Max Verstappen a Kínai Nagydíj szombati napján sem talált legyőzőre, és a sprintfutam után az időmérőt is behúzta. A pole pozícióból így a háromszoros világbajnok rajtolhatott vasárnap Sanghajban, mellőle csapattársa, Sergio Pérez várhatta a piros lámpák kialvását. A második rajtsorból Fernando Alonso és Lando Norris vághatott neki az idény ötödik versenyének. Lewis Hamilton csak a 18. pozícióból indulhatott, miután már a szombati kvalifikáció első szakaszának végén kiesett.
A rajtnál Verstappen könnyen megtartotta a vezetést, Alonso azonban elment Pérez mellett, akit így visszaesett a harmadik helyre. Charles Leclerc és Carlos Sainz Jr. a nyolcadik és kilencedik pozícióba csúszott hátra, míg George Russell feljött a hatodik helyre. Hamilton nem tudta előrébb verekedni magát a startnál, sőt, veszített is egy pozíciót.
A negyedik körben Hamilton megkezdte a felzárkózást, és előbb Csou Kuan-jüt, majd Kevin Magnussent is maga mögé utasította. Az ötödik körben Pérez előzte vissza Alonsót, aki nem sokkal később Norrisszal szemben is veszített egy pozíciót. A kilencedik körben Cunoda Juki kezdte meg a kerékcserék sorát, az élen autózó Red Bull-páros a 14. körben, egyszerre állt ki, ám Verstappen és Pérez kerékcseréje is simán ment.
Előbbi a negyedik helyre jött vissza, ám néhány kör után már ismét vezette a versenyt. A 21. körben Valtteri Bottasnál akadt technikai probléma, aminek következtében a finn pilóta félrehúzódott az egyik bukótérben, csakhogy az autóját nem tudták elszállítani a sportbírók, így a VSC után kénytelenek voltak bevetni a valódi biztonsági autót is.
A 27. körben folytatódhatott a küzdelem, s bár az élmezőny megúszta az újraindítást, hátrébb több pilóta is bajba került. Magnussen például Cunodát forgatta meg, amitől mindketten defektet kaptak, Lance Stroll pedig még a biztonsági autó mögött futott rá hátulról Daniel Ricciardóra, amitől előbbi első szárnya, míg utóbbi padlólemeze sérült meg.
Alig egy körrel az újraindítás után vissza is kellett küldeni a pályára a safety cart, amely ezúttal négy kör után állt ki a mezőny elől. A második újraindítást mindenki megúszta gond nélkül, majd Strollt és Magnussent is megbüntették a korábban történtek miatt. Kicsivel később az előbbivel ütköző Ricciardo is kiszállt a versenyből, így háromra emelkedett a kiesők száma.
A 39. körben Pérez utasította maga mögé Leclerc-t, amivel feljött a harmadik helyre, majd megpróbálta üldözőbe venni a meggyőző teljesítményt nyújtó és második helyen autózó Norrist. Bár némileg sikerült közelebb kerülnie hozzá, a McLaren-pilótának mindig volt válasza, így nem került különösebben veszélybe a pozíciója.
Az utolsó tíz kör elején Verstappen előnye az élen már közel tíz perc másodperc volt. Alonso a hajrában kiállt egy szett új gumiért, amit követően több szép előzést is bemutatva zárkózott vissza a pontszerző helyekre. Hét körrel a leintés előtt úgy tűnt, hogy az egész kárba veszhet, amikor a célegyenesre ráfordulva Alonso megcsúszott, de nagy mentéssel sikerült egyenesbe állítania az autót, majd nem sokkal később Hamiltont, illetve Oscar Piastrit is megelőzte.
Verstappen végül 13 másodperces előnnyel szelte át a célvonalat elsőként Sanghajban, mögötte Norris és Pérez ért célba. Pontot szerzett még Leclerc, Sainz, Russell, Alonso, Piastri, Hamilton és Hülkenberg. A leggyorsabb körért járó pont Alonsóé lett.
Folytatás két hét múlva a Miami Nagydíjjal!
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:40.52.554 |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 13.773 mp h. |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 19.160 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 23.623 mp h. |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 33.983 mp h. |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 38.724 mp h. |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 43.414 mp h. |
8. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 56.198 mp h. |
9. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 57.986 p h. |
10. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:00.476 p h. |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:02.812 p h. |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:05.506 p h. |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 1:09.223 p h. |
14. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:11.689 p h. |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:22.786 p h. |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:27.533 p h. |
17. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:35.110 p h. |
KIESETT | MEGTETT KÖRÖK | |||
Daniel Ricciardo | ausztrál | RB-Honda RBPT | 33 | |
Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 26 | |
Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 19 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 4 | 4 | 4 | 2 | 110 |
2. | Sergio Pérez | - | 4 | 5 | - | 85 |
3. | Charles Leclerc | - | 2 | 5 | 2 | 76 |
4. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 3 | 4 | - | 69 |
5. | Lando Norris | - | 2 | 5 | - | 58 |
6. | Oscar Piastri | - | - | 5 | - | 38 |
7. | George Russell | - | - | 4 | - | 33 |
8. | Fernando Alonso | - | - | 5 | 1 | 31 |
9. | Lewis Hamilton | - | - | 4 | - | 19 |
10. | Lance Stroll | - | - | 2 | - | 9 |
11. | Cunoda Juki | - | - | 2 | - | 7 |
12. | Oliver Bearman | - | - | 1 | - | 6 |
13. | Nico Hülkenberg | - | - | 3 | - | 4 |
14. | Kevin Magnussen | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 195 |
2. | Ferrari | 151 |
3. | McLaren-Mercedes | 96 |
4. | Mercedes | 52 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 40 |
6. | RB-Honda RBPT | 7 |
7. | Haas-Ferrari | 5 |
8. | Williams-Mercedes | 0 |
9. | Alpine-Renault | 0 |
10. | Sauber-Ferrari | 0 |
17. KÍNAI NAGYDÍJ | |
ÁPRILIS 19., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Stroll 1:36.302 |
Sprintidőmérő | 1. Norris 1:57.940 |
ÁPRILIS 20., SZOMBAT | |
Sprintfutam | 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Pérez |
Időmérő | 1. Verstappen 1:33.660 |
ÁPRILIS 21., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Pérez |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Miami Nagydíj, Miami | Május 5., 22.00 |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | Május 19., 15.00 |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | Május 26., 15.00 |
Fél órán belül kezdetét veszi az idény ötödik futama, a versenynaptárba 2019 után visszatérő Kínai Nagydíj. Tartsanak folyamatosan frissülő szöveges közvetítésünkkel!
Max Verstappen hódította el a pole pozíciót a Kínai Nagydíj időmérőjén. A második helyen Sergio Pérez végzett, így a Red Bull kisajátította az első sort a sanghaji futamra. A harmadik helyről Fernando Alonso rajtolhat, míg Carlos Sainz Jr. úgy végzett a hetedik pozícióban, hogy a Q2-ben kissé összetörte a Ferarriját. Lewis Hamilton számára már az első szakasz végén véget ért a kvalifikáció.
Megóvta az Aston Martin a Kínai Nagydíj időmérőjének végeredményét Carlos Sainz Jr. balesete miatt. A sportfelügyelők azonban elutasították az óvást, ahogyan a bokszutcában előző Nico Hülkenberget is csupán megrovásban részesítették.
„Frusztráló lehet ezt látni a nézőknek, de mindig így mentek a dolgok. Mostanság viszont nagyobb dominanciáról van szó, mint korábban bármikor, és ezt nem lehet jó nézni, hiszen csak azok a futamok lehetnek izgalmasak, amiken Max kiesik. Amikor az egyik legjobb versenyző a legdominánsabb autóban ül, az halálos párosítás. Nyilván lesznek rajongók, akik elfordulnak a sportágtól. Ha nem Maxról lenne szó, hanem két Pérez versenyezne a Red Bullnál, más lenne a helyzet” – vélekedik Lando Norris.
Mielőtt a mezőny elindult a rajt előtti utolsó körére, Verstappen azt jelezte a csapatrádión, hogy észrevett néhány esőcseppet.
Két kör alatt több mint két másodperces előnyre tett szert az élen autózó címvédő. Pérez közel maradt Alonsóhoz, ám egyelőre nem tudta megtámadni a spanyolt.
Az imént Csout előzte meg, majd nem sokkal később Magnussent is maga mögé utasította, így jelenleg a 17. helyen autózik.
A kétszeres világbajnok újabb pozíciót veszített – harmadik helye immár Norrisé. Alonsóra már Piastri közeledik.
A japán után Csou és Sargeant is a bokszutca felé vette az irányt. Utóbbi két versenyző kemény gumikat kapott, míg Cunoda RB-ára lágy abroncsok kerültek fel.
A mezőny már több mint fele átesett első kerékcseréjén, az élmezőny azonban egyelőre kivár. Verstappen előnye jelenleg bő nyolc másodperc, mögötte Pérez, Norris, Alonso, Piastri, Leclerc, Russell, Sainz és Gasly sem járt még a bokszutcában.
A hétszeres világbajnok ezúttal Cunodát uatsította maga mögé, s bár a japán megpróbált visszatámadni, a 15. pozíció Hamiltoné maradt.
Verstappen és Pérez ugyanabban a körben érkeztek a bokszutcába, s mindkettejük kerékcserére igen gyorsan sikerült. Verstappen a negyedik, míg Pérez a hatodik helyre jött vissza.
A háromszoros világbajnok Leclerc-t előzte meg, aki azonban nem védekezett túlságosan, hiszen tisztában volt azzal, hogy nincs sok értelme.
Már csupán Leclerc, illetve az élen autózó Norris nem esett át a kerékcserén. Utóbbira egyébként gyorsan megérkezett Verstappen, aki hamarosan visszaveheti a vezetést.
Norris sem védekezett éppen keményen Verstappen ellen, aki így ismét az első helyen autózhat, és vélhetően gyorsan megkezdi a többiek lerázását.
Jól jött a virtuális biztonsági autó Leclerc számára, aki így kevesebb időt veszített a bokszkiállásával. Norris azonban bukott a kotlátozáson, míg többen Leclerc példáját követve a bokszutca felé vették az irányt.
Verstappen autózik az első helyen, mögötte Norris, Leclerc, Pérez, Sainz, Alonso, Russell, Piastri, Ricciardo, Stroll, Hülkenberg, Ocon, Hamilton, Magnussen, Cunoda, Albon, Sargeant, Csou és Gasly a sorrend. Eddig csak Bottas esett ki.
Verstappen megtartotta a vezetést az újraindításnál, ahogyan közvetlenül mögötte sem változott a sorrend. Kicsit hátrébb Cunoda forgott meg, és kapott jobb hátsó defektet.
Verstappen ezúttal is megtartotta a vezetést, s most a többiek is megúszták az újraindítást. 24 kör maradt a sanghaji versenyből!
Az ausztrált Ocon, majd Albon is megelőzte. Mivel autója igencsak megsérült a Stroll-lal való találkozáskor, könnyen lehet, hogy csapata előbb utóbb kihívja Ricciardót.
Stroll a Ricciardóval történt balesetért, Magnussen pedig Cunoda megforgatásért kapott 10 másodperces időbüntetést. A két büntetett egyébként izgalmas csatát vívott egymással az imént a mezőny végén, míg Ricciardo visszatért a bokszutcába, és kiszállt a versenyből.
Ezzel négyre emelkedett a kiesők száma, ám a csapatrádión elhangzott beszélgetés alapján Stroll még mindig nem érti, miért kapott büntetést.
Sőt, mivel az imént Hülkenberget is maga mögé utasította, már a két pontot érő kilencedik helyen autózik.
Nagyjából másfél másodpercet sikerült ledolgoznia a hátrányából, ám Pérez még mindig nagyjából négy másodperccel autózik Norris mögött. A McLaren versenyzője egyre közelebb kerül ahhoz, hogy másodikként érjen célba, Verstappen előnye az élen már közel kilenc másodperc.
A hajrába érkezve így áll a top 10: Verstappen, Norris, Pérez, Leclerc, Sainz, Russell, Piastri, Hamilton, Hülkenberg és Alonso.
A kétszeres világbajnok alatt az utolsó kanyarból kijövet indult meg az Aston Martin, de sikerült korrigálnia, így megúszta azt, amit Sainz tegnap nem úszott meg. Sőt, néhány kanyarral később Alonso megelőzte Hamiltont, majd később Piastrit is, így feljött a hetedik helyre.
Videón az előzéseket megelőző hiba:
Bár a spanyol gyorsan közeledik Russellre, a hátránya még mindig közel kilenc másodperc, és a versenyből alig néhány kör van hátra.
Egy ideje már a legfrissebb gumikon autózó Alonso a leggyorsabb versenyző a pályán, ám könnyen lehet, hogy Verstappen odateszi magát az utolsó körökben, hogy a leggyorsabb körért járó pont is övé legyen.
A két versenyző csatája azt eredményezte, hogy némi törmelék került a pályára, amin ráadásul elmondása szerint Verstappen áthajtott. Kérte csapatát, hogy ellenőrizzék a gumikat, de vélhetően mindez már nem okoz nagyobb problémát a címvédő számára.
A szombati sprintfutam után a háromszoros világbajnok a nagydíjat is behúzta Sanghajban. Mögötte Norris és Pérez ért célba. A leggyorsabb kört végül Alonso autózta.