AUGUSZTUS 7., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:26.166 | |||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:25.606 | |||
AUGUSZTUS 8., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:26.621 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
AUGUSZTUS 9., VASÁRNAP | |||
A verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 16., 15.10 | Spanyol Nagydíj | ||
Augusztus 30., 15.10 | Belga Nagydíj | ||
Szeptember 6., 15.10 | Olasz Nagydíj |
Szombat délelőtt továbbra is a pályán kívül zajló események szolgáltatták a témát, hiszen reggel lejárt a 24 órás határidő, amíg a csapatok jelezhették a fellebbezési szándékukat a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) Racing Point ügyében hozott döntésével kapcsolatban. A péntek este elsők között lépő Ferrari, McLaren és Renault alkotta trióhoz csatlakozott kisebb meglepetésre a Williams, illetve a büntetett Racing Point is. A riválisok természetesen a szankció súlyosbításáért, míg Otmar Szafnauerék annak enyhítéséért karkodoskodnak.
Ami a pályán történteket illeti, meleg és napos idő fogadta a mezőnyt a harmadik szabadedzésen, azonban a pénteki szélirány teljesen megváltozott, s több pilótának is jelentették a rádión, hogy ennek következtében némileg lassult a pálya is. Az első gyors köröket követően Bottas állt az élen 1:27.462-es körrel, mögötte csapattársa, Hamilton érkezett 64 ezredes hátránnyal, majd Verstappen, a remeklő Gasly és Stroll egészítette ki az első ötöst félidőben.
Az újabb etapja során a McLaren brit pilótája,Norris aztán a közepes abroncsokon próbálkozott, s rövid időre át is vette a vezetést az 1:27.202-es körével. A silverstone-i melegben a piros és a sárga oldalfalú gumik között nincs kifejezetten nagy különbség, sőt adott esetben a keményebbnek számító közepesek jobbak még egy körön is, pontosan ezért fognak sokan az időmérőn is ezeken a keverékeken továbbjutni az utolsó szakaszba.
A fiatal brit ideje tehát nem volt elegendő az első helyhez, hiszen a lágy Pirelliken mind a két Mercedes-versenyző gyorsabb kört jegyzett nála. Az élen Hamilton végzett 1:26.621-es körével, a brit előnye 163 ezred volt Bottas, míg bő 58 század Norris előtt. A negyedik pozícióban érkezett Hülkenberg, majd a másik Racing Pointtal Stroll következett.
Hatodikként Leclerc zárt, míg az utolsó gyors körén forgalomba kerülő Verstappen csak a hetedik lett nem sokkal megelőzve márkatársát, Albont. Az első tízes sorátOcon és Sainz Jr. egészítette ki.
Az új motort kapóVettel a 13. pozícióban végzett, míg a péntek délután harmadik és a nap végén nagyon lelkesen nyilatkozóRicciardo a 14. leggyorsabb volt. Igaz, az ausztrál Verstappenhez hasonlóan nem tudott tiszta gyors kört teljesíteni a tréning végén.
Folytatás 15 órakor az időmérővel.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:26.621 | átlag: 244.832 km/ó | 15 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:26.784 | 0.163 mp. h. | 16 |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:27.202 | 0.581 | 20 |
4. | Nico Hülkenberg | német | Racing Point-Mercedes | 1:27.256 | 0.635 | 16 |
5. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:27.263 | 0.642 | 15 |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:27.328 | 0.707 | 18 |
7. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:27.455 | 0.834 | 12 |
8. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:27.474 | 0.853 | 15 |
9. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:27.496 | 0.875 | 15 |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:27.627 | 1.006 | 22 |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:27.659 | 1.038 | 15 |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:27.754 | 1.133 | 18 |
13. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:27.811 | 1.190 | 20 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:27.815 | 1.194 | 12 |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:28.076 | 1.455 | 15 |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:28.125 | 1.504 | 14 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:28.349 | 1.728 | 17 |
18. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:28.468 | 1.847 | 13 |
19. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:28.538 | 1.917 | 12 |
20. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:28.763 | 2.142 | 16 |