A McLaren versenyzőpárosa Lando Norris, Oscar Piastri sorrendben sajátította ki az első rajtsort a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj időmérőjén, amit követően a kettős előrebocsátotta, a csapatérdekeket szem előtt tartva szabadon versenyezhetnek a másnapi versenyen. Ám amikor a versenyzők először igazán közel kerültek egymáshoz, érkezett a rádióüzenet, hogy tartsák a pozíciójukat, amíg nem előzik meg a lekörözendő vetélytársakat, és újra szabad lesz előttük az út.
Noha a forgalom kitisztulása után a wokingiak feloldották az előzési tilalmat, addigra az ausztrál a 13-as kanyarban elkövetett rontása miatt lendületet vesztett, és kissé leszakadt a csapattársáról. Piastri ezt követően már nem is került támadási helyzetbe, ráadásul versenye drámai fordulatot vett, amikor a hajrában lezúduló esőben kicsúszott, és hosszú ideig elakadt a vizes füvön, amivel rengeteg időt vesztett, és csak egykörös hátrányban tudott visszaevickélni a nyomvonalra.
A pilóta végül hősies küzdelem után a 9. helyen látta meg a kockás zászlót, miközben a hétvége korábbi szakaszában még abban reménykedett, hogy megtörheti a hazaiakat sújtó átkot, és az első ausztrál versenyzőként diadalmaskodhat hazai közönség előtt.
„Talán túlságosan is nyomtam. Rendkívül nehéz ilyen körülmények között megítélni, hogy mennyire lesz csúszós. Egyik körről a másikra jelentősen megváltoztak a körülmények, és láttam, ahogy Lando megcsúszott előttem, de már én is benne voltam a kanyarban. Ezen a ponton már nem nagyon tudtam mit tenni, hogy lelassítsam magam. Amikor a kavicságyba vagy a füves részre csúszol, nyilván próbálod egyenesen tartani az autót, amennyire csak lehetséges. Az, hogy elakadtam a füvön, egészen hihetetlen volt. De saját magamat sodortam ebbe a helyzetbe.”
Ami a csapatutasítást illeti, Piastri ugyan megérti, miért óvatoskodott a csapat, ettől függetlenül magyarázatot vár. „Maga a futam és a körülmények is szélsőségesek voltak. Épp közelítettük a lekörözendő versenyzőket, és egyetlen száraz versenyív volt, miközben nem tudhattuk, hogy jön-e újabb esőzés – írta le az akkor uralkodó viszonyokat, amik hatással lehetettek a McLaren döntésére, de így is szeretné jobban átlátni, miért volt szükség az előzési tilalomra. – Beszélni fogok a csapattal, hogy jobban megérthessem, mi volt a gondolkodásuk. De szerintem mindig egyértelmű, hogy ezek a döntések mindkét irányba megtörténhetnek.”
39. AUSZTRÁL NAGYDÍJ | |
MÁRCIUS 14., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:17.252 |
2. szabadedzés | 1. Leclerc 1:16.439 |
MÁRCIUS 15., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Piastri 1:15.921 |
Időmérő | 1. Norris 1:15.096 |
MÁRCIUS 16., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Norris, 2. Verstappen, 3. Russell |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Kínai Nagydíj, Sanghaj | március 23., 8.00 |
Japán Nagydíj, Szuzuka | április 6., 7.00 |
Bahreini Nagydíj, Szahír | április 13., 17.00 |