A Red Bull második számú ülése több versenyző pályafutásának vetett véget, és a csapat számára évek óta problémát jelent, hogy megfelelő csapattársat találjon Max Verstappen mellé. Sergio Pérez elküldése után Liam Lawson mindössze két nagydíjat élt meg a „vörös bikáknál”, s egyelőre az őt leváltó Cunoda Juki sem hozza a várt szintet, így egyre többször látnak napvilágot olyan hírek, hogy a japán napjai is meg vannak számlálva, s a helyét a Racing Bulls színeiben fantasztikusan teljesítő Isack Hadjar veheti át.
A fiatal francia pilótát ugyanakkor több szakértő, valamint korábbi Formula–1-es pilóta is óva inti attól, hogy csatlakozzon az osztrákokhoz, helyette azt javasolják neki, hogy maradjon a faenzaiaknál, majd a Red Bull-kötelékből kilépve más alakulatnál keressen ülést magának.
Úgy tűnik, Hadjar is hasonlóan gondolkozik, hiszen a Kanadai Nagydíj sajtónapján kertelés nélkül kijelentette, hogy nem érzi magát késznek arra, hogy előléptessék a Red Bullhoz. „Ijesztő lenne. Az biztos, hogy még nem állok készen. Ez tény. Úgy gondolom, hogy jó, ha ott gyűjtök tapasztalatot, ahol most vagyok. Nagyon jól érzem magam minden egyes hétvégén, sokat tanulok. Ezt az autót élvezet vezetni. Majd meglátjuk, mit hoz a jövő, de Red Bull-fiatalként normális, hogy oda vezet az út.”
Hadjar Lawson és Cunoda példájából kiindulva sem vágyik egyelőre az osztrákokhoz, és tudja, nem ez lenne a megfelelő lépés a karrierjét tekintve.„Joggal mondhatjuk ezt. Liam és Juki is minőségi versenyző, szóval normális, hogy ez a feltételezés, de ha hívnának, akkor mennék. Emellett kíváncsi is vagyok, szeretném tudni, mi folyik ott, és belekóstolnék abba, milyen a legmagasabb szint, hiszen a másik autóban ott lenne Max. Ezzel egy időben, nagyon élvezem az F1-ben eltöltött időmet a Racing Bullsszal, jól megy, szívom magamba a tudást, és készülök a hívásra. Ennyi” – mondta, majd amikor arról kérdezték, igent mondana-e, ha megkeresnék, azt felelte, hogy minden attól függ, egyáltalán lenne-e választása.
A francia úgy érzi, a legnagyobb hiányosságát az jelenti, hogy nem tudja, milyen nehezen kezelhető autót vezetni. „Még nem tapasztaltam eleget, hogy milyen egy szeszélyes kocsit vezetni. Az eddigi gépeim nagyon következetesek voltak, és nem volt túl nehéz vezetni őket. Még nem volt olyan hétvégém, amikor borzalmasnak éreztem volna az autót. Nincs semmi tapasztalatom arról, hogyan kell a nulláról a csúcsra juttatni egy kocsit egyetlen hétvége leforgása alatt.”
„Úgy gondolom, technikai szempontból is van még hova fejlődnöm. Azzal tisztában vagyok, hogy mire van szüksége egy F1-es gépnek ahhoz, hogy gyors legyen, és ehhez hasonlók. Ami a nyers sebességet illeti, az megvan vagy nincs, de ez inkább a külső dolgokról szól.”
MARKO NAGYON ELÉGEDETT HADJAR EDDIGI TELJESÍTMÉNYÉVEL |
---|
A Red Bull-tanácsadó, Helmut Marko a 2025-ös idény legjobb újoncának tartja Hadjart. „Határozottan Hadjart mondanám, szerintem ő a leglenyűgözőbb újonc. Megérkezik egy számára ismeretlen pályára, és három körön belül versenyképes. Rendszeresen ott van a Q3-ban is, és minden nagyon természetesen jön neki. A személyiségét is megmutatta, hallottam néhány interjút vele, amik nagyon viccesek voltak. Van humorérzéke, tud nevetni önmagán is.” |
54. KANADAI NAGYDÍJ | |
JÚNIUS 13., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 19.30–20.30 |
2. szabadedzés | 23.00–00.00 |
JÚNIUS 14., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 18.30–19.30 |
Időmérő | 22.00–23.00 |
JÚNIUS 15., VASÁRNAP | |
A verseny (70 kör, 305.27 km) rajtja | 20.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Osztrák Nagydíj, Spielberg | június 29., 15.00 |
Brit Nagydíj, Silverstone | július 6., 16.00 |
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | július 27., 15.00 |