Nemcsak, hogy a pole pozícióért nem volt igazán harcban a Ferrari a szuzukai időmérőn, az istálló egy taktikai bakit is elkövetett a Q3 elején, amikor előbb egyedüliként a mezőnyben átmeneti esőgumikon küldte ki versenyzőit. Vettel és Räikkönen hamar visszatért a bokszutcába, hogy szuperlágyakra cseréljék az abroncsaikat, ezzel azonban – mint később, a hevesebb eső érkezésekor kiderült – értékes időt veszítettek, ugyanis már nem tudtak javítani az előzetesen megfutott idejükön.
OKTÓBER 5., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:28.691 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:28.217 |
OKTÓBER 6.,SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:29.599 |
Időmérő edzés: 1. Hamilton 1:27.760 |
OKTÓBER 7.,VASÁRNAP |
07.10: a verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 21., 20.10:Amerikai Nagydíj |
Október 28., 20.10:Mexikói Nagydíj |
November 11., 19.10:Brazil Nagydíj |
A helyzetet Maurizio Arrivabene egyszerűen elfogadhatatlannak tartja – ráadásul azért is dühös csapatára, mert nem egyszeri hibáról van szó, korábban többször történt már hasonló velük.
„Az alapján, ahogy végeztük a dolgunkat, nem hiszem, hogy a pole pozíció elérhető lett volna – mondta az időmérős esélyeikről az olasz szakember. – Ami ma történt, az elfogadhatatlan. Nagyon dühös vagyok, mert ez nem az első alkalom, hogy ilyen hibák fordulnak elő. Nem érzem, hogy rá kellene mutatnom a konkrét hibásra, csupán nagyon csalódott vagyok. Más alkalmakkal ellentétben most könnyű volt megérteni, hogy mi történik a pályán, hiszen az összes ellenfelünk slick gumikon hagyta el a bokszutcát.”
Arrivabene továbbá elismerte: talán egy nála tapasztaltabb irányító hiánya jelenti a problémát az alakulatnál – gondolhatott itt mondjuk a korábbi csapatfőnök Jean Todt-ra –, de olykor az adatokban való túlzott elmerülés is negatív következményekkel járhat.
„Néha hasznosabb levenni a tekintetünket a számítógépről és a pályát figyelni, használva ezzel a józan eszünket. Igaz, hogy még fiatal csapat vagyunk, és talán hiányzik a segítő kéz, egy tapasztalt személy, aki megfelelően és gyorsan olvassa a helyzeteket” – vélekedik Arrivabene.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:27.760 | átlag: 238.208 km/ó |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:28.059 | 0.299 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:29.057 | 1.297 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:29.521 | 1.761 |
5. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:29.761 | 2.001 |
6. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:30.023 | 2.263 |
7. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:30.093 | 2.333 |
8. | Esteban Ocon* | francia | RPFI-Mercedes | 1:30.126 | 2.366 |
9. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:32.192 | 4.432 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:37.229 | 9.469 |
11. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:29.864 | 1.877 |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:30.226 | 2.239 |
13. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:30.490 | 2.503 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:30.714 | 2.727 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | idő nélkül | |
16. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:30.361 | 1.659 |
17. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:30.372 | 1.670 |
18. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:30.573 | 1.871 |
19. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:31.041 | 2.339 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:31.213 | 2.511 |
* 3 rajthelyes büntetés, amiért nem lassított kellően a piros zászlónál |