A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal és azzal a céllal vágott neki a múlt hétvégi Emilia-romagnai Nagydíjnak, hogy győzelmet szerezzen hazai pályán a Tifosi előtt. A Scuderia a szabadedzéseken mutatott biztató tempó után azonban a negyedik és az ötödik helyen végzett a kulcsfontosságú időmérőn, és csak Oscar Piastri rajtbüntetésének köszönhetően léphetett előre egy-egy pozíciót a rajtrácson. Charles Leclerc-t végül harmadikként, míg Carlos Sainz Jr-t ötödikként intette le a kockás zászló, miközben a McLaren a Red Bullt ostromolta az újabb sikerért.
A maranallóikat irányító Fédéric Vasseur nem is volt elégedett az eredménnyel, és leginkább a kvalifikáción elszenvedett vereségük bosszantotta, hiszen úgy érzi, a pályapozíció mindennél fontosabb volt, így adott esetben akár kettős győzelmet ünnepelhettek volna. „Kissé frusztrált vagyok, mivel úgy gondolom, ha sikerül kisajátítanunk az első két helyet az időmérőn, akkor a versenyen is 1-2-ben zárhattunk volna. Ha bármit elrontottunk a hétvégén, az a kvalifikáció volt, nem a futam."
A Red Bull-os Max Verstappen szombaton 99 ezreddel előzte meg Lando Norrist, a harmadik Piastri lemaradása bő egy tized, míg a negyedik Leclerc-é három tized volt. Noha a különbségek így sem voltak nagyok, ennél is szorosabb lehetett volna a pole pozícióért folyó küzdelem, ha a címvédő nem fog szélárnyékot Nico Hülkenberg mögött. A vasárnapi 63 körös verseny végén aztán mindössze 725 ezred választotta el egymástól az idei diadalát számláló Verstappent, valamint a sorozatban harmadik dobogóját szerző Norrist, miközben a Ferrari monacói versenyzője 7.916 másodperces hátránnyal szelte át a harmadik helyen a célvonalat.
Vasseur szerint a kiélezett harc miatt mindennél fontosabbá válik, ki mikor tud újításokat hozni, pontosan ezért szorgalmazta a fejlesztések felgyorsítását. „Mindez jó hír nekem, illetve Formula–1 és bajnokság szempontjából is. Három csapat van hét másodpercen belül hetven kör után, ami kevesebb mint egy tizedet jelent körönként. A hétvége kezdetétől fogva ez volt a jellemző. Mindenhol harcban leszünk. A soron következő Monacói Nagydíjon maghatározó lesz az autók beállítása, illetőleg a versenyzők teljesítménye is. Eljutottunk arra a pontra, hogy fel kell gyorsítanunk a fejlesztést. Képzeljük el, ha valaki egy hétvégével korábban tud bevetni egy újítást, az ötödikről akár az első helyre ugorhat."
A Ferrari csapatfőnöke úgy érzi, még a bajnokság sem lefutott. „A huszonnégyből mindössze hét versenyt teljesítettünk, ami azt jelenti, hogy tizenhét még hátravan. Egy évvel ezelőtt a bajnokság ezen pontján száz ponttal voltunk az Aston Martin mögött, majd száz ponttal előtte végeztünk. Ez jól mutatja, a bajnokság nem ér véget hét nagydíjat követően, és ez erre az idényre még inkább igaz, hiszen nagyon kiélezett a csata. Nem túl gyakran fordul elő, hogy hat, vagy akár nyolc autó nyerheti meg a futamot. Ez azt jelenti, hogy ha nem vagy jó formában, az elsőről a nyolcadik pozícióba eshetsz vissza, és a nyolcadik helyért szinte nem is kapsz pontot. Szóval az állás akár egy-két hétvége alatt megváltozhat."
„Még mindig hátra van tizenhét Grand Prix, így most elsődlegesen Monacóra kell összpontosítanunk ahelyett, hogy a bajnokságon agyalnánk. Monte-Carlo eléggé kiszámíthatatlan, minden, amit mondhatok, hogy két nagyon motivált versenyzőm van. Korábban versenyképesek voltunk a helyszínen, de ugyanakkor nehéz jóslatokba bocsátkozni."
A Ferrari hét versenyhétvégét követően 56 pontos lemaradással a második helyet foglalja el a konstruktőri tabellán, míg pilótapárosa a második és az ötödik pozícióban áll az egyéni vb-összetettben. Ami a hercegségbeli pályát illeti, az elmúlt hat ott rendezett futamból öt alkalommal a Ferrari képviseltette magát a dobogón, sőt, 2017-ben sikerült elfoglalnia az első és a második fokát is.