„Mindenképpen ott kell lennem a Q3-ban” – Cunoda is megkapja a fejlesztéseket Kanadában

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.06.14. 13:13
Cunoda hátrányban volt az elmúlt versenyeken a hiányzó fejlesztések miatt (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Red Bull a Kanadai Nagydíj első szabadedzésén még az élen zárt Max Verstappen révén, ám a folytatásban visszaesett a teljesítménye. Ennek hátterében az állt, hogy a csapat rossz irányba ment el a beállításokkal, így a holland, valamint a tanácsadó, Helmut Marko is bizakodóan tekint előre. Az első tízesből kiszoruló Cunoda Juki eközben úgy számol, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően előreléphet, és a szombati időmérőn ott lehet a Q3-ban.

Max Verstappen már a csütörtöki sajtónapon előrebocsátotta, hogy McLaren-egyeduralomra számít a Kanadai Nagydíjon, miközben a Red Bullnak a Ferrarival és a Mercedesszel kell megküzdenie a dobogóért. Noha a péntekenként sokszor szenvedő „vörös bikák" ezek után a holland révén az élen zárták a montreali nyitányt, a folytatásban a kilencedik helyre szorult vissza a címvédő, és több mint fél másodperccel maradt el a leggyorsabb George Russelltől. 

F1
2025.06.13. 12:40

„Nem fogok változtatni a hozzáállásomon” – Verstappen szerint nem lenne világvége, ha eltiltanák

„Úgy fogok versenyezni, mint ahogy mindig is szoktam. Bízom magamban!”

 

Őszintén szólva rendben volt a nap, és meglehetően elégedett vagyok az autóval is. A második gyakorlás valamivel nehezebb volt bizonyos okokból – azt hiszem, vesztettünk az egyensúly terén. Ennek utána kell néznünk, de összességében egészen jól alakult a péntekünk. Ha érzés tekintetében sikerül visszatérnünk az első tréningen tapasztalthoz, akkor rendben leszünk. Meglátjuk, hogyan alakul, még mindenki rendelkezésére áll egy szabadedzés, hogy rendezze a sorait. Ami minket illet, szeretnénk a megtalálni a megfelelő működési tartományt, aztán kiderül, mennyire tudunk elöl lenni az időmérőn.”

A garázs túlsó oldalán Cunoda Juki eközben a tizenötödik pozícióban zárta a második gyakorlást, de bizakodóan tekint előre a folytatásra, hiszen péntekről szombatra virradóan nagyrészt már ő is azzal az autóspecifikációval mehet, mint a csapattársa. A japán ugyanis az Emilia-romagnai GP-n történt autótörése óta nem a legfrissebb elemekkel versenyzett. A szombaton a Q3-as szereplést megcélzó versenyző arra számít, hogy a változtatás révén ingyen köridőt nyer. 

Az érzés rendben van, és tudom, hogy szombaton érkezni fog valami a kocsira, ami jó, és remélhetőleg ingyen köridőt fog jelenteni. Emellett úgy gondolom, sikerül előrelépnünk a beállítások terén, de ez nyilvánvalóan nem elég, ennél még több kell. Mindenképpen ott kell lennem a Q3-ban, ez a cél. Meglátjuk, hogyan alakul.”

CUNODA TISZTÁBAN VAN VELE, HOGY SZINTET KELL LÉPNIE

A Liam Lawsont mindössze két nagydíj után váltó japán pilóta egyelőre nem hozza a várt szintet a Red Bull-lal, és egyre több hír szól arról, hogy veszélybe kerülhet az ülése már idény közben. Ezzel maga Cunoda is tisztában van, de hisz abban, hogy sikerül bizonyítania. „Ha nem teljesítek jól, tudom, mi fog történni. Ismerem magam, és nem kellene ebben a helyzetben lennem. De meglátjuk. Bízom benne, hogy vissza tudok vágni. A média szeret a Red Bull második számú üléséről beszélni, de ez van. Tudom, hogy az elmúlt években, és a legutóbbi versenyeken is voltak olyan dolgok, amikben javultam, különösen az idei év elején. Sok minden történik.”

Optimistán tekint előre a Red Bull-tanácsadó Helmut Marko is, aki elárulta, a két tréning között egyes változtatásokkal rossz irányba mentek el, és romlott az RB21-es vezethetősége. „Az első szabadedzés után két kisebb módosítást hajtottunk végre a gépen, amiknek hatására viszonylag erőteljes mértékben rossz irányba ment el a vezethetőség. Így vissza fogunk térni a korábbi beállításokhoz. Ez is azt mutatja, milyen szűk tartományban működik jól az autónk.”

„Úgy vélem, a hosszú etapunk nagyon jó volt. Nagyjából egy szinten voltunk (Oscar) Piastrival, és a gumikopást is sikerült kordában tartanunk. Szerintem ott vagyunk az élmezőnyben.”

A Red Bull egy évvel ezelőtt győzelmet aratott a helyszínen Verstappen révén, aki a második rajtkockából vágott neki a vizes körülmények között kezdődő versenynek. 

 

54. KANADAI NAGYDÍJ
JÚNIUS 13., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Verstappen 1:13.193
2. szabadedzés1. Russell 1:12.123
JÚNIUS 14., SZOMBAT
3. szabadedzés18.30–19.30
Időmérő22.00–23.00
JÚNIUS 15., VASÁRNAP
A verseny (70 kör, 305.27 km) rajtja20.00
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Osztrák Nagydíj, Spielbergjúnius 29., 15.00
Brit Nagydíj, Silverstonejúlius 6., 16.00
Belga Nagydíj, Spa-Francorchampsjúlius 27., 15.00

 

 

Legfrissebb hírek

Lawson és Gasly is csak a bokszutcából indul Montrealban

F1
1 órája

F1, Kanadai Nagydíj, verseny

F1
1 órája

Leclerc az elpuskázott pole pozíció miatt bosszankodott; Hamilton szerint az első sor is elérhetetlen volt

F1
6 órája

„Teljes időpazarlás, nagyon gyerekes!” – Verstappent felbosszantották az időmérő után

F1
9 órája

Hadjar rajtbüntetést kapott Sainz feltartásáért – hivatalos

F1
20 órája

Russell szárnyalt a Mercedesszel, és megismételte a tavalyi pole pozícióját Kanadában

F1
22 órája

Norris vette át a vezetést; Leclerc a második helyről várja az izgalmasnak ígérkező kanadai időmérőt

F1
Tegnap, 19:30

„Így nem lehet bajnokságot nyerni” – Vasseur kifakadt az olasz sajtóra

F1
Tegnap, 15:05
Ezek is érdekelhetik