A McLaren és az Aston Martin hétfői bemutatója után a Ferrari is lerántotta a leplet a 2023-as autójáról, az SF-23-asról, méghozzá a tifosi előtt a maranellói istálló privát versenypályáján, a Fiorano Circuiten megrendezett esemény keretein belül.
Az olasz istálló remek formában vágott neki az új érának, ám az év előrehaladtával sokasodó stratégiai és technikai hibák még a konstruktőri második helyet is veszélybe sodorták. Az újabb kudarcba fulladó idény nem maradt következmények nélkül: a maranellóiak kötelékében 28, míg csapatfőnökként 2019 óta tevékenykedő Mattia Binotto felmondott, helyét az Alfa Romeótól távozó Frédéric Vasseur vette át.
Az istálló történetének második francia csapatfőnöke előtt nem kisebb feladat áll, mint véget vetni a Ferrari második leghosszabb cím nélküli időszakának, a Scuderia ugyanis egyéniben 2007, csapatban 2008 óta vár az újabb bajnoki sikerre. Noha Vasseur „kívülállóként” új szemléletet hozhat az alakulathoz, egyelőre erősen kérdéses, merre vezet az olaszok útja.
A 2010 óta bajnoki címeket nyerő két gárda, a Red Bull és a Mercedes számára ugyanis a folytonosság a siker egyik kulcsa, míg a Ferrari pont a stabilitást dobta el újra. Binotto végig hosszú távban gondolkozott, és viszonylag erős alapokat helyezett le ahhoz, hogy a Scuderia a 2026-ig tartó szabályciklusban versenyképes legyen. Ráadásul már a tavalyi év egy részét is az ideire való felkészülésnek szentelte, miközben együtt lélegzett a csapattal, s személyében egy nagyszerű mérnök is távozott Maranellóból.
Vasseur számára ezzel szemben ismeretlen terep lesz a Ferrari háza tája, az istállót átövező politikai háló és az olasz médiától érkező nyomás is. A fogódzkodót Charles Leclerc személye jelentheti, akivel még a monacói gokartos éveiben ismerkedett meg, és a csapatfőnöke volt az F1-es bemutatkozását hozó 2018-as idényben is.
Míg a sajtó úgy érzi, egyértelműen Leclerc-nek kedvez a váltás, a Ferrarival második évére készülő Carlos Sainz Jr. szerint a csapattárs és az új csapatfőnök előélete mindenképpen pozitívum, hiszen segítheti a minél gyorsabb átállást.
Jó hír lehet továbbá, hogy olasz források szerint a Scuderiának sikerült megoldani az erőforrást érintő megbízhatósági problémákat is, ami nagy teljesítménybeli előrelépést is magával hozott. A maranellóiak saját bevallásuk szerint az előző idény elején jelentkező gondok után valamennyire kénytelenek voltak visszafogni a hajtásláncot, így biztosan maradt tartalék a hibridmotorban.
Mindenesetre az autó nem sokkal a bemutató után pályára gurult Fioranóban egy úgynevezett promóciós nap keretein belül. A volán mögött először Leclerc foglalhatott helyett.
Az autóbemutatók sorát a Mercedes folytatja, az „ezüstnyilak" szerdán rántják le a leplet a W14-esről.
csapat | név (nemzetiség) | rajtszám | motor | bemutató |
RED BULL | Max VERSTAPPEN (holland) | 1 | Honda RBPT | Az „új” külső leleplezése és nagy bejelentés a Red Bull bemutatóján |
Sergio PÉREZ (mexikói) | 11 | |||
MERCEDES | Lewis HAMILTON (brit) | 44 | Mercedes | február 15. |
George RUSSELL (brit) | 63 | |||
FERRARI | Carlos SAINZ Jr. (spanyol) | 55 | Ferrari | február 14. |
Charles LECLERC (monacói) | 16 | |||
ASTON MARTIN | Fernando ALONSO (spanyol) | 14 | Mercedes | Ezzel az autóval indul Alonso a huszadik idényében |
Lance STROLL (kanadai) | 18 | |||
WILLIAMS | Alexander ALBON (thaiföldi) | 23 | Mercedes | Új szponzor, megújult külső – így fog kinézni a 2023-as Williams |
Logan SARGEANT (amerikai) | 2 | |||
ALPINE | Pierre GASLY (francia) | 10 | Renault | február 16. |
Esteban OCON (francia) | 31 | |||
ALPHATAURI | CUNODA Juki (japán) | 22 | Honda RBPT | Az AlphaTauri is felfedte, hogyan néz ki a 2023-as autója |
Nyck DE VRIES (holland) | 21 | |||
HAAS | Kevin MAGNUSSEN (dán) | 20 | Ferrari | Elsőként a Haas mutatta meg, hogyan néz ki a 2023-as autója |
Nico HÜLKENBERG (német) | 27 | |||
MCLAREN | Lando NORRIS (brit) | 4 | Mercedes | Megérkezett az új McLaren, az MCL60-as |
Oscar PIASTRI (ausztrál) | 81 | |||
ALFA ROMEO | Valtteri BOTTAS (finn) | 77 | Ferrari | Íme, a C43-as, az Alfa Romeo új autója |