Rendkívül kiélezett csatát és meglepetéseredményt hozott a montreali időmérő, George Russell azonos időt futott Max Verstappennel, és annak köszönhetően várhatta ő az élről a piros lámpák kialvását, hogy előbb futotta meg a körét. A címvédőnek így meg kellett elégednie a második rajthellyel. A brit, holland kettős mögül a McLaren párosa, Lando Norris és Oscar Piastri rugaszkodhatott el, míg a harmadik sorban meglepetésre Daniel Ricciardo és Fernando Alonso foglalhatott helyett. A Kanadai Nagydíjon Michael Schumacherrel karöltve legsikeresebb versenyzőnek számító Lewis Hamilton a hetedik rajtpozíciót szerezte meg, míg a Ferrari duója, Charles Leclerc és Carlos Sainz Jr. kiszorult a top 10-ból: a monacói a tizenegyedik, a spanyol a tizenkettedik helyről vághatott neki a 70 körös versenynek a Gilles Villeneuve-ről elnevezett pályán.
Ami az előzetes várakozásokat illette, vasárnap is leszakadt az ég Montrealban, és noha a rajt előtt rövid időre elállt, és még a nap is előbújt a fellegek közül, a pálya nem száradt fel a kezdésig, sőt, a felvezető kör előtt újra elkezdett esni, miközben az időjárás-előrejelzések szerint arra lehetett számítani, hogy a verseny során is érkezik még utánpótlás, ami nagy izgalmakat vetített előre. A két Sauber-versenyző, Valtteri Bottas és Csou Kuan-jü a bokszutcából várhatta a rajtot, míg a Monacói Nagydíjról öthelyes rajtbüntetést magával hozó Esteban Ocon autója körül nagy volt a sürgés-forgás, de a francia el tudott rugaszkodni.
Russell jól kapta el a rajtot, és sikerült megtartania a vezetést, mögé Verstappen és a két McLaren változatlan sorrendben sorolt be, míg Alonso és Hamilton egy-egy helyet lépett előre, miután Daniel Ricciardót utasították maguk mögé.
A mezőnyből ketten, Nico Hülkenberg és Kevin Magnussen az extrém esőgumi mellett döntött, ami eleinte remek választásnak bizonyult, hiszen mindketten gyors tempóban törtek előre, miközben a köztes esőgumin érkezők szemlátomást szenvedtek hozzájuk képest. A negyedik körben a dán már a negyedik, a német a nyolcadik helyen haladt, azonban ezen a ponton megakadt a felzárkózásuk, a felszáradó pálya miatt ugyanis hamarosan hátrányba kerültek.
A változó körülmények hatására az élmezőnyben is elkezdtek átalakulni a különbségek: Verstappen a 12. körben már egy másodpercen belül haladt a vezető Russell mögött, miközben Norris megfutotta a verseny addigi leggyorsabb körét. Hátrébb a továbbra is extrém esőgumin haladó Hülkenberg vesztette a pozíciókat, míg az időközben cserélő csapattársa a tizennegyedik helyen érkezett. Noha Verstappen körökön keresztül egy másodpercen belül haladt Russellhez képest, nem igazán került előzési helyzetbe, ráadásul a 16. körben kisebb hibát is elkövetett a első kanyarnál, aminek következményeként súlyos másodperceket vesztett, és kénytelen volt elkezdeni a visszapillantó tükrét figyelni, mert megérkezett rá a remek tempót diktáló Norris, aki két körrel később már nyithatta is a hátsó szárnyát, a versenyirányítás ugyanis időközben engedélyezte a DRS használatát.
A McLaren brit versenyzője a huszonegyedik körben Verstappent, míg egy körrel később Russellt is maga mögé utasította, aminek értelmében az élre állt, miközben az addig vezető Mercedes-pilóta kicsúszott a bukótérbe, és a holland vetélytársával szemben is pozíciót vesztett.
A 25. körben Sargeant újabb hibát követett el, ám ezúttal nem úszta meg, összetörte a Williamst. Az eset miatt pályára küldték a biztonsági autót, ami kavarodást okozott az élmezőnyben, Norris egy körrel később tudott kiállni a riválisaihoz képest, és két pozíciót is vesztett. A vezetést Verstappen vette át, a második pozícióba Russell lépett előre. A harmadik Norris mögött Piastri és Hamilton alkotta az első ötöst, vagyis a hétszeres bajnok megelőzte Alonsót a kiállások ideje alatt.
A korlátozás a 29. kör végén ért véget, amikor Charles Leclerc a mezőnyből elsőként száraz pályára alkalmas gumikra váltott, ez azonban rendkívül rossz időzítésnek bizonyult, hiszen a következő körben újra leszakadt az ég a Montrealba, ami kisebb felfordulást is okozott, mivel többen is megcsúsztak. Az újabb égi áldás ugyanakkor nem tartott sokáig, és rövidesen újra elkezdett felszáradni a pálya. Ennek leginkább Cunoda Juki örülhetett, aki a többi ellenfelével ellentétben nem állt ki újabb köztes gumikért, és a hetedik helyen haladt fél távnál.
Hamilton vezérletével a 44. körben a versenyzők elkezdtek megérkezni a bokszutcába a száraz pályára alkalmas gumikért – egyedül Norris húzta el pár körrel az etapját, ami jó döntésnek bizonyult, hiszen Russell-lel szemben sikerült egy helyet javítania, és az sem sokon múlt, hogy Verstappent is átugorja. A brit ugyanakkor hibázott az ötvenedik körben, ezért elvesztette a megszerzett pozícióját a mercedeses ellenfelével szemben.
Az 53. és az 54. körben három versenyző számára is véget ért a verseny: először Pérez hibázott, összetörve a Red Bullt, majd Sainz csúszott meg, és vitte magával Albont. Az utóbbi eset miatt másodszor is pályára küldték a biztonsági autót, amit a Mercedes párosa kihasznált, Russell és Hamilton is gumit cserélt. Előbbi közepesen a negyedik, utóbbi keményen az ötödik helyen várhatta a folytatást.
Verstappen megtartotta a vezetést az újraindításnál, mögötte változatlan sorrendben fordult az első ötös. A következő körökben a holland némileg el tudott lépni Norristól, miközben mögöttük kemény csata folyt a harmadik helyért. Russell többször is keményen támadta Piastrit, és az egyik alkalommal ki is kényszerült a bukótérbe, aminek okán Hamiltonnal szemben is pozíciót vesztett. Ezt követően a hétszeres bajnok kezdte támadni a mclarenest, és hamarosan meg is előzte, de sokáig nem örülhetett, mivel a csapattársa időközben visszajött a csatába, és Piastri után őt is levadászta. A folytatásban már nem változott az állás: Verstappen magabiztos győzelmet aratott, pályafutása során a 60. alkalommal, Montrealban sorozatban harmadszor állhatott fel a dobogó felső fokára. A második Norris lett, majd Russell, Hamilton, Piastri, Alonso, a hazai pályán versenyző Lance Stroll, a rajtnál történt kiugrása miatt öt másodperces időbüntetést kapó Ricciardo, illetve Pierre Gasly vezérletével az Alpine kettőse zárta a pontszerzők sorát.
Folytatás június 21. és 23. között a Spanyol Nagydíjjal.
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 7 | 7 | 8 | 2 | 194 |
2. | Charles Leclerc | 1 | 5 | 8 | - | 138 |
3. | Lando Norris | 1 | 4 | 8 | - | 131 |
4. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 4 | 7 | - | 108 |
5. | Sergio Pérez | - | 3 | 7 | 2 | 107 |
6. | Oscar Piastri | - | 1 | 9 | - | 81 |
7. | George Russell | - | 1 | 8 | 1 | 69 |
8. | Lewis Hamilton | - | - | 8 | 2 | 55 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 6 | 1 | 41 |
10. | Cunoda Juki | - | - | 5 | - | 19 |
11. | Lance Stroll | - | - | 4 | - | 17 |
12. | Daniel Ricciardo | - | - | 2 | - | 9 |
13. | Oliver Bearman | - | - | 1 | - | 6 |
14. | Nico Hülkenberg | - | - | 4 | - | 6 |
15. | Pierre Gasly | - | - | 2 | - | 3 |
16. | Alexander Albon | - | - | 1 | - | 2 |
17. | Esteban Ocon | - | - | 2 | - | 2 |
18. | Kevin Magnussen | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 301 |
2. | Ferrari | 252 |
3. | McLaren-Mercedes | 212 |
4. | Mercedes | 124 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 58 |
6. | RB-Honda RBPT | 28 |
7. | Haas-Ferrari | 7 |
8. | Williams-Mercedes | 5 |
9. | Alpine-Renault | 2 |
10. | Sauber-Ferrari | 0 |
53. KANADAI NAGYDÍJ | |
Júnis 7., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:24.435 |
2. szabadedzés | 1. Alonso 1:15.810 |
Júnis 8., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Hamilton 1:12.549 |
Időmérő | 1. Russell 1:12.000 |
Júniua 9., VASÁRNAP | |
Verseny | 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Russell |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | Június 23., 15.00 |
Osztrák Nagydíj, Spielberg | Június 30., 15.00 |
Brit Nagydíj, Silverstone | Július 7., 16.00 |