Piastri vezérletével kettős McLaren-siker Kínában; Russell újra felfért a dobogóra

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.03.23. 07:31
Piastri magabiztos győzelmet aratott Sanghajban (Fotó: AFP)
A pole pozícióból rajtoló Oscar Piastri magabiztosan nyert a Formula–1-es Kínai Nagydíj versenyén, s a kettős McLaren-sikert a fékpedállal küszködő Lando Norris tette teljessé a második helyével. A dobogó alsó fokára George Russell (Mercedes) állhatott fel, míg az első ötös sorát Max Verstappen (Red Bull) és Esteban Ocon (Haas-Ferrari) zárta.

 

Oscar Piastri pályafutása első pole pozícóját szerezte a sanghaji időmérőn, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását az év második versenye előtt. Az ausztrál versenyző mellől meglepetésre George Russell rugaszkodhatott el, miután sikerült szétválasztania egymástól a továbbra is fő esélynek számító McLarent. A vb-éllovas Lando Norrisnak így meg kellett elégednie a második sorral, amin a címvédő Max Verstappennel osztozott, míg a Ferrari duója Lewis Hamilton, Charles Leclerc sorrendben az ötödik, hatodik helyről vágott neki az 56 körös, gumigyilkosnak ígérkező futamnak.

Az újabb csalódást keltő eredményt elérő és a huszadik, vagyis utolsó helyen végző Liam Lawson a bokszutcából készült a startra, miután csapata hozzányúlt a beállításokhoz, amivel megszegte a parc fermé szabályokat. 

Ami a gumitaktikát illeti, három versenyző, Lance Stroll, Oliver Bearman és Lawson a kemény gumik mellett döntött, míg a többiek a közepes keveréken kezdett.

Piastri jól jött el a rajtnál és sikerült megtartania a vezetést az őt támadó Russell előtt, ráadásul a brit a pozícónyerés helyett egy helyet hátralépett, miután Norris elment mellette, amivel a két McLaren állt az élre. A Mercedes-pilóta mögé a rajt után egymással összeérő Ferrarik zárkóztak fel, a Hamilton jobb hátsó gumijával találkozó Leclerc első szárnya szemmel láthatóan sérült.

A megrongálódott elem ugyanakkor nem igazán vezetett tempóvesztéshez, sőt, a monacói egyértelműen gyorsabbnak tűnt Hamiltonnál, amit jól jelzett, hogy többször is nyithatta az állítható hátsó szárnyát a szemcsésedéssel küszködő csapattársa mögött. A maranellói csapat végül nem is cserélte le a sérült elemet a kerékcsere során, s a monacói szárnyalt a második etapja elején is, ami arra kényszerítette a csapatot, hogy csapatutasítást alkalmazzon.

Hamilton a 21. körben engedte el mellette a nála két körrel később kiálló Leclerc-t, aki ezt követően azonnal elkezdte lopni a távolságot Russell mögött, és a 26. körben már ki is nézett a Mercedes mögül. A ferraris azonban nem igazán talált fogást a vetélytársán, majd egy kisebb hiba után kissé le is szakadt, így a brit fellélegezhetett.

Az élen eközben Piastri magabiztosan vezetett, s több mint négy másodpercre növelte az előnyét Norris előtt, aki ugyan közvetlen a kiállása után pozíciót vesztett a melegebb gumin érkező Russell-lel szemben, rövidesen visszavette a második helyet, és el is húzott a Mercedes előtt. Hátrébb Hamilton próbálta tartani a lépést az előtte haladókkal, míg Verstappen nem igazán tudott mihez kezdeni a hatodik helyen: a hétszeres világbajnok fél távnál öt szekundummal előzte meg őt, míg a mögötte érkező, Lance Stroll lemaradása a tíz másodpercet közelítette az egyetlen állva maradt Aston Martinnal. 

Fernando Alonso még a futam elején szállt ki a versenyből, miután lángra kapott a fékje, ezzel a spanyol versnyző lett a kínai viadal első és egyetlen kiesője. 

Míg az élmezőny az egy kiállás felé tolódott, a Ferrari úgy döntött, kiszedi Hamiltont az ötödik helyről, a hétszeres bajnok a 38. körben kapott friss kemény Pirelliket, amikkel a hatodik pozícóból, Verstappen mögül kezdhette meg a visszazárkózást, a hajsza több mint 19 másodperces hátrányból indult, miközben az élen 2-4 másodperc körül ingadozott a különbség a spóroló McLaren kettőse között. 

Noha Hamilton folyamatosan leggyorsabb köröket jegyzett s lopta a távolsságot, négy körrel a vége előtt még tíz másodperc volt a hátránya Verstappen mögött, aki alatt ráadásul pont a harjában kelt életre a Red Bull.  A holland nemcsak felzárkózott Leclerc-re, hanem hamarosan sikerült is megelőznie őt, aminek révén előrelépett a negyedik helyre, míg az első tízesből egyedüliként két kiállásos stratégiát követő hétszeres bajnoknak meg kellett elégednie a hatodik pozícióval. 

Piastri eközben magabiztosan szerezte meg pályafutása harmadik diadalát, de az első pole pozícióját nem sikerült rajt-cél győzelemre váltania, hiszen nem zárt valamennyi kört az élen. A kerékcserék folyamán rövid ideig például Alexander Albon is vezetett  – az ausztrál azonban így is fontos pontokat szerzett a hajrában a fékpedállal küszködő, és az utolsó két körben sok időt veszítő Norrisszal szemben. A McLarennek tehát Kínában már összejött a kettős siker, míg a dobogó alsó fokára ezúttal is Russell állhatott fel. 

A mercedeses bő egy másodperccel szelte át a célvonalat a honfitársa mögött, aminek révén egy pontra megközelítette a mögötte befutó és az egyéni vb-összettetben második helyen álló Verstappent. Az ötödik Leclerc lett, majd Hamilton, Esteban Ocon, a szurkolók által a nap versenyzőjének választott Andrea Kimi Antonelli, Albon és a több előzést is bemutató Oliver Bearman zárta az első tízest, így mindkét Haas és egy autóval a Williams is pontot szerzett. 

Hadjar az első versenyén a tizenötödik helyen látta meg a kockás zászlót, de végül egy pozícióval előrébb rangsorolták, miután az előtte célba érő Jack Doohan pont a Racing Bulls-pilóta leszorítása nyomán kapott 10 másodperces időbüntetést. Ami a faenzaikat illeti, a remek időmérő után mindkét pilótájuk pont nélkül maradt, miután újra elrontották a stratégiát. Cunoda ráadásul kényszerű cserére is szorult a verseny kései szakaszában, a japán versenyző első szárnyáról szakadt le egy darab egyelőre ismeretlen okokból, ami szárnycserét követelt. 

Folytatás két hét múlva a Japán Nagydíjjal.

FRISSÍTÉS: A versenyt követően mindkét Ferrarit, valamint Gaslyt is kizárták Leclerc és az Alpine-pilóta autója az előírt minimumsúlyt nem érte el, míg Hamilton kopólemeze túlzottan elvékonyodott. A diszkvalifikálásokat követően  változott a végeredmény: Esteban Ocon a Haasszal a szenzációs ötödik, Andrea Kimi Antonelli a hatodik, Alexander Albon a hetedik, Oliver Bearman a nyolcadik, Lance Stroll a kilencedik, míg Carlos Sainz Jr. a tizedik, vagyis az utolsó pontszerző helyre lépett előre. Utóbbi az első pontjait szerezte meg a Williams színeiben, míg korábbi csapata, a Ferrari 18 pontot veszített és épp a grove-i istálló mögé esett vissza a konstruktőri tabellán. 

F1
Tegnap, 12:06

Mindkét Ferrarit és Gaslyt is kizárták a kínai versenyről – változott a végeredmény

Stroll és Sainz is pontszerző helyre lépett előre.

 

KÍNAI NAGYDÍJ, A VERSENY FRISSÍTETT VÉGEREDMÉNYE

1.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes1:30:55.026 
2.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes9.748 mp h. 
3.George RussellbritMercedes11.097 mp h. 
4.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda16.656 mp h. 
5.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari49.969 mp h. 
6.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes53.748 mp h. 
7.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes56.321 mp h. 
8.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari1:01.303 p h. 
9.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes1:10.204 p h. 
10.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes1:16.387 p h. 
11.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda1:18.875 p h. 
12.Liam Lawsonúj-zélandiRed Bull-Honda1:21.147 p h. 
13.Jack DoohanausztrálAlpine-Renault1:28.401 p h. 
14.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari1 kör h. 
15.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari1 kör h. 
16.Cunoda JukijapánRacing Bulls-Honda1 kör h. 
 FELADTÁK  megtett körökkiesés oka
 Charles LeclercmonacóiFerrari56kizárták
 Lewis HamiltonbritFerrari56kizárták
 Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault56kizárták
 Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes4feladta

 

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA

PILÓTÁKGYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1. Lando Norris12344
2. Max Verstappen1336
3. George Russell2335
4. Oscar Piastri11334
5. Andrea Kimi Antonelli322
6. Alexander Albon216
7. Esteban Ocon110
8. Lance Stroll210
9. Lewis Hamilton29
10. Charles Leclerc28
11. Nico Hülkenberg16
12. Oliver Bearman14
13. Cunoda Juki13
14. Carlos Sainz11
KONSTRUKTŐRÖK 
1. McLaren-Mercedes78
2. Mercedes57
3. Red Bull-Honda36
4. Williams-Mercedes17
5. Ferrari17
6. Haas-Ferrari14
7. Aston Martin-Mercedes10
8. Sauber-Ferrari6
9. Racing Bulls-Honda3
10. Alpine-Renault0
18. KÍNAI NAGYDÍJ
MÁRCIUS 21., PÉNTEK
Szabadedzés1. Norris 1:31.504
Sprintidőmérő1. Hamilton 1:30.849
MÁRCIUS 22., SZOMBAT
Sprintverseny1. Hamilton, 2. Piastri, 3. Verstappen
Időmérő1. Piastri 1:30.641
MÁRCIUS 23., VASÁRNAP
A verseny1. Piastri, 2. Norris, 3. Russell
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Japán Nagydíj, Szuzukaáprilis 6., 7.00
Bahreini Nagydíj, Szahíráprilis 13., 17.00
Szaúd-arábiai Nagydíj, Dzsiddaáprilis 20., 19.00

 

n

Legfrissebb hírek

Hivatalosan is felveszi Nigel Mansell nevét a Hungaroring 4-es kanyarja

F1
6 órája

A Hungaroring célegyenesével jelenleg még Max Verstappennek is meggyűlne a baja

F1
6 órája

„Nem vagyok hülye" – Lawson időt szeretne, de a Red Bull már Japán előtt megválhat tőle

F1
7 órája

A McLarennek egyelőre nincs ellenfele – nemzetközi sajtóvisszhang

F1
7 órája

„Nem állt szándékunkban előnyt szerezni" – magyarázatot adott a Ferrari Hamilton és Leclerc kizárására

F1
Tegnap, 15:24

„A következő körben elkapott volna Russell" – Norris örül, hogy egyáltalán célba ért

F1
Tegnap, 14:22

Mindkét Ferrarit és Gaslyt is kizárták a kínai versenyről – változott a végeredmény

F1
Tegnap, 12:06

Leclerc szerint ennyi van a Ferrariban; Hamilton megcélozta a győzelmet vasárnap

F1
2025.03.22. 16:06
Ezek is érdekelhetik