Max Verstappen egyelőre hibátlanul teljesít a Miami Nagydíjon, a sprintidőmérő és a sprintverseny után a hagyományos kvalifikáció is az ő sikerével zárult. A háromszoros világbajnok pályafutása során a 38. alkalommal, míg Floridában első ízben szerzett rajtelsőségét, miközben a pole pozíciós sorozata immár hét nagydíjat ölel fel, ami azt jelenti, hogy a következő versenyhétvégén akár be is állíthatja Ayrton Senna vonatkozó rekordját.
Bár a holland versenyzőnek az eredmények alapján nem lehet oka a panaszra, nem érezte úgy, hogy túl jó kört ment volna a mindent eldöntő szakaszban. „Határozottan sikerült előrelépnünk az autóval, de valamilyen okból kifolyólag minden egyes alkalommal nagyon nehéz kiegyensúlyozottnak maradni Miamiban. Nagyon nehéz úgy összetenni a kört, hogy a jól sikerült első szektor után az utolsóban is megmaradjon az érzés. Ezt hihetetlenül nehéz megvalósítani. Ma minden arról szólt, hogy megtaláljam az egyensúlyt, úgy gondolom, ez sikerült. Nem ez volt karrierem legélvezetesebb köre, mivel eléggé csúszott, és így nem igazán voltam magabiztos, de meglett a pole pozíció, és ez a legfontosabb."
Az eddigi két miami futamon győzedelmeskedő Verstappen a versenytempót illetően már sokkal magabiztosabb. „Kétségkívül jobban az irányításunk alatt tartjuk, remélhetőleg ez vasárnap segíteni fog. Tudjuk, hogy mi áll a rendelkezésünkre, a sprintversenyen elrontottam a rajtot, de ha ezúttal jól végzem a dolgom, akkor rendben kell lennie."
Charles Leclerc a második szakaszban még az élen zárt, végül azonban meg kellett elégednie azzal, hogy viszonylag sikerült közel maradnia az idén eddig hibátlan Verstappenhez. A rajtelsőségről 141 ezreddel elmaradó monacói a gumik túlmelegedése miatt nem tudta még jobban megszorongatni a vetélytársát, de bízik benne, hogy a vasárnapi versenyen nyomás alá helyezheti a Red Bull-ost.
„Eléggé a határon voltam. Nagyon szoros volt a csata egészen az utolsó szakaszig, azonban amint elkezdtük igazán nyomni, hogy az utolsó egy-két tizedet is kihozzuk az autóból, a gumik elkezdtek tönkremenni a második és a harmadik szektorban, hiszen eléggé túlhevültek. Szóval emiatt vesztettünk némi időt, a verseny ugyanakkor hosszú lesz vasárnap, és a sprintversenyen már megmutattuk, hogy elég jó a tempónk hosszú távon, így bízom benne, hogy nyomást helyezhetünk Verstappenre."
„A rajt vagy az állítható hátsó szárny jelentheti a legjobb esélyünket, hiszen a DRS nagyon hatékony itt. Ha az első körben a DRS-távolságon kívülre szorulunk , akkor onnantól nagyon nehéz lenne visszajönni, szóval mindenképpen egy másodpercen belül kell maradnunk. De előtte még ott lesz a start, a sprintfutamon elég jól jöttünk el, és azon leszek, hogy vasárnap még jobban sikerüljön."
A Ferrari vasárnap két autóval támadhatja Verstappent, hiszen a harmadik rajtpozíciót Carlos Sainz Jr. szerezte meg. „Kicsit kár azért, hogy a sprintversenyen nem sikerült megelőznöm Danielt (Ricciardo), de tudtam, hogy megvan a tempóm. Tisztában voltam vele, hogy ha sikerült tiszta időmérőt teljesítenem, akkor ott lehetek az első hármasban. Sikerült néhány tiszta kört összetennem. Elég nehéz ezen a pályán az új lágy gumikkal, minden egyes kör kész kaland."
„Nem tudhatod, milyen lesz a szél, mindezt észben kell tartanod, de nem voltak rosszak a köreim. Bármennyiszer körbeérsz, azt gondolod, sokkal gyorsabb is lehettél volna, de itt szinte lehetetlen összerakni egy tökéletes kört."
A pénteki sprintidőmérőn látottak alapján arra lehetett számítani, hogy Lando Norris különösen gyors lehet az átdolgozott McLaren volánja mögött, a wokingiak azonban végül a rossz irányba indultak el a beállítások terén, és a britnek végül meg kellett elégednie az ötödik hellyel a Red Bull és a Ferrari párosa mögött.
„A gumikezelés terén jobb munkát végeztünk szombaton, mint pénteken, de ezúttal jobban szenvedtünk az autóval. Végrehajtottunk néhány változtatást, de talán nem a megfelelő irányba indultunk el. Pénteken sokkal magabiztosabb voltam, szóval felül kell vizsgálnunk, mi történt. De nyilvánvalóan jobban sikerült a kvalifikáció, és elég szoros volt. Úgy vélem, előrébb kellene lennünk... Azt tettük, amit helyesnek gondoltunk, de valamikor a pályán másképp alakulnak a dolgok. Módosítottunk néhány dolgon, és most azt kívánom, bárcsak visszatérhetnénk a korábbi beállításokhoz, de sajnos ezt nem tehetjük meg."
Míg Norris tehát nem volt elégedett, a közvetlenül mögötte végző csapattársa, Oscar Piastri jobb érzésekkel szállt ki az autójából az időmérőt követően, leginkább annak örült, hogy kiegyensúlyozott tudott maradni, és nem maradt el sokkal a hétvégére több újítást kapó csapattársától. Azt ugyanakkor elismerte, úgy vélte, előrébb lesz. „Arra számítottunk, hogy hogy kicsivel közelebb leszünk a Ferrarihoz, de erősebb volt ezúttal nálunk. Nem lesz könnyű dolgunk, hiszen a Red Bull és a Ferrari is gyors lesz, miközben Norris autóján több frissítés van."
Az időmérő végjátékában a Mercedes közepes keveréken próbálkozott, ám ez végül nem jelentett különbséget, hiszen George Russell a lágyon elért körével maradt a hetedik, míg Lewis Hamilton hiába tudott javítani, az nem volt elegendő ahhoz, hogy elmozduljon a nyolcadik pozícióból. A hétszeres világbajnok elmondása szerint csapata eléggé szenved a gumikkal, ami Miamiban is megmutatkozott.
„A hőmérséklet szinte végig változatlan volt a teljes időmérő során, és a tapadás is jónak érződött. Ezek az abroncsok azonban nagyon érzékenyek, és eléggé szenvedünk a gumik munkára bírásával, valamint azzal, hogy kihozzuk belőle a maximumot. A második szakasz után ott volt bennünk a remény, aztán az utolsóban sehol sem voltunk. Általánosságban ugyanakkor ez egy jó nap volt, hiszen a sprintversenyen is sikerült előrefelé haladnunk, és az időmérőn is bejutottunk a Q3-ba, ami mindenképpen pozitívum."
„A vége egyszerűen nem alakult túl jól, de hálás vagyok azért, hogy egyáltalán eljutottunk odáig. Elég nehéz látni, hogy nyolc tized a lemaradásunk. A Haasszal harcolunk, és nem igazán tudom, hogy valóban erre képes-e az autónk, vagy a gumikezelés áll a háttérben. Úgy gondolom, sok van ezekben a keverékekben, de eddig egyáltalán nem tudtuk ezt kihasználni."
Folytatás vasárnap 22 órakor a versennyel.
3. MIAMI NAGYDÍJ | |
Május 3., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Verstappen 1:28.595 |
Sprintidőmérő | 1. Verstappen 1:27.641 |
Május 4., SZOMBAT | |
Sprintfutam | 1. Verstappen, 2. Leclerc, 3. Pérez |
Időmérő | 1. Verstappen 1:27.241 |
Május 5., VASÁRNAP | |
A verseny (57 kör, 308.326 km) rajtja: | 22.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | Május 19., 15.00 |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | Május 26., 15.00 |
Kanadai Nagydíj, Montreal | Június 9., 20.00 |