Fernando Alonso remek formát mutatott Monacóban: az időmérőn a hetedik leggyorsabb kört futotta meg, majd a hatodik helyről vághatott neki a versenynek Lewis Hamilton utólagos rajtbüntetése nyomán. A kétszeres világbajnok ezt követően a korai elektronikai problémák ellenére is képes volt tartani a pozícióját, és minden jel arra mutatott, hogy az idén először sikerül pontot szereznie. A menedzselhetőnek tűnő hiba azonban véglegesnek bizonyult, és a 37. körben kénytelen volt félrekormányozni az elfüstölő Aston Martinját a Rascasse-nál, így az első pontszerzés helyett az idei harmadik kiesését könyvelhette el.
A spanyol versenyző neve mellett nyolc nagydíj után egyetlen pont sem szerepel, ami először fordult elő vele 2015 óta. „Elég nehéz futamom volt, sok mindent kellett menedzselnem, és a tizenötödik körtől kezdve elektronikai probléma lépett fel a motornál, aminek következtében százhatvan lóerőt vesztettem. Ez Monacóban ugyanakkor nem kulcsfontosságú, így sokáig képes voltam tartani a hatodik helyet, azonban végül elszállt a motor. Nem így szerettem volna zárni ezt a hétvégét” – jelentette ki, majd kitért arra is, hogy szerinte nem a sokszor emlegetett szerencse kérdése volt az újabb nullázás.
„Ez nem balszerencse volt, hiszen nem arról van szó, hogy rosszkor jött a biztonsági autó, vagy valami az autómra zuhant az égből. Egyszerűen meghibásodott a motor, amit ki kell vizsgálnunk, és legközelebb jobbnak kell lennünk. Versenyképes vagyok, nem arról van szó, hogy azért nem szerzek pontot, mert lassúnak érezném magam, vagy hogy saját hibámból nekimentem volna a falnak vagy valaki másnak az első körben. Úgy gondolom, magas szinten versenyzek, és egyszerűen csak ki kell várnom, hogy mi történik a következő versenyeken.”
Nemcsak Alonso, az Aston Martin is pont nélkül maradt, ráadásul már a második nagydíjon, hiszen ezúttal a már összességében 14 pontot gyűjtő Lance Stroll is nullázott. A kanadai pilóta felejthető hétvégén van túl a hercegségben: az első szabadedzésen a Charles Leclerc-rel történt ütközés miatt egy, majd az időmérőn Pierre Gasly feltartásáért három rajthelyes hátrasorolást kapott, és az utolsó előtti, vagyis a 19. helyről vágott neki a futamnak, majd tizenötödikként szelte át a célvonalat.
„Ez Monaco. Amikor nehéz a szombatod, a vasárnap mindig kihívást jelent. A mezőny végéről sosem egyszerű. A piros zászlók, a forgalom, ezek egyszerűen olyan szerencsétlen körülmények voltak szombaton, amik vasárnap ellehetetlenítették a dolgunkat. Most lapozok, és már alig várom Barcelonát” – zárta rövidre Stroll, aki vasárnap az egyetlen előzést mutatta be Monte-Carlo utcáin.
NEWEY ELŐSZÖR KÍSÉRTE EL AZ ASTON MARTINT VERSENYHÉTVÉGÉRE |
---|
A tervezőzseni, Adrian Newey márciusban kezdte meg a munkát az új munkaadójánál, az Aston Martinnál, és fő feladatát a 2026-os projekt jelenti, igaz, néha az ebédszünetekben eszmét cserél a 2025-ös konstrukción dolgozó munkacsoport tagjaival is. A Red Bulltól távozó szakember ezen felül annak szenteli az idejét, hogy feltérképezze az istálló technikai struktúráját, és meghatározza, a csapatnak mely területeken kell minél hamarabb javulnia annak érdekében, hogy a közeljövőben világbajnoki címért harcolhasson.
Newey először a múlt hétvégi Monacói Grand Prix-ra kísérte el a silverstone-iakat, ahol megosztotta, milyen érzések kavarogtak benne, miután búcsút intett a „vörös bikáknak”, és mi alapján döntötte el, hogy hol folytatja a pályafutását. „Számos okból mondtam fel a Red Bullnál, és akkoriban fogalmam sem volt, mihez fogok kezdeni. Szóval csak hátradőltem, elgondolkodtam rajta, beszélgettem a feleségemmel, Mandyvel, hogy mit tegyünk – pihenjünk-e, legyen-e vakáció margaritával, vagy újra munkába álljak. És ha újra dolgoznék, akkor mi lenne az?”
„A közúti autók mindig is érdekeltek, élveztem a Valkyrie-projektet, mint ahogyan az RB17-es programot is, amelyen még mindig dolgozom. De amit a legjobban szerettem a karrieremben, z az ember és a gép kapcsolata, a sportszakmai kihívás, az, hogy szinte minden héten, ott lehetsz a futamon. Ha összehasonlítom ezt az egyetemi barátaim helyzetével, akik repüléstechnikával foglalkoznak, és repülőgépeken dolgoznak olyan cégeknek, mint például a British Aerospace vagy a Rolls-Royce, ők olyan projekteken dolgoznak, amelynek az eredményét tíz-tizenöt évig nem is látják. Nincs sok visszajelzés. Nekem viszont szükségem van rá, hogy ott legyen a gép és az ember, a versenyzés.”
„Az Amerika-kupa nagyon érdekes, szinte egy párhuzamos univerzum. Nagyon hasonló a technológia. Az egyetlen dolog, amit nem szeretek benne, hogy nincs lehetőséged reagálni. Négyévente van egy versenyed. A hajó vízre bocsátásától számítva két hónapod van a tényleges futam előtt. Szóval ha rosszul sikerül a dizájn, nincs időd kijavítani. A Formula–1-ben viszont ha van egy jó alapstruktúrád, van egy erős motorod és kiváló versenyzőid, akkor meg tudod fordítani a dolgokat akkor is, ha rosszul kezded a szezont. Úgy vélem, a McLaren remek például szolgál erre.” |
71. MONACÓI NAGYDÍJ | |
MÁJUS 23., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Leclerc 1:11.964 |
2. szabadedzés | 1. Leclerc 1:11.355 |
MÁJUS 24., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Leclerc 1:10.953 |
Időmérő | 1. Norris 1:09.954 |
MÁJUS 25., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Norris, 2. Leclerc, 3. Piastri |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | június 1., 15.00 |
Kanadai Nagydíj, Montreal | június 15., 20.00 |
Osztrák Nagydíj, Spielberg | június 29., 15.00 |