AUGUSZTUS 7., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:26.166 | |||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:25.606 | |||
AUGUSZTUS 8., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
AUGUSZTUS 9., VASÁRNAP | |||
A verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 16., 15.10 | Spanyol Nagydíj | ||
Augusztus 30., 15.10 | Belga Nagydíj | ||
Szeptember 6., 15.10 | Olasz Nagydíj |
A második szabadedzés kezdetére bekúsztak a felhők a silverstone-i pálya fölé, és az időjárás-jelentések szerint 40 százalék esély volt arra, hogy leszakad az ég a másfél órás tréning időtartama alatt. A meleg azonban maradt, a levegő hőmérséklete továbbra is meghaladta a 30 Celsius-fokot, és a pályáé is 10 Celsius-fokkal magasabb volt, mint az első tréning nyitányán, amelyen sok versenyző küzdött a gumi hólyagosodásával.
Az első köröket követően a Mercedes kettőse állt az élre, viszont míg a gyorsabbnak bizonyuló Lewis Hamilton a lágy gumikat használta, Valtteri Bottas a közepes keveréken ért el a legjobbját, és csak 6 ezreddel maradt el csapattársa idejétől. A kettős aztán megfordította a taktikát, a finn a piros oldalfalú, míg Hamilton a sárga jelzésű abroncsokat kapta meg a következő etapjára.
Ám a két próbálkozás után nem változott a sorrend, hiszen Bottas hiába állt pár pillanat erejéig az élre, Hamilton a közepesen jobb időt ért el nála, s 1:25.606-os körét már egyik riválisa sem tudta megjavítani. Nemcsak a Mercedes, hanem más csapatok is próbálgatták a közepes gumikat az időmérős szimulációk során, ami előrevetíti azt, amire számítani lehetett: aki megteheti, nem a lágy gumin fog elrajtolni vasárnap. Ehhez az első tízesnek a keményebb gumikon kell továbbjutnia a Q1-be, míg a 11–20. helyezett szabadon választhat majd.
A Mercedes-versenyzők mögött kisebb meglepetésre Daniel Ricciardo következett 815 ezredes hátránnyal, majd negyedikként érkezett Max Verstappen. A másolás ügyében alulmaradó és büntetést kapó Racing Point Lance Stroll vezérletével következett az 5–6. helyen, míg az első tízes sorát Charles Leclerc, Lando Norris, Carlos Sainz Jr. és Esteban Ocon tette teljessé.
Az első gyakorláshoz hasonlóan a második is nyugodt mederben folyt egészen az utolsó percekig, amikor először Sebastian Vettel jelentett motorhibát, és húzódott félre a pályán Ferrarijával, amelyből ömlött ki a folyadék. Az eset miatt rövid ideig virtuális biztonsági autós szakasz lépett érvénybe, de épphogy véget ért a korlátozás, Antonio Giovinazzi leparkoló Alfa Romeója miatt piros zászlóval kellett megszakítani az edzést, amelyet már nem is indítottak újra.
Folytatás szombat délben a harmadik szabadedzéssel.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:25.606 | átlag: 247.734 km/ó | 22 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:25.782 | 0.176 mp. h. | 22 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:26.421 | 0.815 | 29 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:26.437 | 0.831 | 15 |
5. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:26.501 | 0.895 | 24 |
6. | Nico Hülkenberg | német | Racing Point-Mercedes | 1:26.746 | 1.140 | 26 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:26.812 | 1.206 | 32 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:26.867 | 1.261 | 26 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:26.918 | 1.312 | 24 |
10. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:26.928 | 1.322 | 25 |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:26.960 | 1.354 | 25 |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:27.002 | 1.396 | 33 |
13. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:27.128 | 1.522 | 31 |
14. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:27.198 | 1.592 | 30 |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:27.294 | 1.688 | 28 |
16. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:27.320 | 1.714 | 31 |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:27.535 | 1.929 | 30 |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:27.582 | 1.976 | 28 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:27.683 | 2.077 | 32 |
20. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:27.955 | 2.349 | 26 |