Charles Leclerc már a pénteki szabadedzés első körétől fogva magabiztos volt Montrealban, és az sem vetette vissza, hogy mindössze három gyors kör után falba tette a Ferrarit, amit követően a nyitó napon már nem is tudott visszaülni a volán mögé. A monacói versenyző a szombati gyakorláson is erős köridőket ért el, és minden jel arra mutatott, hogy az időmérőn harcban lehet a pole pozícióért, és az első sorba kvalifikálhatja magát. Ehelyett a nyolcadik rajtkockát szerezte meg, miközben az egyik kedvenc vadászterületén egészen jó tempót diktáló Lewis Hamilton az ötödik helyről várhatta a 70 körös verseny rajtját.
Noha a futamot megelőzően mindkét versenyző dobogós esélyekről beszélt, a Scuderia csak a negyedik erőt jelentette vasárnap, a monacói, brit kettős szinte a senki földjén autózott, és végül az ötödik-hatodik helyen látta meg a kockás zászlót Lando Norris nullázása után. A montreali hétvégén az olasz sajtóra kiakadó csapatfőnök, Frédéric Vasseur újabb elszalasztott lehetőségekről, és ki nem használt potenciálról nyilatkozott a kudarcos verseny után.
„Megmutattuk, hogy megvan a tempónk, amikor Charles abszolút legjobb részidőt ért el az első szektorban az időmérőn. Egész hétvégén az a rész jelentette a gyenge pontunkat. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy megszereztük volna a pole pozíciót, de legalább jó helyzetben lettünk volna. Túl sok hibát követtünk el kollektíven az egész hétvégét alapul véve, kezdve az első tréningen a balesettel, a kvalifikáción elkövetett hibával, majd ott volt a mormota a versenyen. Végső soron nagyon szoros a küzdelem, és szinte semmi sem kell ahhoz, hogy egyik hétvégéről a másikra pozíciót cserélj, hacsak nem dolgozol tökéletesen.”
„A Mercedes esete jó lecke volt. Sehol sem voltak a tripla hétvégén, most pedig mindkét autójukkal ott vannak a dobogón. Nem vagyok benne biztos, hogy teljesen megváltoztatták-e a kocsit, de péntek reggeltől kezdve ott voltak, és nagyszerű munkát végeztek a felkészüléssel – méltatta az ellenfelet, majd arra is rámutatott, hogy az időmérőn a gumihasználat terén is rossz utat követhettek. – A fő gondot az jelenti, hogy jól használjuk, megértsük és jól válasszuk ki a gumikat a kvalifikációra.”
„Ez elég nehéz feladat. Úgy gondolom, hogy Max (Verstappen) és a Mercedes jobb munkát végzett, mint mi és a McLaren, és ez már valószínűleg a hétvége elejétől kezdve megmutatkozott a gumiválasztással. Már péntek reggel el kell kötelezned magadat. A gumik használatából több teljesítmény származik, mint amennyi különbség az autók között van. Ez igaz volt ezen a hétvégén, és igaz volt Monacóban, valamint Imolában is. Jobb munkát kell végeznünk.”
„Monte-Carlóban ott voltunk elöl, és most is ott voltunk az elején az időmérőn a kör elejét tekintve. De ha az első sorokból szeretnénk indulni, akkor nagyon sima, zökkenőmentes hétvégére van szükségünk a lehetőségek kihasználásában. És ez az a terület, ahol csúnyán elbuktunk Kanadában.”
A versenyen megint fejtörést okozott a stratégia a Ferrari számára, hiszen Leclerc és a csapat más állásponton volt. A csapatfőnök elismerte, talán hibát követtek el a taktikával. „Igaza volt abban, hogy nincs igazán veszítenivalónk, amikor az élboly mögött vagyunk. Vállalhatunk némi rizikót, de a gumik élettartamát figyelembe véve túl optimistának tartottuk azt az elképzelést, hogy képes ötvenkörös etapot teljesíteni a kemény keveréken. Valószínűleg hiányzott a hétvége korábbi részéből is néhány kör ahhoz, hogy ezt megbecsülhessük.”
A Ferrari végül 18 pontot gyűjtött Montrealban, míg a Mercedes összesen 40 pontot tett zsebre, aminek következtében a maranellóiak elvesztették a második helyüket a németekkel szemben a konstruktőri tabellán. A két istállót 16 pont választja el egymástól tíz versenyhétvégét követően.
54. KANADAI NAGYDÍJ | |
JÚNIUS 13., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Verstappen 1:13.193 |
2. szabadedzés | 1. Russell 1:12.123 |
JÚNIUS 14., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Norris 1:11.799 |
Időmérő | 1. Russell 1:10.899 |
JÚNIUS 15., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Russell, 2. Verstappen, 3. Antonelli |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Osztrák Nagydíj, Spielberg | június 29., 15.00 |
Brit Nagydíj, Silverstone | július 6., 16.00 |
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | július 27., 15.00 |