander Albon megtett néhány kört a második négy óra elején, majd Oscar Piastri érkezett meg a pályára a délutáni beugrók közül elsőként.

A McLaren mellett egyébként további nyolc csapat cserélt versenyzőt fél távnál. Érkezett Max Verstappen (Red Bull), Charles Leclerc (Ferrari), Fernando Alonso (Aston Martin), George Russell (Mercedes), Cunoda Juki (RB), Pierre Gasly (Alpine), Nico Hülkenberg (Haas) és Csou Kuan-jü (Sauber) a tesztnap második négy órájára.

Piastri alig húsz perc alatt megközelítette a csapattársa által délelőtt teljesített körök számát, majd hamarosan munkába álltak a többiek is. Verstappen az utolsók között érkezett, ám hamar az időlista első felében találta magát.

Később ahhoz sem kellett sok idő a címvédőnek, hogy átvegye a vezetést – 189 ezredmásodperccel megjavítva Sainz idejét ugrott az élre. Verstappen később tovább tudott faragni az idejéből, majd Leclerc vette át a vezetést, így ismét a Ferrari volt a leggyorsabb. A csapatok közül elsőként a Haas jutott el 100 körig, majd az RB következett ezen a téren.

A McLarennél vélhetően sikerült megoldani a problémákat, amik igencsak hátráltatták a csapatot a tesztnap elején, és csapattársával szemben Piastri gond nélkül gyűjthette a kilométereket délután. Szűk két órával a tesztelés vége előtt az ausztrál ráadásul egészen a harmadik helyig zárkózott fel.

A Haas és az RB után Albon révén a Williams, majd a Ferrari következő a 100 megtett kört tekintve. Az utolsó két órában szinte mindenki versenyszimulációt teljesített, egy-két apróbb javítás azonban így is történt. Russell például sokáig a top tízen kívül foglalt helyet, azonban nem sokkal az utolsó óra kezdete előtt sikerült beverekednie magát a mezőny első felébe.

Az utolsó fél óra kezdetére már minden csapat túljutott a 100 körös határon, a mezőnyből ezt az utolsók között teljesítő Alpine azonban azzal került a figyelem középpontjába, hogy elhagyott egy alkatrészt a célegyenes végén. Szerencsére az elemet hamar összeszedte az egyik bátor sportbíró, ám Gasly némi időt veszített azzal, hogy csapata alaposan szemügyre akarta venni a kissé megsérült A524-est.

Akárcsak az elmúlt napokban, az utolsó negyedórában ezúttal is a biztonsági autós fáziskor és a piros zászlós megszakításkor teendőket gyakorolhatták a versenyzők, illetve ismét láthattunk több rajtpróbát is.

Nem sokkal ezt megelőzően Russell és Csou javított annyit, hogy bejött közvetlenül Leclerc mögé, aki végül az élen hangolódhatott az idénynyitóra. A legtöbb kört a versenyzők közül Albon, a csapatokat tekintve pedig a Haas teljesítette – utóbbi párosa 169-szer ment körbe a szahíri pályán.

Az idénynyitó versenyhétvége február 29-én, (rendhagyó módon) csütörtökön veszi kezdetét. A Bahreini Nagydíj szombaton 16-kor kezdődik!

F1, IDÉNY ELŐTTI BAHREINI TESZT, A 3. NAP VÉGEREDMÉNYE

  1. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:30.322, 74 kör
  2. George Russell (brit, Mercedes) 1:30.368, 67 kör
  3. Csou Kuan-jü (kínai, Sauber) 1:30.647, 85 kör
  4. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:30.755, 66 kör
  5. Cunoda Juki (japán RB) 1:30.775, 53 kör
  6. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1:30.984, 121 kör
  7. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 1:31.030, 91 kör
  8. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 1:31.159, 75 kör
  9. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari)* 1:31.247, 71 kör
10. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull)* 1:31.483, 53 kör
11. Nico Hülkenberg (német, Haas) 1:31.686, 89 kör
12. Lewis Hamilton (brit, Mercedes)* 1:31.999, 49 kör
13. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin)* 1:32.038, 46 kör
14. Lando Norris (brit, McLaren)* 1:32.108, 20 kör
15. Pierre Gasly (francia, Alpine) 1:32.149, 47 kör
16. Kevin Magnussen (dán, Haas)* 1:33.053, 80 kör
17. Esteban Ocon (francia, Alpine)* 1:33.079, 55 kör
18. Valtteri Bottas (finn, Sauber)* 1:33.528, 28 kör
19. Daniel Ricciardo (ausztrál, RB)* 1:37.015, 70 kör

* csak délelőtt tesztelt

IDÉNY ELŐTTI KOLLEKTÍV TESZT, BAHREIN
 február 21.február 22.február 23.
 délelőttdélutándélelőttdélutándélelőttdélután
RED BULLVerstappenVerstappenPérezPérezPérezVerstappen
MERCEDESRussellRussellHamiltonHamiltonHamiltonRussell
FERRARILeclercSainzLeclercSainzSainzLeclerc
MCLARENPiastriNorrisPiastriNorrisNorrisPiastri
ASTON MARTINAlonsoStrollAlonsoStrollStrollAlonso
ALPINEOconGaslyGaslyOconOconGasly
WILLIAMSAlbonSargeantSargeantSargeantAlbonAlbon
RBCunodaRicciardoCunodaRicciardoRicciardoCunoda
SAUBERBottasCsouCsouBottasBottasCsou
HAASMagnussenHülkenbergHülkenbergMagnussenMagnussenHülkenberg

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik