Alonso előbb Hamiltont, majd Vettelt vadászná le

Vágólapra másolva!
2012.06.22. 19:55
null
Először Hamilton, aztán Vettel... (Fotó: Action Images)
Kisebb meglepetésre a Force Indiával csak délután köröző Nico Hülkenberg végzett az Európa Nagydíj első edzésnapjának második helyén, közvetlenül Sebastian Vettel mögött, aki szerint pénteki elsősége még nem mond ítéletet a Red Bull-Renault új fejlesztéseiről. Michael Schumacher biztató eredménye ellenére egyáltalán nem optimista, míg Fernando Alonso megjelölte, hogy melyik ellenfelét hol szeretné legyőzni. A McLarennél mindkét pilóta gondban van autója beállításaival.

Sebastian Vettel jól sikerült tesztnapként könyvelte el a valenciai Európai Nagydíj pénteki nyitó napját, de arról még nem mert beszélni, hogy a Red Bull fejlesztései milyen jól sikerültek.

„Az időeredmények nem mérvadóak, korai lenne arról beszélni, mennyire jöttek be az új alkatrészeink – mondta Vettel. – Számunkra ez tökéletes tesztnap volt, teljesítettük a programunkat, minden simán ment, amivel elégedett vagyok. Meglepően hűvös volt, vasárnap ennél sokkal melegebb lesz, meg kell próbálnunk kitalálni, mégis mit hasznosíthatunk a mai tapasztalatokból. Nagyon szoros az állás, és még az sem világos, mi lesz a helyes stratégia a versenyen.”

Márkatársa, a napot a 9. helyen záró Mark Webber sokkal elkeseredettebb volt.

„Egyáltalán nem tudtuk kihasználni a lágy gumik adta lehetőséget, ha nem sikerül az első két köröd, esélyed sincs arra, hogy értékelhető kört fuss. Nehéz autóval nagyon rossz a tempó, de legalább Seb tudott egy értékelhető menetet futni. Éjszaka ki kell találni, mit tegyünk a lágy gumik jobb kihasználásáért″ – fogalmazott Webber.

Nico Hülkenberg csak a délutáni edzésen vett részt, mivel a Force India délelőtt a fiatal Jules Bianchinak adott lehetőséget. Hülkenberg ennek ellenére a második legjobb időt autózta a valenciai GP első napján:

„Sikerült rengeteg mindent elvégeznünk egy tréning alatt, sok kört futottam mindkét keveréken és jól működik az autó. A legfontosabb a gumik kezelése lesz a hőmérséklet emelkedésével, illetve, hogy ugyanezt a teljesítményt nyújtsuk.”

Kobajasi Kamui a műszaki problémák ellenére harmadik helyre kormányozta a Saubert a délutáni gyakorláson.

„Minden rendben ment – mesélte a japán pilóta –, attól eltekintve, hogy egy hidraulikai probléma miatt délután nem tudtam hosszú etapokat teljesíteni. Délelőtt fejlesztéseket próbálgattunk, ezért nem is a sebességre koncentráltunk azon az edzésen. Annak ellenére, hogy nem volt túl sok időnk a beállításokon dolgozni, az autó nagyon jól működött a lágy gumikon. Az abroncsok kezelése itt kulcsfontosságú lesz, és ez nemcsak a pilótán múlik, hanem a kocsi konfigurációján is.”

Az élete legszerencsétlenebb idényét futó Michael Schumacher nem érzi úgy, hogy kibabrált volna vele a sors. Együtt tud élni azzal, hogy amíg csapattársa, Nico Rosberg az idei összes versenykört teljesítette, neki több futamot is fel kellett adnia műszaki hiba miatt, és még mindig csak két vb-pontja van. A 43 éves német nemigen hisz abban, hogy megszerezheti a valenciai győzelmet.

„Ezek prototípus autók, és elég tapasztalt vagyok ahhoz, hogy megértsem, bármikor előfordulhatnak velük problémák. Ez a Formula–1 része, az pedig, hogy minden hiba az én autómon jön elő, puszta véletlen. Ha nem a világbajnoki címért versenyzel, akkor is a legjobbat akarod nyújtani, mégsem esik olyan rosszul egy-egy műszaki hiba, mint kiélezett helyzetben” – mondta Schumacher, hozzátéve, az év elején nem hitt abban, hogy a világbajnoki címért csatázhatnak, ezért meglepte, Rosberg milyen jól áll a vb-pontversenyben.

Ami az Európai Nagydíjat illeti, Schumi nem éppen derűlátó.

„Nem állunk rosszul, de nem hiszem, hogy a futamgyőzelemért csatázhatunk. Tudom, hogy egyesek tőlem várják a győzelmet, ez hízelgő is, ám eddig nem láttam azt a pluszt, ami ahhoz kell, hogy nyerjek” – fogalmazott a hétszeres világbajnok veterán.

Fernando Alonso ismét hazai földön versenyezhet, és elárulta azt is, hogy milyen sorrendben szeretné legyőzni ellenfeleit.

„Összességében jó napunk volt – kezdte a kétszeres világbajnok –, kipróbáltunk néhány új alkatrészt, amelyek közül pár bevált, néhány viszont módosításra szorul, és Silverstone-ban talán hasznát vehetjük. Rengeteg időt szenteltünk a gumiknak is, amelyek jelentős mértékben kopnak. Itt fontos megjegyezni, hogy a körülmények gyorsan változnak a felhőzettől függően. Úgy tűnik, idén kevésbé fontos a pole pozíció, még egy ilyen pályán is: nyilvánvalóan mindig az élről rajtolni a legjobb, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy hátrábbról indulva ne lennének győzelmi esélyeink. A cél, hogy a bajnokságban előttem álló Hamilton elé kerüljek, aztán Silverstone-ban talán Vettel lesz legelöl, és ő lesz az újabb célpont.”

A McLaren pilótái szenvedtek, Jenson Button csak a 12., Lewis Hamilton mindössze a 14. leggyorsabb köridőt teljesítette a második szabadedzésen.

„Nem voltam kibékülve az autóval – magyarázta a világbajnoki pontversenyt vezető Hamilton –, idén eddig rendre megtaláltuk az egyensúlyt péntekenként, és általában minden simán ment. Ma nem így történt. Elvileg sikerült kinyomozni a probléma okát, meg is húztuk a szükséges változtatásokat, amelyek remélhetően be is jönnek holnapra.”

Jenson Buttonnak hasonló gondjai voltak:

„Gyorsabbak vagyunk, mint amilyennek látszunk – mondta Button –, de kipróbáltunk valamit a hosszú menetekre, az alapján, ahogyan az autó viselkedett, de ez nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, még rosszabb lett a helyzet. Vissza kell állnunk az eggyel korábbi beállításokhoz, és onnan kezdjük újra.”

EURÓPAI GP, 2. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:39.334 átlag: 196.391 km/ó 33 kör
2. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:39.465 0.131 mp h. 32
3. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:39.595 0.261 20
4. Michael Schumacher német Mercedes 1:39.601 0.267 27
5. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:39.644 0.310 34
6. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:39.700 0.366 32
7. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:39.733 0.399 34
8. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:39.868 0.534 33
9. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:39.901 0.567 30
10. Nico Rosberg német Mercedes 1:39.926 0.592 32
11. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:39.945 0.611 34
12. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:39.990 0.656 33
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:40.075 0.741 29
14. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:40.147 0.813 25
15. Felipe Massa brazil Ferrari 1:40.244 0.910 35
16. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:40.511 1.177 29
17. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:40.963 1.629 20
18. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:41.121 1.787 32
19. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:41.197 1.863 38
20. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:41.263 1.929 29
21. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:42.424 3.090 21
22. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:42.958 3.624 30
23. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:44.201 4.867 33
24. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:44.260 4.926 12
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik